پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۱۸۰
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
ابراهیم یزدی که زمستان سال گذشته قصد داشت برای انجام عمل جراحی به آمریکا برود، با مخالفت سفارت آمریکا برای صدور ویزا مواجه شده و به علت شرایط جسمانی در ترکیه تحت عمل جراحی قرار گرفت.

شعارسال: دکتر ابراهیم یزدی وزیر خارجه دولت موقت و دبیرکل حزب نهضت آزادی درگذشت.

ابراهیم یزدی در پی مخالفت آمریکا با صدور ویزای درمان، دی ماه سال گذشته در شهر ازمیر ترکیه تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی که زمستان سال گذشته قصد داشت برای انجام عمل جراحی به آمریکا برود، با مخالفت سفارت آمریکا برای صدور ویزا مواجه شده و به علت شرایط جسمانی در ترکیه تحت عمل جراحی قرار گرفت.

یزدی که از کهولت سن و سرطان پروستات رنج می‌برد، در سال های اخیر تحت درمان بوده است.

هنوز علت دقیق مرگ او مشخص نشده اما احتمال می رود که نارسایی کبدی موجب مرگ وی شده باشد.

ابراهیم یزدی که متولد سال 1310 در قزوین بود با آغاز به کار دولت موقت انقلاب به سمت «معاون نخست‌وزیر در امور انقلاب» برگزیده شد. وی برای مدتی به عنوان سرپرست مؤسسه کیهان منصوب شد و پس از استعفای کریم سنجابی از وزارت امور خارجه ایران، به عنوان «وزیر امور خارجه دولت موقت انقلاب» معرفی شد. در دوران وزارت او، ایران از پیمان سنتو خارج شد و سپس به جنبش غیرمتعهدها پیوست.

وی در سال ۱۳۵۸ خورشیدی، نماینده مردم تهران در دوره اول مجلس شورای اسلامی شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: 6شهریور1396، کدخبر: 362508: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین