پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۵۰۵
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: سه میلیارد دلار عملکرد تجاری استان شامل واردات، صادرات و ترانزیت در سال 95 بوده است.

شعارسال: نادر میرشکار سه شنبه شب در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان که در سرسرای خاتم الانبیا(ص) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هم اینک ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار از 2.5 میلیون تن به حدود هشت میلیون تن رسیده که این امر سبب توسعه چشم گیر تجارت در استان خواهد شد.

وی ادامه داد: با وجود ظرفیت های ترانزیتی سیستان بلوچستان متاسفانه هزینه های دریافتی از تجار در همسنجی با سایر نقاط کشور بیشتر است که این امر سبب کاهش تمایل تجار برای فعالیت در این استان می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: موافقتنامه ایجاد پل دوم در پایانه مرزی میلک بین ایران و افغانستان هم اینک آماده است و بزودی طرف ایرانی برای امضای قرارداد به این کشور سفر می کند.

علی خانقائی با اشاره به مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی در سیستان وبلوچستان افزود: تعداد این مجتمع ها چهار سال قبل تنها 11 مورد بود که پارسال به 25 مورد افزایش یافت و تا پایان امسال هشت مجتمع دیگر نیز در استان به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: همچنین تا پایان امسال قرار است 34 دوربین هوشمند دیگر بر روی جاده های سیستان و بلوچستان نصب شود که به طور متوسط به ازای هر 20 کیلومتر جاده یک دوربین هوشمند وجود خواهد داشت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: بندر چابهار هزار و 650 متر موج شکن دارد که این امر سبب آرامش خاطر برای تمام کشتی ها شده است.

بهروز آقایی خاطرنشان کرد: 15 میلیون متر مکعب از سواحل چابهار با اعتباری بالغ بر 500 میلیون دلار پارسال لایروبی شده است.

وی افزود: همچنین برای این بندر سه دستگاه مکنده 600 تنی در نظر گرفته شده که تا آذر ماه سالجاری به بهره برداری خواهد رسید و می توان از این طریق ترانزیت گندم را به بهترین شکل انجام داد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار در سالجاری ادامه داد: میزان تخلیه و بارگیری مواد غیر نفتی در پنج ماه نخست امسال 64 درصد و میزان تخلیه و بارگیری کانتینری نیز در این مدت 108 درصد رشد داشته است.

امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز در این نشست گفت: دولت تدبیر و امید فعالیت های کوچک و بزرگ ارزنده ای در سیستان و بلوچستان داشته است.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار داشت: توسعه بنادر چابهار، پروژه عظیم گازرسانی، راه آهن و پروژه آبرسانی از جمله مهمترین طرح های دولت تدبیر و امید در این استان محسوب می شود.

وی بیان کرد: بیکاری و فقر مهمترین مشکلات مردم سیستان و بلوچستان است که می توان با استفاده بهینه از مرز این مشکلات را برطرف کرد.

وی افزود: ظرفیت مرز نباید تنها برای مرزنشینان این استان در نظر گرفته شود بلکه تمام مردم سیستان و بلوچستان باید از این ظرفیت بهره مند شوند.

در این نشست از شماری از مدیران برتر سیستان و بلوچستان تجلیل شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 1شهریور1396، کدخبر: 82640525: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین