پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۰۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
شهید رجایی از جمله مسئولین کشوری بود که با ساده زیستی خود به الگویی برای دیگران تبدیل شده بود. وی اولین نماینده ایران که پس از پیروزی انقلاب اسلامی(1359) در جلسه شورای امنیت سازمان ملل حضور یافت و نگاه های سران سایر کشورهای جهان به او، که دیدنی است.

شعار سال: محمد علی رجایی در سال 1312 در قزوین به دنیا آمد. پدرش در بازار قزوین به کسب خرازی اشتغال داشت.در سال 1330 نیروی هوایی جوانانی را که مدرک ششم ابتدایی داشتند با درجه ی گروهبانی استخدام می کرد. رجایی داوطلب خدمت در این نیرو شد. سه ماه از دوره ی آموزشی گروهبانی را گذرانده بود که گروه فدائیان اسلام را شناخت و در جلسات این گروه شرکت کرد و همکاریش با اعضای این گروه مبارز آغاز شد.

رجایی در زندان به تبیین مفاهیم والایی چون صبر، دعا، تقوا و توبه در قرآن می پرداخت و آ ن ها را در اختیار دیگران قرار می داد. سرانجام در آبان 1357 از زندان آزاد شد.

رجایی بلافاصله پس از آزادی با تأسیس انجمن اسلامی معلمان مبارز، به مبارزه علیه رژیم پرداخت. با فرار شاه از ایران، به عضویت «کمیته استقبال» درآمد و در کنار دیگر مبارزان مهیای ورود امام شد. پس از گذشت چند ماهی از پیروزی انقلاب، رجایی ابتدا به کفالت وزارت و سپس به سمت وزیر آموزش و پرورش منصوب شد.

در فروردین ماه 1359 با یک میلیون و دویست و نه هزار و دوازده رأی به عنوان نماینده مردم تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

با انتخاب بنی صدر به عنوان رییس جمهور و با اصرار برخی از سران انقلاب رجایی در مرداد 1359 از طرف بنی صدر به عنوان نخست وزیر به مجلس معرفی شد و با 153 رأی موافق، 24 رأی مخالف و 19 رأی ممتنع به نخست وزیری رسید.

پس از عزل بنی صدر، عضو شورای ریاست جمهوری شد تا مقدمات انتخابات فراهم شود. در دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری از میان هفت نامزد اولیه چهار نفر مورد گزینش اولیه قرار گرفتند و رجایی با حمایت جامعه روحانیت مبارز و حزب جمهوری اسلامی با کسب اکثریت آراء به عنوان دومین رییس جمهور جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

شهید رجایی، اولین نماینده ایران که پس از پیروزی انقلاب اسلامی(1359) در جلسه شورای امنیت سازمان ملل حضور یافت و نگاه های سران سایر کشورهای جهان به او، که دیدنی است.

شهید رجایی در سازمان ملل

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری فردا نیوز، تاریخ انتشار 9 مرداد 96، کدمطلب: ۷۰۴۶۸۲:www. fardanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
هیچ رییس جمهوری در طول ادوار مختلف به سادگی و دوست داشتنی بودن ایشان نبوده است ، ایکاش همه ی مسئولان کشور مردم سالاری را از ایشان یادمیگرفتند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین