پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۳۴۳
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳
نمایندگان خانه ملت معتقدند باید علاوه بر با برنامه‌ریزی در راستای تنش‎زدایی میان ایران و کشور عربستان، شِگردهای تبلیغاتی مختلفی را برای بازگرداندن گردشگران عرب و حوزه خلیج فارس به کار برد.

شعارسال: ادامه روند منفی ورود گردشگران عرب و حوزه خلیج‌فارس به کشور موضوعی است که موجب نگرانی فعالان حوزه گردشگری شده و آن‌ها را به تکاپوی تغییر شرایط انداخته است ضمن آنکه معتقدند اقدامات اساسی باید از سوی مسئولان در راستای تنشزدایی میان ایران و برخی از کشور عربستان صورت بگیرد.

اجرای سیاست‌های ویژه، افزایش تسهیلات، کاهش قیمت آژانس‌ها، تورها و... از جمله مواردی است که به گفته نمایندگان باید برای آن‌ها برنامه ریزی شود، ضمن آنکه معتقدند مسئولان وزارتخانه امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید اکنون که روابط ایران با عربستان نسبت به گذشته تسهیل شده و ایران اقدام به اعزام کاروان حجاج به مکه مکرمه کرده، با رایزنی، تنش‌زدایی و به کارگیری ترفندها و سیاست‌های مختلف شرایط حضور مجدد گردشگران کشورهای عرب زبان و حوزه خلیج فارس را فراهم کنند.

و اگرچه به گفته مسئولان مربوطه، سفر گردشگران اروپایی و آمریکایی با رشد فزاینده‌ای همراه بوده است، اما نباید از درآمد حاصل از حضور گردشگران عرب در ایران به ویژه شهرهای زیارتی گذشت چراکه افراد بسیاری از این طریق به درآمد و اشتغال می‌رسیدند.

این موضوع از سوی غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، جبار کوچک نژاد، ولی الله نانواکناری؛ نمایندگان مجلس مورد بررسی قرار گرفته است.

جعفرزاده: حضور مجدد گردشگران عرب در ایران نیازمند تنش‌زدایی و اجرای سیاست‌های ویژه است

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به کاهش حدود 7 درصدیِ گردشگر از حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی به ایران، گفت: مسئولان وزارتخانه امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید اکنون که روابط ایران با عربستان نسبت به گذشته تسهیل شده و ایران اقدام به اعزام کاروان حجاج به مکه مکرمه کرده، با رایزنی، تنش‌زدایی و به کارگیری ترفندها و سیاست‌های مختلف شرایط حضور مجدد گردشگران کشورهای عرب زبان و حوزه خلیج فارس را فراهم کنند تا ایران بیش از این از درآمد حاصل از این حضور محروم نشود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: ایران باید پس از ماجرای سفارت عربستان در ایران و تنش‌های منطقه‌ای دیگر در جهت کاهش تنش با کشورهای منطقه حرکت و از فرصت‌ها استفاده کند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره تدابیر لازم برای خروج از این وضع، توضیح داد: باید دراین خصوص برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود و به‌یقین رییس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه‌هایی بنا به تاکید رییس جمهور برای تغییر این وضعیت خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان مربوطه باید طرح‌های شتابانی که رشد قابل ملاحظه‌ گردشگر را به دنبال دارد اجرایی کنند، تاکید کرد: معرفی و تبلیغ جذابیت‌های گردشگری، پایین آوردن قیمت تورها و آژانس‌ها نسبت به کشورهای اطراف برای گردشگر کشورهای عربی، از جمله مسائلی است که می‌تواند گردشگر عربی را با وجود تبلیغات منفی سران کشورهای‌شان علیه ایران، به حضور در ایران ترغیب کند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رویه سیاست خارجی ایران و قدم‌هایی که در این زمینه برای رفع ایران‌هراسی برداشته می‌شود نیز در تغییر وضعیت موجود در جذب گردشگر اهمیت بسیاری دارد.

کوچکی‌نژاد: توسعه گردشگری حلال کلید جذب گردشگران عرب به کشور/ضرورت تلاش سفارتخانه‌ها برای خروج از رکود در حوزه

جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به کاهش حدود 7 درصدیِ گردشگر از حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی به ایران، گفت: شهرهای زیارتی ایران همچون قم و مشهد بیشترین مقصد گردشگران حوزه خلیج فارس و عرب، به شمار می‌آیند و مردم این شهرها به واسطه حضور این گردشگران به درآمد و گردش مالی مناسبی می‌رسیدند اما تنش‌ها و جنگ‌های منطقه‌ای سبب کاهش این سفرها شده است به همین دلیل درآمد قابل ملاحظه‌ حاصل از سفر آن‌ها دیگر نصیب ایران نمی‌شود لذا مسئولان باید برای تغییر شرایط و گذر از این مشکل فکری کنند.

ضرورت تلاش سفارتخانه‌ها برای خروج از رکود گردشگر عرب در ایران

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران شرایط خوبی به لحاظ فرهنگی و مذهبی برای جذب گردشگران آفریقایی، آسیایی و حوزه خلیج فارس دارد اما خروج از رکود جذب گردشگر از این مناطق نیاز به تلاش بیشتر سفارتخانه‌ها و رایزن‌های فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه کشورهای همچون ترکیه و مالزی راهکارهای متعددی همچون پخش آگهی‌های تبلیغاتی به زبان عربی و ساخت سریال را برای جذب گردشگران عرب دنبال می‌کنند، ادامه داد: کاهش هزینه‌های سفر به ایران برای این دست از گردشگران و تسهیل شرایط و افزایش انگیزه‌ها با در نظر گرفتن امکانات و شرایط مناسب نسبت به کشورهای اطراف می‌تواند افزایش حضور آن‌ها را در ایران به دنبال داشته باشد.

ضرورت سیاستگذاری طولانی مدت و هزینه کرد در حوزه گردشگری

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و مناطق آزاد مجلس با تاکید براینکه باید در حوزه گردشگری هزینه کرد و برنامه‌ریزی و سیاستگذاری طولانی مدت داشت، گفت: ایران به‌عنوان کشوری مسلمان شرایط مناسبی همچون غذاهای حلال و بدون الکل و... را برای گسترش گردشگری حلال دارد اما برای دستیابی به این مهم باید برنامه راهبردی و استراتژیک داشته باشد و برای افزایش زیرساخت‌هایی همچون هتل‌ها و دیگر امکانات تلاش کند.

نانواکناری: حضور مجدد گردشگران عرب در ایران نیازمند سیاستگذاری است

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به کاهش حدود 7 درصدیِ گردشگر از حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی به ایران، گفت: اگرچه اکنون روابط ایران با عربستان پس از ماجرای پیش آمده در رابطه سفارت آن‌ها در ایران و دیگر تنش‌های منطقه‌ای در شرایط مساعدتری قرار دارد و به همین دلیل امسال کاروان زائران خانه خدا از ایران به این کشور فرستاده شدند، اما هنوز گردشگران عرب همچون گذشته به ایران سفر نمی‌کنند لذا انتظار است مسئولان در مقابل دادن هر نوع امتیاز از کشور مقابل امتیاز دریافت کنند.

نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رابطه دوستانه با همسایگان و کاهش تنش‌های سیاسی، افزایش حضور گردشگر به داخل کشور و به دنبال آن درآمدزایی، اشتغال و رونق اقتصادی را به دنبال دارد به همین دلیل مسئولان امورخارجه کشور و رایزن‌های فرهنگی مسئولیت مهمی در ایجاد این شرایط دارند.

وی با بیان اینکه معرفی و تبلیغ جذابیت‌های گردشگری، پایین آوردن قیمت تورها و آژانس‌ها نسبت به کشورهای اطراف برای گردشگر کشورهای عربی و نفوذ و تاثیر بر تفکر و اعتقادات مردم این کشورها از جمله مسائلی است که باید در این شرایط مورد توجه قرار بگیرد، چراکه آن‌ها ایران را به واسطه اسلامی بودن و داشتن اماکن مذهبی و زیارتی برای سفر بسیار مناسب می‌دانند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس با اشاره به اینکه تنش‌‍زدایی و سیاستگذاری برای گرفتن امتیاز از عربستان حضور بیشتر گردشگر کشورهای عربی در ایران را به دنبال خواهد داشت، افزود: وزارتخانه امور خارجه و میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌های مربوطه باید برنامه‌های برای خنثی کردن تبلیغات منفی علیه ایران در کشورهای عربی در نظر بگیرند تا دوباره شاهد حضور گردشگران عرب در ایران باشیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 7شهریور1396، کدخبر: 346339: www.icana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین