پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۵۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: این استان در سالهای اخیر یکی از موفق ترین استانهای کشور در زمینه جذب سرمایه گذاری های کلان اقتصادی بوده است.

شعار سال : جواد میر روز چهارشنبه اظهار داشت: مس چهل کوره با ظرفیت اسمی حدود 16 هزار و 700 تن، شرکت آرمان گستر کنارک در زمینه قوطی سازی برای تکمیل خوشه قوطی مورد نیاز صنایع شیلاتی، کارخانه لوله G.R.P زابل، فولاد مکران، سیمان نیکشهر، نخ طلایی بلوچ، کارخانه کاشی در زابل و زاهدان و نوسازی بافت بلوچ از جمله طرح های کلان سیستان و بلوچستان محسوب می شود که برخی افتتاح و برخی دیگر نیز در حال راه اندازی است.
وی با بیان اینکه به ظرفیت رساندن واحدهای تولیدی یکی از اولویت های این نهاد است گفت: حدود 330 واحد تولیدی سیستان و بلوچستان در کارگروه ستاد تسهیل استان به بانک ها معرفی و 120 واحد موفق به دریافت هزار میلیارد ریال (100 میلیارد تومان) شدند.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: همچنین پارسال 104 واحد تولیدی در استان پروانه بهره برداری دریافت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال 94، 100 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به ظرفیت های معدنی سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک در سطح 85 هزار کیلومتر از زمین های استان اکتشافات معدنی در حال انجام است.
سیستان و بلوچستان با برخورداری از بیش از هزار و 100 کیلومتر مرز خاکی با کشورهای پاکستان و افغانستان و 310 کیلومتر مرز آبی در ساحل دریای عمان و استقرار در کنار آبهای آزاد بین المللی خارج از تنگه هرمز، نزدیکی مناطق ساحلی استان با کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان، شبه قاره هند و کشورهای آفریقایی شرایط ممتازی را برای تصدی نقش بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی میان اروپا و آسیای مرکزی با آبهای شرقی وجنوبی و شاخ آفریقا فراهم کرده است.
وجود هشت بندر صیادی، 2 اسکله بزرگ تجاری شامل شهید بهشتی و شهید کلانتری، شرایط اقلیمی مناسب برای کشت محصولات سود آور صادراتی نظیر خرما، مرکبات، موز، انبه و غیره، دشت های هموار و زمین های مستعد برای کشاورزی در کنار زمین های مستعد پرورش میگو و توسعه صنایع وابسته، قرار گرفتن در کمربند فلزایی و معدنی جهان، جاذبه های فراوان تاریخی و طبیعی، وجود نهادهای مهم اقتصادی و توسعه ای در سطح استان به ویژه منطقه آزاد چابهار با امتیازات ویژه برای سرمایه گذاری تولیدی و خدماتی از دیگر قابلیت های سیستان و بلوچستان است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، کد خبر: 82524519 ، تاریخ انتشار 20 اردیبهشت 1396 ، www.irna.ir/sb

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
0
آینده سیستان آینده درخشانی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین