پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۶۱۶
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
سرپرست وزارت نیرو گفت: در دولت دوازدهم وزارت نیرو به سمتی می رود که مدیریت منابع حاکم شود. از سوی دیگر، بحث اقتصاد آب و برق باید اصلاح شود.

 شعارسال:  ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو در مراسم بهره برداری پروژه ارتقای کیفی آب شرب جنوب تهران، اظهار کرد: کارنامه جمهوری اسلامی ایران بعد از اوایل انقلاب مدام نمرات ارزشمندی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است و این افق روشن و موفق در قیاس با کشورهای منطقه و دنیا است.

او تصریح کرد: براساس آمارهای حاصله از بعد انقلاب، جمعیت شهری ۱۸ میلیون بود که حدود ۶۸ درصد زیر پوشش خدمات بهداشتی آب و فاضلاب بودند و امروزه با ۵۸ میلیون جمعیت شهری حدود ۹۹.۴ درصد زیر پوشش هستند.

محمودی تاکید کرد: بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان برای آب شرب و آشامیدنی سرمایه گذاری شده است.

او افزود: در طول ۴ سال خدمت دولت یازدهم نزدیک به ۲ میلیارد متر مکعب آب به ظرفیت آب شرب در شهر و روستا اضافه شد. یعنی ۷.۵ میلیارد مترمکعب تامین آب از طریق تصفیه آب فاضلاب بود. اکنون سالی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب فاضلاب را در بخش های مختلف تصفیه می کنیم و حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد متر مکعب آب در سایر بخشها است.

محمودی ادامه داد: در دولت یازدهم حدود ۴.۵ میلیون انشعاب آب شهری و روستایی واگذار شده است که با ضریب سرانه واحد ۴ نفری حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیون است. همچنین برای ۵ هزار و ۸۰۰ روستا آبرسانی شده است.

سرپرست وزارت نیرو افزود: در دولت دوازدهم سعی برآن داریم که با استقرار مدیریت هوشمند آب شهری در سراسر کشور و در کلانشهرها نوسانات آب را به حداقل برسانیم.

او ادامه داد: در بخش آب روستایی تاکنون دولت یازدهم با عنایت رییس‌جمهور موفق ترین دولت بوده است. امسال نیز ۳۰۰ میلیارد امکان استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی داریم.

محمودی ادامه داد: در حوزه ارتقای کیفیت آب برنامه های زیادی در دستور کار است که هم اکنون در حوزه آب و فاضلاب و آبرسانی ۱۳ پروژه در تهران به اتمام خواهد رسید.

سرپرست وزارت نیرو خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم به سمتی حرکت خواهد کرد که بتواند مدیریت منابع آب را در کشور حاکم کند. بحث اقتصاد آب و برق در برنامه ۱۰۰ روزه دولت به صورت پکیج در دستور کار قرار خواهد گرفت. همچنین فاینانس، کاهش هزینه و تحرک تعرفه در داخل پکیج گنجانده خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسکانیوز، تاریخ انتشار: 14شهریور 1396، کدخبر: www.iscanews.ir   ،833872

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین