پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۴۰۷
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
معاون حمل ونقل و ترانزیت سازمان منطقه آزاد چابهار از بازنگری در تعرفه کالاهای وارداتی وترانزیتی به چابهار و ارائه بسته های تشویقی با مشورت سازمان بنادر و توسعه تجارت به سرمایه گذاران خبرداد.

شعار سال: محسن محمدی معین، افزود: اجرا نشدن به موقع پروژه های زیرساختی و نبود مزیت رقابتی مهم ترین تهدیدهای موقعیت ترانزیتی چابهار و در پی آن جلب توجه سرمایه گذاران به سایر کریدورهاست.

وی با بیان اینکه پروسه الحاق اسکله کلانتری به منطقه آزاد از اولویت های سازمان منطقه آزاد است از ساخت انبار بزرگ کانتینری برای دپوی کالای سرمایه گذاران خبرداد.

معین با اشاره به راه اندازی خط منظم کانتینری در مسیر چابهار کاندلا(هندوستان) اظهار کرد: برای تقویت خط های منظم کشتیرانی در مسیر چابهار رایزنی هایی با شرکت ها از جمله "ترنگ دریا" برای راه اندازی خط های منظم کانتینری در مسیر های چین،عمان،امارات وقطر صورت گرفته است.

وی با اشاره به آماده شدن زیرساخت های فاز اول بندر چابهار برای پهلوگیری کشتی های خط های منظم کانتینری افزود: در جهت تقویب حضور بخش خصوصی در بندر و منطقه آزاد، هم اکنون تمام عملیات تخلیه و بارگیری کالاها به شرکت مکران پارت واگذار شده است.

معاون حمل ونقل با بیان اینکه پروسه الحاق اسکله کلانتری به منطقه آزاد از اولویت های سازمان منطقه آزاد چابهار است گفت: درجهت توسعه صادرات و ترانزیت از بندر با استفاده از قوانین منطقه آزاد و هم چنین ایجاد مزیت رقابتی برای حضور سرمایه گذاران باید هرچه سریعتر قوانین منطقه آزاد به بنادر شهیدبهشتی وکلانتری چابهار تسری یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از بهسازی و توسعه ترمینال فرودگاه کنارک تاپایان سال خبرداد و گفت: هم اکنون از 50 درصد فرودگاه نظامی کنارک برای امور ترانزیت ومسافر استفاده می شود که باتوجه به افزایش پروازها در مسیر چابهار ترمینال کوچک و بدون امکانات این فرودگاه قادر به پاسخ گویی به حجم عظیم مسافران نیست.

به گفته معاون حمل ونقل و ترانزیت سازمان منطقه آزاد چابهار پس از بهسازی و توسعه ترمینال فعلی، عملیات احداث ترمینال جدید بار و مسافر در جهت درآمدزایی فرودگاه کنارک، اوایل سال آینده آغاز می‌شود.

معین از رشد 70 درصدی درآمد انبارداری برای کالاهای وارداتی و ترانزیتی منطقه آزاد در سال گذشته خبرداد و گفت: تجهیز انبار هفت هزارمترمربعی و احداث انبار 10هزارمترمربعی در طول هفت ماه در دستور کار معاونت ترانزیت منطقه آزاد چابهار است.

وی با اشاره به ساخت انبار بزرگ کانتینری به مساحت 20 هزار متربع در منطقه آزاد تا پایان سال بیان کرد: هم اکنون هیچ محدودیتی برای دپوی کالا در منطقه آزاد وجود ندارد واین درحالی است در ماه جاری کلیه انبارهای منطقه در بورس کالا ثبت می شوند.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 7 تیر 1396، کد مطلب: 96040702809:www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین