پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۹۸۸
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳
کارشناس ارشد باستان شناسی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از کشف قبرستان قدیمی در روستای باقرآباد کرمان خبر داد.

شعارسال: رضا ریاحیان روز افزود: طی بازدید و کارشناسی اولیه توسط کارشناسان باستان شناسی میراث فرهنگی کرمان از این قبرستان تعدادی پنج قبر در مجموعه آرامگاهی شناسایی شد.

وی بیان کرد: دو عدد از قبرهای مذکور دارای گچ بری هایی با موتیف های هندسی است که براساس مطالعات انجام گرفته این موتیف ها شباهت زیادی با گچ بریهای مقبره خواجه اتابک کرمان دارند و به احتمال زیاد مربوط به دوره تیموری هستند.

کارشناس ارشد باستان شناسی ادامه داد: برروی سنگ قبر سوم که از جنس مرمر است تاریخ 975 هجری قمری حک شده که مربوط به دوره صفویه می باشد و این نمونه سنگ قبر در اطراف گنبد جبلیه و جنگل قائم کرمان نیز قابل مشاهده است.

وی گفت: بر روی یکی دیگر از قبرها که قسمتی از آن در زیر دیوار جنوبی بنای آرامگاهی قرار دارد با استفاده از گچ، نقش محراب اجرا شده و آخرین قبر از قبرهای یاد شده با طرحی ساده و معمولی قابل شناسایی است.

ریاحیان تصریح کرد: همچنین در اطراف این قبرستان سفالهایی مربوط به دوران سلجوقی وجود دارد.

وی اظهار کرد: کاوش ها برای بررسی و مطالعات بیشتر توسط کارشناسان باستان شناسی همچنان در این قبرستان قدیمی ادامه دارد.

استان کرمان دارای محوطه های باستانی و تاریخی زیادی است که بهشت باستان شناسان نام گرفته است.

روستای باقرآباد در حومه شهر کرمان قرار دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 5 شهریور 96، کدمطلب: 82645385:www. irna. ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین