پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۸۱۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان از حضور سرمایه گذاران در بندر چابهار و ارائه سوبسید و تخفیف هایی به صاحبان کالا برای تبدیل چابهار به مرکز ترانزیت 6کشور آسیای میانه خبر داد.

شعار سالمدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان از حضور سرمایه گذاران در بندر چابهار و ارائه سوبسید و تخفیف هایی به صاحبان کالا برای تبدیل چابهار به مرکز ترانزیت 6کشور آسیای میانه خبر داد.

بهروز آقایی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سیستان وبلوچستان با اشاره به جمعیت 400میلیون نفری کشورهای مشرک المنافع اظهار داشت: چابهار بهترین و به صرفه ترین مسیر برای ترانزیت کالاهای مورد نیاز کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه است.

وی افزود:درحال حاظر افغانستان وکشورهای آسیای میانه عمدتا از بندر کراچی پاکستان به عنوان مرکز ترانزیت خود استفاده می کنند و پاکستان نیز تاکنون موانع متعددی را برای استفاده از تجار و به طور ویژه تجار افغانستانی برای استفاده از این بندر به وجود آورده است و این درحالی است که جمعیت 30میلیون نفری افغانستان حدود95درصدنیازکالاییخودراازطریقواردات تامین می‌کند.

مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان تصریح کرد: برای آنکه چابهار به مرکز ترانزیت تبدیل شود و بتواند با بنادر همسایه رقابت کند باید ابتدا یارانه ها وتخفیف هایی را به تجار ارائه کرد که تخفیف30درصدیدرکلیهردیفهایحقوقوعوارضبندریواردبرکشتیهایکانتینری،تخفیف75درصدیدرانبارداریکانتینرهایوارداتیوتخفیف85درصدیدر(نرختخلیهوبارگیری)کانتینریواردهبرخطوطکشتیرانیوتخفیف30درصدیدرهزینهباربریوانبارداریواردبر thcانبارداریکانتینرهایصادراتی،ارایهتخفیفپلکانیدرکالاهایغیرکانتینرینسبتبهسایربنادرکشورراازجملهمزایایبندرچابهاراست.

آقایی با اشاره به حضور35شرکتمتقاضیسرمایهگذاریدربندرچابهارگفت: تعدادی از این سرمایه گذاران برای احداث فاز دوم بندر شهید بهشتی ابراز تمایل کردند که پس از افتتاح فاز اول ساخت و ساز فاز دوم با مشارکت این سرمایه گذاران آغاز خواهد شد تا در سال 1404 افق ترازیت۳۲میلیون تن کالا از طریق بندر چابهار محقق شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار 27 آبان 96، کدمطلب:968-6584-5، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین