پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۱۶۱
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در نشست اصحاب رسانه که در روز بکشنبه برگزار شد گفت: چابهار سوپاپ اطمینان بنادر کشور است که بخش خصوصی با اطمینان کامل می‌تواند در این بندر سرمایه گذاری کند و تنها بندری است که نقش برون رفت را اجرا می‌کند و فاقد محدودیت های است که خلیج فارس دارد.

شعارسال: بهروز آقایی افزود: بندر چابهار یکی از پروژه‌های بزرگ و قابل افتخار جمهوری اسلامی است که با بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه لایروبی و پر کردن زمینه ظرفیت بندر چابهار از 2.5 تن به بیش از 8.5 میلیون تن رسیده است که این ظرفیت به اندازه کل ظرفیت بنادر شمال کشور می باشد.

وی با اشاره بر اینکه یکی از نشانه‌های برجام ورود تجهیزات به بندر چابهار بوده است عنوان کرد: امروز تمام تجهیزات با بهترین برند و مجهزتر از دیگر بنادر وارد شده است که بالغ بر ۲۰ میلیون دلار هزینه تجهیزات پارت اول بوده است و تجهیزات پارت دوم خریداری شده و ۲۹ شهریور آماده تخلیه در بندر اسکله چابهار می باشد.

آقایی در خصوص اقدامات انجام گرفته در سال جاری با توجه به نام گذاری استان به مقصد گردشگری در کشور خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر ۶ موج شکن در بندر چابهار ایجاد شده که دو موج شکن مربوط به حوزه گردشگری است که یکی از موج شکن ها در گواتر و رمین و پسابندر ایجاد شده است که ۳۰ هزار نفر در آن تردد کرده اند.

وی ادامه داد: همچنین موج شکن دوم در ۱۵۰ کیلومتری چابهار ایجاد شده است که یکی از زیباترین موج شکن ها است که قابلیت تله کابین، سواحل ماسه‌ای برای ورزش های ساحلی و ایجاد حوضچه آبی به منظور استفاده از قابلیت ورزش های آبی بکار گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه بندر چابهار فاقد محدودیت است هم از نظر جغرافیایی و هم از نظر دریایی و دلیل همه ی سرمایه گذاری هایی که تاکنون در این بندر انجام شده است تصریح کرد: بندر چابهار بندری است که نقش منطقه ای دارد و مسافت دریایی آن کم است و پس کرانه های جمعیتی آن بیش از ۳۰۰ میلیون برای بحث های ترانزیتی توجیه پذیر است.

وی در این خصوص ادامه داد: بهترین و کم هزینه ترین مسیر دریایی بندر چابهار است و از امنیت بالایی برخوردار است و قابلیت پذیرش هر نوع کشتی را دارد همچنین از نظر جمعیتی و معادن غنی است.

همچنین پایان برنامه ی نشست با اصحاب رسانه کشوری و استانی اختصاص داشت به بازدید و شرح توضیحات معاون مدیرکل بنادر در خصوص بنادر شهید کلانتری و محوطه کانتینری بندر شهید کلانتری با ظرفیت ۲ هزار تیو، بندر شهید بهشتی و ترمینال مسافربری شهید کلانتری که ظرفیت ورود و خروج ۳۰۰ مسافر را دارد که متراژ آن ۴ هزار متر است۰

وی گفت:ظرفیت نهایی بندر شهید بهشتی در حال حاضر ۶ میلیون تن و در آینده به ۸/۵ میلیون تن خواهد رسید.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 6شهریور1396، کدخبر: 96060603036: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین