پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۶۲۲
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: احصای مشوق‌های خدماتی به صاحبان کالا توسط بخش‌های دولتی از راه‌های افزایش مبادلات کالا است.

شعارسال: یازدهمین جلسه اتاق فکر توسعه بندر چابهار با حضور معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیران کل استانی مرتبط، خطوط کشتیرانی، تجار و سرمایه گذاران بخش خصوصی در محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد..

جلیل اسلامی معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در این جلسه از امضاء توافق نامه ای با طرف های خارجی سرمایه گذار در بندر چابهار خبر داد که حضور این شرکت ها را قبل از اجرایی شدن قرارداد در بندر چابهار تسریع می نماید.

وی ضمن برشمردن اولویت بندر چابهار در جذب سرمایه گذار بجهت افزایش ترافیک بار و کالا، بر احصاء مشوق های خدماتی به صاحبان کالا توسط بخش های دولتی، تسهیل و تسریع در فرآیندها و اقتصادی نمودن مسیر چابهار تأکید و از راه های ارتقاء و افزایش کالا دانست.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین امضاء توافق نامه بین معاون وزیر حمل و نقل هند و معاون وزیر راه و شهرسازی را نویدبخش اهمیت پیشرفت بندر چابهار بیان کرد.

اسلامی در ادامه ضمن تشکر از مهندس هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در جهت پیگیری امورات مربوط به بندر چابهار گفت : تبدیل بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار به منطقه ویژه اقتصادی از اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی است که در حال پیگیری جهت تحقق آن می باشیم، وی در ادامه از افتتاح فاز اول طرح و توسعه بندر شهید بهشتی با حضور ریاست محترم جمهور در آتیه نزدیک خبر داد.

این مسؤول مطرح کرد: طراحی مدل و چارچوب دقیق جهت تخفیف چشمگیر تعرفه های صادرات از طریق بندر چابهار در دستور کار قرار داده شده است.

در ادامه این جلسه کیوان جعفری طهرانی نیز ضمن تحلیل بازار سنگ آهن جهان و برشمردن قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بندر چابهار در صادرات و ترانزیت مواد معدنی بر راه‌اندازی ترمینال مواد معدنی و صادرات از این بندر اقیانوسی تأکید کرد.

سلیمانی از دیگر سخنرانان در این هم‌اندیشی، تبدیل بندر چابهار و گوادر در پاکستان را به عنوان یکی از پتانسیل‌های آتی در رونق اقتصادی مردم ایران و پاکستان دانست.

در ادامه بخش‌های خصوصی، مسؤولان خطوط کشتیرانی و تجار به ذکر موانع و راهکارهای ایجاد ترافیک دریایی و کالایی پرداختند.

در پایان معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشکر از راه‌اندازی اتاق فکر بندر چابهار در این سطح، خواستار فعالیت هرچه بیشتر بخش‌های خصوصی شد و تأکید کرد که در جلسه آتی فرآیند تجاری کردن فعالیت‌ها در بندر چابهار در دستور کار قرار گیرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 19شهریور1396، کدخبر: 13960619001711: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین