پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۷۴۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از تاسیس دفتر مشترک همکاری ایران و ارمنستان در ارس و مغری با هدف توسعه همکاری های دو طرف خبر داد.

شعار سال: محسن خادم عرب باغی یکشنبه در دیدار با استاندار استان سیونیک جمهوری ارمنستان ضمن اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در دیدارهای گذشته با مسئولان ارمنستان، گفت: باتوجه به سیاست های جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گسترش همکاری با کشور های همسایه و به خصوص جمهوری ارمنستان، در صدد توسعه همکاری های فی مابین هستیم.

وی تصریح کرد: تجربه های موفق ایران در زمینه ایجاد و توسعه مناطق آزاد، می تواند زمینه ساز همکاری های بیشتر با ارمنستان برای ایجاد منطقه آزاد در مرز دو کشور باشد.

عرب باغی ایجاد منطقه آزاد مغری ارمنستان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: یقین داریم که ایجاد و توسعه منطقه آزاد مغری باتوجه به حمایت ها و همکاری دو طرف، باعث شکوفایی مناطق آزاد هر دو کشور خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عضویت ارمنستان در اتحادیه اروپا می تواند باعث افزایش صادرات از مناطق آزاد ارس و مغری شود و همکاری دو طرف در صنعت و تجارت نیز بدون شک زمینه ساز رشد و توسعه ایران و ارمنستان خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به آثار تاریخی ثبت جهانی شده در منطقه آزاد ارس، تاکید کرد: هم اکنون آثار تاریخی مربوط به کلیساهای این منطقه باعث ورود گردشگران خارجی به ارس می شود و در صورت ایجاد گردشگری حلال در ارمنستان، می توانیم با همکاری های مثبت در این زمینه به تبادل گردشگر بپردازیم.

عرب باغی اظهار کرد: امکان گسترش همکاری در حوزه های دانشگاهی و آموزشی نیز وجود دارد و دانشگاه های بین المللی مستقر در منطقه آزاد ارس این امکان را برای همکاری فراهم کرده اند.

وی بازدید تورهای کشور ارمنستان از منطقه آزاد ارس را زمینه ساز آشنایی با این منطقه عنوان کرده و بر افزایش تورهای رسانه ای هر دو کشور برای آشنایی با پتانسیل ها و زمینه های همکاری تاکید کرد.

عرب باغی همچنین گفت: پیشنهاد می کنیم که دفتر مشترک همکاری منطقه آزاد ارس و منطقه آزاد مغری در ارس تاسیس شده و برنامه های همکاری بین دو طرف، با جدیت بیشتری پیگیری شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، ضمن اشاره به اینکه سهم اجناس ایرانی باید در بازارهای ارمنستان افزایش پیدا کند، عنوان کرد: این آمادگی وجود دارد که اتاق های بازرگانی ایران و ارمنستان در این زمینه همکاری های بیشتری را داشته باشند و منطقه آزاد ارس آماده هر گونه همکاری در این زمینه است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ 14 آبان 96 ، کد مطلب: 4134940: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین