پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۷۹۶۱۹
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: نقش استان‌‌های مرزی در توسعه و اقتصاد کشور نقشی اساسی و بی بدیل بوده و توسعه پایدار نگاه همه جانبه به مرز را می طلبد.

شعارسال: خسرو تاج در دومین کارگروه ویژه استان‌های مرزی کشور که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور ،رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و جمعی از معاونان هماهنگی و توسعه منابع استانداری‌های مرزی در سالن اجتماعات استانداری سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت:یکی از مهم‌ترین مزیت های استان های مرزی دستیابی به کشور های همسایه است که باید از ظرفیت این کشورها برای همکاری های اقتصادی بهره‌مند‌ شد.

وی ضمن تشکر از برگزاری دومین کارگروه ویژه استان‌های مرزی و تاثیر‌گذاری مثبت این کارگروه ها در تعاملات اقتصادی کشور،خاطر‌نشان کرد: توجه به استان های مرزی یکی از مهم‌ترین مزیت های برگزاری این کارگاه‌ها است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد: تا پایان سال ستاد مبارزه با قاچاق کالا راه‌اندازی می شود.

وی افزود: شفاف سازی در نظام تجاری کشور کاهش قاچاق را به‌دنبال خواهد‌داشت و شاهد برخورداری مرزنشینان از مزیت‌های مرز خواهیم بود.

خسرو تاج اذعان داشت: رشد اقتصادی برنامه‌ها ،نیازمند فعال شدن بخش اقتصادی استان‌ها است.

استاندار سیستان و بلوچستان در این کارگروه با اشاره به وسعت و فاصله هزار و 150 کیلومتری درون استان، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان حدود 900 کیلومتر مرز با پاکستان و 320 کیلومتر مرز زمینی با افغانستان دارد که فرصت مناسبی برای تجارت ایجاد کرده‌است.

علی اوسط هاشمی خاطر‌نشان کرد: نقش استان پهناور سیستان و بلوچستان با 86 هزار کیلومتر مربع اکتشافات مورد مطالعه معدن مورد و بیش از 60 هزار نفر شتر، در اقتصاد کشور،نقشی اساسی است.

وی با اشاره به رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان طی 4سال گذشته ،خاطر نشان کرد: 127 هزار بازمانده از تحصیل طی سه سال اخیر به کلاس‌های درس بازگشته‌اند .

هاشمی عنوان داشت:سیستان و بلوچستان پتانسیل های فراوانی برای نقش آفرینی در عرصه منطقه‌ای دارد که متاسفانه فقدان رویکرد برنامه‌ای به پتانسیل های این استان سبب بالاترین فعالیت غیر رسمی در مرزها شده‌است.

وی افزود: زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان ظرف مدت ۴ سال متحول شده و به برکت نوع رویکرد مردم و به دور از تبعیض،تنوع و تفاوت‌ها امنیت مطلوبی در استان حاکم است.

استاندار رای بالای 70 درصد مردم سیستان و بلوچستان به دکتر روحانی را نشان از اشتیاق و اعتماد مردم نسبت به دولت دانست.

وی تصریح کرد: مردم مرزنشین نقش مهمی در زایش و یا سلب اقتدار و اختیار دارند.

وی با اشاره به لزوم بازنگری در حوزه تجارت خارجی با کشورهای همسایه، عنوان کرد: بخش عمده ای از نیازهای ملی در کشور های همسایه جست و جو می شود که این مهم نیازمند نگاهی جدی برای استفاده از پتانسیل‌های داخلی کشور است .

علی اوسط هاشمی با تاکید بر افزایش ظرفیت بندر چابهار از 2.5 به 8.5 تن ، افزود: نگاه به سیستان و بلوچستان باید در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی به این استان باشد.

وی با ارائه پیشنهاد واگذاری 20درصد از صادرات ایران به بندر چابهار،عنوان کرد:خط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باید در مسیر بندر چابهار تردد کند تا بازار و رونق اقتصادی را در این استان به گردش درآورد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 19شهریور1396، کدخبر: 533891: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین