پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۹۰۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۸
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از انتخاب تبریز به عنوان مرکز مطالعات گردشگری و میراث فرهنگی در محور جاده ابریشم از سوی آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) خبر داد.

شعار سالسرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از انتخاب تبریز به عنوان مرکز مطالعات گردشگری و میراث فرهنگی در محور جاده ابریشم از سوی آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) خبر داد.

فرشاد رستمی با اعلام این خبر گفت: در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان جایکا برگزار شد، نماینده جایکا با اشاره به اتمام ارزیابی کریدورهای تاریخی ایران، تبریز را پروژه جدید مطالعاتی حوزه گردشگری و میراث فرهنگی این آژانس در محور جاده ابریشم مطرح کرد.

وی با اشاره به اهداف جایکا از انجام این مطالعات افزود: وجود آثار ثبت جهانی، برندهای مطرح و پتانسیل‌های گردشگری باید منجر به ایجاد تحول اقتصادی در معیشت مردم شود که مطالعات جایکا در این راستا انجام می‌گیرد و برای این منظور با توجه به شاخص‌های موجود از میان شهرهای اهواز، شیراز، اصفهان، یزد و تبریز در دو کریدور تمدن باستانی و جاده ابریشم، تبریز انتخاب نهایی این آژانس است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود آثار ثبتی در فهرست جهانی در استان‌های همجوار، شهر تبریز به عنوان مرکز محور گردشگری شمالغرب کشور در این پروژه مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

رستمی خاطرنشان کرد: ظرفیت بالای رویداد بین المللی «تبریز 2018» یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های تصمیم جایکا بوده است؛ چرا که رویدادهای بین المللی و وجود برندهای مطرح زمینه توسعه گردشگری را فراهم می‌سازد.

کارشناس ارشد میراث فرهنگی و گردشگری جایکا،در این نشست انتخاب شهر تبریز به عنوان مرکز مطالعاتی این آژانس را تبریک گفت و افزود: شهر تبریز از گذشته‌های دور تاکنون به عنوان دروازه بین اروپا و آسیای شرقی بوده است و به دلیل دارا بودن آثار ثبتی در فهرست جهانی یونسکو هم‌چون بازار تبریز ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری تاریخی و فرهنگی دارد.

«آکیرا اوهارا» ظرفیت‌ها و زیرساخت‎های بالای گردشگری در سطح استان از جمله وجود روستاهای هدف گردشگری مانند روستای صخره‌ای کندوان، تنوع ظرفیت‌های اکورتویسمی و نیز دارا بودن پتانسیل در حوزه گردشگری سلامت و وجود برندهای مطرح هم‌چون فرش تبریز را از جمله عوامل موثر در این انتخاب عنوان کرد.

وی با اشاره به مشارکت جامعه محلی و انجمن‌های مردم نهاد در اجرایی کردن برنامه‌های گردشگری، گفت: آگاهی و میزان مشارکت مردم بومی و محلی برای توسعه گردشگری بسیار مهم است و برگزاری دوره‌های آموزشی در این امر می‌تواند بسیار موثر باشد که جایکا به موازات این مطالعات در این راستا با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان اقدامات زیربنایی انجام خواهد داد.

وی در ادامه بر بازاریابی و تجاری سازی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی تاکید کرد: وجود پروازهای مستقیم از تبریز به مقاصد بین المللی از جمله اروپا، قفقاز، روسیه و ترکیه و هم‌چنین اتصال تبریز به شبکه زمینی و ریلی بین المللی ویژگی دیگری است که در این مطالعات به آن استناد خواهد شد.

تیم حاضر از سوی آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در حضور دو روزه خود در تبریز از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهر تبریز و استان از جمله روستای تاریخی کندوان و نیز شهر تاریخی مراغه بازدید می‌کنند.

نمایندگان جایکا که در سفر دو روزه قبلی خود به تبریز در مورخ 21 و 22 آبان ماه سال جاری ضمن دیدار با مدیر کل و معاونان اداره کل میراث فرهنگی استان، ظرفیت‎های تاریخی و گردشگری استان را به منظور انجام مطالعات و امکان سنجی با هدف توسعه گردشگری در تبریز و استان مورد بررسی قرار دادند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 10 آذر 96، کدمطلب:96091004905، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین