پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
شهردار تهران از آغاز ساماندهی نماهای ساختمان‌های پایتخت خبر داده و گفته است باید مشخصات نماهای ساختمانی در پروانه ساخت ذکر شود. به گفته محمدباقر قالیباف ساماندهی نمای ساختمان‌ها در میدان انقلاب در دست اجرا است و این مساله باید به تمام شهر تسری پیدا کند.


شعارسال: شهردار تهران در روز دوشنبه در مراسم افتتاح ایستگاه مترو فاطمی با اشاره به اینکه همه صاحبان خانه‌ باید در ساماندهی نما با شهرداری همراهمی کنند، نمای ساختمان را حق عمومی شهروندان دانسته و اضافه کرده است از این پس هرکسی حق ندارد هر نمایی که خواست انتخاب کند و جزییات نمای ساختمان باید در پروانه ساختمانی مشخص شود.

شهردار تهران همچنین درباره اهمیت حمل و نقل عمومی و تاثیر مترو صحبت کرده و گفته در همه کشورهای پیشرفته دولت در بحث حمل و نقل عمومی، سوبسیدهایی را در نظر می‌گیرد چراکه هزینه کردن در مترو صرفه‌جویی اقتصادی و دقیقا بر عدالت اجتماعی تاکید دارد.

او در ادامه از دولت هم خواسته که یارانه مترو را پرداخت کند. به گفته قالیباف شهرداری هرگز خواسته‌ای خارج از توان دولت نداشته‌ اما تسهیل در امور اداری و فاینانس می‌تواند کمک بزرگی به مترو تهران کند.

شهردار تهران همچنین مروری بر 40 سال ساخت مترو در تهران کرده که به گفته او در 30 سال ابتدایی مترو، تنها 30 ایستگاه ساخته شد اما در 10 سال اخیر 61 ایستگاه ساخته شده است. او مدعی شد با تکمیل خط‌های 6 و 7 در 3 سال آینده تعداد ایستگاه‌های مترو به 120 ایستگاه خواهد رسید.

قالیباف به طرح «آسمان آبی، زمین پاک» که از ابتدای خرداد ماه در سطح شهر اجرا خواهد شد هم اشاره کرده که به اعتقاد او تنها یک شعار نیست و شهرداری سال‌های زیادی است که برای فراهم آوردن زیرساخت‌های این طرح زحمت کشیده است و حالا تنها نیازمند تنها نیازمند رعایت انضباط در شهر و همراهی مردم است.

او همچنین از تبدیل منطقه 12 به نقطه تفرجگاهی تهران خبر داده است. بر اساس گفته‌های شهردار تهران تعطیلات تابستان امسال فرصتی است تا مردم با استفاده از فضاهای تفرجگاهی، شهر تهران را بهتر بشناسند و شهرداری تلاش می‌کند منطقه 12 را به بهترین نقطه تفرجگاهی پایتخت تبدیل کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت جماران، زمان انتشار : پنج شنبه, 28 اردیبهشت , ۱۳۹۴ ،کد مطلب 115750. www.jplus.jamaran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین