پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۰۱۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از ورود سومین محموله تجهیزات خریداری شده فاز یک طرح توسعه بندر "شهید بهشتی" چابهار به این بندر خبر داد.

شعار سالبهروز آقایی اظهار داشت: با توجه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب و دولت به سواحل مکران و چشم‌انداز طرح توسعه بندر چابهار، در پی لغو تحریم‌ها و در سایه فرصت به وجود آمده در دوران پسا برجام، تاکنون 3 بخش از تجهیزات پیشرفته بندری خریداری شده و وارد بندر چابهار شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان افزود: نخستین بخش از این تجهیزات شامل 9 دستگاه جرثقیل ساحلی و محوطه‌ای بهمن‌ماه سال گذشته وارد بندر شد و دومین محموله شامل 13 دستگاه انواع تجهیزات تخلیه و بارگیری ریچ استاکر، امتی استاکر و لیفتراک در اواخر شهریورماه سال جاری به بندر وارد شده که در حال حاضر مونتاژ شده و آماده بهره‌برداری است.

وی خاطرنشان کرد: کشتی حامل بخش سوم این تجهیزات که شامل 25 دستگاه کانتینر قطعات 2 دستگاه مکنده غلات است، امروز مورخ روز گذشته در بندر چابهار پهلو گرفته و فرآیند تخلیه و بارگیری کشتی مذکور در حال انجام است.

آقایی گفت: با بهره‌برداری از فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی، ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر از 2.5 میلیون تن به 8.5 میلیون تن افزایش می‌یابد و با نصب و راه‌اندازی این تجهیزات، توسعه و توان عملیاتی بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران افزایش چشمگیر یافته و امکان پهلودهی و تخلیه و بارگیری کشتی‌های سوپر پست پاناماکس فراهم می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 20 مهر 96، کدمطلب:1543771، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین