پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۱۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
‌مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: منطقه آزاد چابهار نقش اساسی و محوری در توسعه فعالیت‌های بازرگانی و همچنین فعال سازی محور ترانزیت شرق دارد.

شعار سال: ‌عبدالرحیم کردی در نشست بررسی فعالیت ها و اقدامات سازمان منطقه آزاد چابهار با حضور مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تشریح ظرفیت ها این منطقه افزود: منطقه آزاد چابهار می تواند بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی کشور را مدیریت و مرتفع کند.

وی اظهار کرد: چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران نقش مهمی برای توسعه و آبادانی کشور دارد، به همین دلیل مرکز منطقه ای آیورا در این منطقه در حال راه اندازی است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه توسعه جوامع محلی ابزاری برای پیشرفت است، خاطرنشان کرد: چابهار بهترین، نزدیکترین و کم هزینه ترین مسیر دسترسی کشورهای حاشیه اقیانوس هند به بازارهای جهانی است و می‌تواند موجب توسعه کشورهای همجوار شود.

وی تصریح کرد: منطقه آزاد چابهار که یکی از اهداف آن ایجاد فعال سازی محور ترانزیت شرق کشور است، در صورت ایجاد زیرساخت هایلازم ترانزیت از مسیر چابهار به مرز گمرک میلک و اتصال محور غرب به شرق می‌تواند بستر رشد فعالیت‌های بازرگانی و تجاری در حوزه حمل و نقل و افزایش واردات و صادرات کالا از این منطقه به کشورهای همسایه باشد.

کردی با بیان اینکه، 30 هکتار زمین برای ساخت مجموعه‌های ورزشی به منظور توسعه جوامع محلی و رونق صنعت گردشگری در چابهار در نظر گرفته شده افزود: امکان تبدیل به بارانداز کالاهای منطقه‌ای، بهره‌گیری از فرصت‌های موجود در بازار افغانستان و آسیای میانه و امکان ایجاد پایگاه‌های سوخت رسانی به کشتی‌های عبوری از جمله مزیت‌های منطقه آزاد چابهار است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار همچنین با اشاره به راه اندازی خطوط کشتیرانی این منطقه با کشورهای همجوار نیز گفت: راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی دریایی از کاندلای هند به چابهار سبب رشد تخلیه و بارگیری در بندر چابهار شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 12 مهر 96، کد مطلب: 96071205997: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین