پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۱۶۷
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: ابراهیم یزدی از جهت سیاسی فردی کارشناس و پیگیر بود و به مسائل سیاست خارجی اشراف داشت.

شعارسال: سید کمال خرازی در پاسخ به سوالی در رابطه با درگذشت ابراهیم یزدی و اینکه با توجه به سابقه حضور شما و مرحوم یزدی در عرصه دیپلماسی کشور، وی را چگونه فردی ارزیابی می‌کنید، گفت: انشاالله خداوند ایشان را رحمت کند. ایشان در دوران قبل از انقلاب نقش موثری در خارج از کشور داشتند. من در شهر هوستون تگزاس تحصیل می‌کردم و با ایشان که آن جا حضور داشتند هم همکاری داشتم. در مجموعه انجمن‌های اسلامی فعال بودند و با حضرت امام ارتباط مکاتبه‌ای داشتند. مرحوم یزدی خیلی در خارج از کشور در رشد حرکت دانشجویی و کمک به حضرت امام در سیر تحولاتی که از زمان حضور ایشان در پاریس به وجود آمد نقش موثری داشت.

وی ادامه داد: مرحوم ابراهیم یزدی در ابتدای انقلاب هم عضو شورای انقلاب بود و هم وزیر خارجه. اما بعد از سقوط دولت موقت که سیاست های دولت موقت با آنچه امام در نظر داشت تطبیق نمی‌کرد دیگر سمت رسمی نداشت و به عنوان یک فعال سیاسی فعالیت می‌کرد.

خرازی گفت: او از جهت سیاسی فردی کارشناس و پیگیر بود و به مسائل سیاست خارجی اشراف داشت و نقش خود را در جناح فکری مجموعه یاران مرحوم مهندس بازرگان چه قبل و چه بعد از انقلاب ایفا می‌کرد . امیدوارم که خداوند ایشان را رحمت کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 6 شهریور 1396 ، کدخبر: 96060603411 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین