پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۹۳۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
وزیر اسبق نیرو با تأکید بر اینکه طرح هدفمندی یارانه یک طرح جامع بود، اما ناقص شده است، گفت: طرح هدفمندی یارانه‌ها که با هدف آزادسازی قیمت آب و برق و بنزین بود ناقص اجرا شده است.

شعارسال : پرویز فتاح در پاسخ به این سؤال که در دوره‌ای که وزیر نیرو بودید یعنی در سال 84 طرح تثبیت قیمت‌ها اجرا شد و برخی از کارشناسان اذعان دارند این طرح و طرح هدفمندی یارانه‌ها موجب زیان انباشته وزارت نیرو شد، گفت: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها قیمت آب، برق، گاز و بنزین افزایش یافت، چرا که در آن زمان قیمت آب و برق بسیار پایین بود.

وی افزود: اما با اجرای هدفمندی یارانه‌ها قیمت آب و برق افزایش یافت، اما هنوز به آن قیمت‌های واقعی خود نرسیده است.

فتاح تأکید کرد: طرح هدفمندی یارانه‌ها یک طرح جامعی بود که متأسفانه در حال حاضر ناقص شده است و باید اذعان کرد که این طرح آزادسازی قیمت‌ها بوده است.

وزیر اسبق نیرو ادامه داد: با اجرای هدفمندی یارانه‌ها می‌توان گفت قیمت آب، برق، گاز و بنزین یارانه‌ای نیست و آزادسازی صورت نگرفته است و طرح ناقص اجرا شده است.

فتاح تصریح کرد: وقتی طرح هدفمندی را ناقص اجرا کنند، تمام آثار مثبت آن طرح ایجاد نمی‌شود و به تولید هم چیزی نمی‌رسد.

*تمام مسائل آب در کشور با کار و اقدامات کارشناسی پیش نرفته است

وزیر اسبق نیرو در پاسخ به این سؤال که به هر حال بعد از اینکه مجلس یک بار به وزیر پیشنهادی نیرو (بیطرف) رأی اعتماد نداد، بعد از مدتی روحانی رئیس‌جمهور، اردکانیان را که گفته می‌شود یک متخصص آب است را به مجلس معرفی کرده است، آیا وزیر پیشنهادی نیرو می‌تواند مشکل و بحران و تنش آبی موجود را تا حدودی برطرف کند، اظهار داشت: وزیر پیشنهادی نیرو متخصص و یک دانشمند در مسائل آب است، بنابراین باید همه به او کمک کنند تا مشکل و معضل آب در کشور را تا حدودی برطرف کند.

فتاح افزود: اما باید بدانیم که تمام مسائل آب در کشور با کار و اقدامات کارشناسی پیش نرفته است و نمی‌رود، چرا که فشارهای اجتماعی، سیاسی و اسناد بالادستی و پایین‌دست از حیطه و اختیار وزارت نیرو خارج است.

*مراجع حقوقی به وزیر پیشنهادی نیرو کمک کنند

وی ادامه داد: پس باید همه اجازه دهند نگاه کارشناسی و علمی مدیریت به پیش برود و وزیر پیشنهادی نیرو اگر از مجلس رأی اعتماد گرفت، تمام مراجع حقوقی نیز به او کمک کنند تا در برطرف کردن مشکلات به نتیجه برسیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 5 آبان 1396، کدخبر: 13960804000850، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین