پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۷۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
حجت‌الاسلام عیسوی گفت: طلاب نباید تبلیغ را منحصر در منبر و خطابه ببینند، بلکه کارهای جهادی، حل مشکلات مردم و فعالیت‌های عام المنفعه دیگر را نیز تبلیغ بدانند.
شعارسال: حجت‌الاسلام عیسوی گفت: طلاب نباید تبلیغ را منحصر در منبر و خطابه ببینند، بلکه کارهای جهادی، حل مشکلات مردم و فعالیت‌های عام المنفعه دیگر را نیز تبلیغ بدانند.

حجت‌الاسلام محمود عیسوی ، با اشاره به اینکه برای مدیریت جامعه باید نسبت به مسائل مختلف شناخت کافی پیدا کنیم، گفت: در این عرصه باید جنبه های مثبت را تقویت کرد و پس از بررسی جنبه های منفی، آنها را از بین برد.

* فعالانه عمل کردن در حوزه آسیب‌های اجتماعی مبتنی بر شناخت درست و کافی جامعه

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) ادامه داد: فعالیت در حوزه اجتماعی یک نگرش همه جانبه می‌خواهد، چراکه با زبان نفی مطلق پدیده ها به طور معمول از سوی جامعه واکنش منفی نشان داده خواهد شد؛ بنابراین ابتدا باید نسبت به جامعه شناخت کافی پیدا کنیم تا بتوانیم فعالانه با پدیده‌های اجتماعی روبه‌رو شویم.

وی افزود: طلاب و فضلای حوزوی بدانند که حتی اگر زندگی خودشان کاملاً معیار باشد، امکان ندارد جامعه را از منظر زندگی خودشان رصد کنند، چراکه جامعه با زندگی معیار فاصله دارد؛ نباید مباحث اجتماعی به گونه‌ای تحلیل شود که جامعه بپندارد از حوزه فاصله دارد یا در حوزه این تفکر پدید آید که جامعه در حال منحرف شدن از مسیر است؛ بنابراین حوزویان باید در همه عرصه ها گام به گام با مردم همراه باشند تا بتوانند آنها را برای انتخاب درست در مسائل مختلف راهنمایی کنند.

* در برابر پدیده های اجتماعی منفعلانه عمل نکنیم

حجت‌الاسلام عیسوی با اشاره به اینکه تحولات اجتماعی در همه جوامع وجود دارد، ابراز داشت: ما نباید در برابر پدیده‌هایی که وارد جامعه می شود منفعلانه عمل کنیم، چون پس از گذشت مدتی، آن پدیده آرام آرام جزئی از ضروریات زندگی‌ها می‌شود؛ به عنوان مثال امروزه اینترنت را نمی شود از زندگی خانواده ها حتی حوزویان حذف کرد.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه فعالیت های طلاب در عرصه اجتماعی باید مورد تشویق قرار گیرد، عنوان کرد: یکی از جهت‌گیری‌های خبرگزاری‌های انقلابی باید این باشد که زمینه ای ایجاد کنند تا طلابی که کارهای اجتماعی انجام می دهند به نوعی برای دیگران اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه روحانیت، مرجع مردم در حل مشکلات بوده است، بیان کرد: متأسفانه امروزه این بُعد کمرنگ شده است؛ طلاب نباید تبلیغ را منحصر در منبر و خطابه ببینند، بلکه کارهای جهادی، حل مشکلات مردم و فعالیت‌های عام المنفعه دیگر را نیز تبلیغ بدانند.

* رفتار قیّم مآبانه، بزرگ‌ترین مانع موفقیت در فعالیت های اجتماعی

حجت الاسلام عیسوی در پایان خاطرنشان کرد: باید با مردم همدلانه رفتار کند، نه قیّم مآبانه؛ رفتار قیّم مآبانه سبب می‌شود تا مردم بپندارند که حوزویان قصد دارند مسائل جامعه را به سلیقه خودشان مطرح کنند؛ بزرگترین مانع موفقیت در فعالیت های اجتماعی همین است که جامعه حس کند کسی برایش تعیین تکلیف می کند، واکنش نشان می دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری رسا، تاریخ انتشار: 14 شهریور 1396، کدخبر: 521735، www.rasanews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین