پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۵۳۰
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
مدیر جامعة الزهرا خود مدیریتی را رمز موفقیت طلاب دانست و گفت: همه افرادی که در حوزه موفق بوده اند، با همین خود مدیریتی به توفیق دست پیدا کرده اند.

شعار سال: حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی با اشاره به موضوع تحیر و سرگردانی برخی از طلاب در مسیر تحصیل خود عنوان کرد: در این موضوع تقصیر اصلی برعهده سازمان روحانیت و حوزه ها است.

وی افزود: ما شاهد هستیم که طلاب خواهر و برادر با تمام توان و وجود خود آمادگی دارند تا در مسیری که پیش روی آنها قرار داده می شود تلاش خود را به بهترین شکل انجام دهند.

مدیر جامعة الزهرا تصریح کرد: متأسفانه این روند هدایت گری و جهت دهی به صورت دقیق و کمال یافته ای نیست و علاوه بر اینکه استعدادها شناسایی نمی شود، برنامه ریزی برای استفاده از استعدادها نیز صورت نمی گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین زمینه های کاری و بهره مندی از ظرفیت های طلاب نیز به صورت عادلانه و براساس توانمندی ها صورت نمی گیرد و این سه عامل طبیعتاً سبب سرخوردگی و تحیر طلاب و فضلا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی وظیفه طلاب در رفع این مشکلات را بسیار حیاتی دانست و خاطرنشان کرد: در چنین وضعیتی که طلاب می بینند برنامه ها آنگونه که باید نیست، خود طلاب باید این فضا را مدیریت کنند و با تلاش برای شناسایی استعدادها، کمبودهای برنامه ریزی رسمی را جبران کرده و با خود مدیریتی به دنبال شکوفایی استعدادهای خود باشند و اگر توجه کنیم متوجه می شویم همه افرادی که در حوزه موفق بوده اند، با همین خود مدیریتی به توفیق دست پیدا کرده اند.

وی عدم ارائه مدرک متناسب با تحصیل در حوزه را یکی از علل گرایش طلاب به دانشگاه دانست و اظهار کرد: وقتی طلبه می بیند با تلاش کمتر می تواند مدرک بالاتری کسب کند، به سمت ورود به دانشگاه متمایل می شود و این موضوع از عدم اعطای مدارک شایسته از جانب حوزه نشأت می گیرد.

مدیر جامعة الزهرا ادامه داد: اگر نظام مدرک دهی حوزه با یک سطح قوی و دقیق در جامعه جا انداخته شود، گرایش به کسب مدارک دانشگاهی کمتر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی در پایان خاطرنشان کرد: ما گاهی شاهدیم در حوزه برای انتخاب پست ها و مسؤولیت ها، عنوان های دانشگاهی بسیار تأثیرگذار است و صرف این که یک فرد از دانشگاه مدرک دکترا یا مدارک علمی دیگر را کسب کرده باشد، در روند به کارگیری افراد تأثیر بسیاری دارد و این در حالی است که اگر طلبه ای ده سال درس خارج موفقی را گذارنده باشد، امتیازی برای وی محسوب نمی شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری رسا، تاریخ 19 شهریور 96، کد مطلب: 523350: www.rasanews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین