پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۷
بنظر شما اسلحه‌ها، نارنجک‌ها و کمربندهای انفجاری حملات تروریستی به مجلس و حرم‌امام را چطور به داخل کشور آورده بودند؟ جز از مرز غیرقانونی؟

شعارسال: قاچاق، جرم است. شغل کم است. عده‌ای مجبورند قاچاق کنند. دولت‌ها ناتوان از ایجادشغل؛ جلوی کولبری را موقت بازگذاشتند.

کوله‌بران کارت‌هویتی مشخص و مسیر عبور مشخص دارند اما خبرگزاری دولتی ایرنا خبر داده که دو فرد کشته شده، کارت هویتی نداشتند.

هنگ مرزی گفته ۲ کوله‌بر کشته شده در بانه، قصد تردد از منطقه غیرقانونی را داشتند و به هشدارها هم توجه نکردند؛ یعنی متجاوز مرزی بودند.

بنظر شما اسلحه‌ها، نارنجک‌ها و کمربندهای انفجاری حملات تروریستی به مجلس و حرم‌امام را چطور به داخل کشور آورده بودند؟ جز از مرز غیرقانونی؟

باوجود تهدیدات تروریست‌های داعش و پژاک، عقل حکم می‌کند جلوی تردد مشکوک در مرزها گرفته شود.

کوله‌بر واقعی هم این را می‌داند.

***

سرمقاله

حادثه کشته شدن دو نفر در نقطه مرزی شهر بانه که از آنها به عنوان کولبر یاد می‌شود، احتیاج به مراقبت‌های امنیتی و رسانه‌ای بیشتری دارد. طی سال‌های اخیر وقوع چند حادثه انگشت‌شمار و کوچک بلافاصله به یک جریان رسانه‌ای و هدفمند تبدیل شده و رسانه‌های ضدایرانی آن را در سرخط خبرهای خود قرار داده‌اند. در حادثه اخیر، همان رسانه‌ها را برخی شبکه‌های تلویزیونی کردستان عراق نیز همراهی کردند که از این جهت باید وزارت امورخارجه اخطار جدی به این سوء استفاده‌ها و تحریک افکار عمومی بدهد.

از سویی دیگر در فضای داخلی باید به مردم شهرهای مرزی در غرب کشور این اطمینان داده شود که موضوع دادوستدهای مرزی و فعالیت کولبران در چارچوب‌های تعیین شده، هیچ جنبه امنیتی نداشته و مورد حمایت دولت است و از این طریق، راه هرگونه سوءاستفاده ضدانقلاب از موضوع کولبران بسته شود. از طرف دیگر، نهادهای امنیتی به ویژه مرزبانان سختکوش که از حساسیت این مناطق مطلع هستند، می‌بایست بگونه ای رفتار کنند که دشمن نتواند مردم را رو در روی آنها قرار دهد. اطلاع رسانی به موقع و اطمینان بخشی به مردم و سدکردن راه شایعات و دروغ پراکنی ها باید جدی گرفته شوند.

البته مردم این مناطق حتماً بیش از هر جای دیگر کشور شاهد فداکاری‌ها و جانبازی مرزبانان برای تأمین امنیت زندگی و کسب و تجارت مرزنشینان بوده و هستند اما درعین حال باید همین اقدامات را در برابر تبلیغات گسترده و وسوسه گر گروه‌های تکفیری و داعشی، تبلیغ و تبیین کرد؛ اینکه کشور سالانه شهدای متعددی برای تأمین امنیت مرزها تقدیم می‌کند و میلیاردها تومان در این راه هزینه می‌شود؛ باید بیش از همه، در شهرها و مناطق مرزی روی بیلبوردها تبلیغ شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی پارس، تاریخ انتشار: 15شهریور1396، کدخبر: 462949 : www.parsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین