پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۲۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد از رشد ۲۵ درصدی درآمد حمل و نقلی استان یزد خبر داد.

شعار سال: محسن صادقیان با بیان اینکه رشد اقتصادی بالاتر مستلزم ارتباط مستقیم با حمل و نقل است، اظهار کرد: حمل و نقل یکی از عناصر اصلی و تاثیرگذار در صنعت و توسعه اقتصادی کشور به شمار می رود.

وی افزود: در این راستا باید بتوانیم با استفاده از انواع مدهای حمل و نقلی، جاده و ریل، همچنین حمل و نقل ترکیبی نقش مناسبی در چرخه بازرگانی، تجارت و صادرات استان در قیمت تمام شده کالا داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، ارائه خدمات مناسب، راحت و ایمن را از جمله رسالت‌های بخش حمل و نقل کالا و بار دانست و بیان کرد: حمل بارهای حجیم با مسافت‌های طولانی توسط حمل و نقل ریلی انجام می‌شود.

افزایش ۱۱ درصدی صدور بارنامه در یزد

صادقیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی صدور بارنامه در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: بیشترین تعداد صدور بارنامه به ترتیب مربوط به شهرستان‌های یزد، اردکان، صدوق و میبد بوده است.

وی با بیان اینکه حوزه ریلی باید در راستای رقابت با جاده بتواند نسبت به کاهش هزینه حمل و نقل اقدام کند، خاطرنشان کرد: کاهش تردد ناوگان سنگین در سطح راه‌ها علاوه بر خسارت کمتر به جاده‌ها شرایط افزایش ایمنی جاده‌ها را نیز فراهم می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه کارآمدتر کردن حوزه حمل و نقل کالا و بار تأکید کرد: رسیدن به اهداف عالی در این حوزه مستلزم داشتن شرکت‌های حمل و نقل پویا و توانمند، ایجاد رقابت در صنعت حمل و نقل، حذف واسطه‌ها، دلال‌ها و درصدی‌ها،کاهش فساد، تبانی، درصدها، پورسانت‌ها، کمیسیون‌های اضافی بین تولیدکنندگان و شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان است.

شرکت‌های حمل و نقل ساماندهی می شوند

صادقیان عنوان کردشاید طرح پایش شرکت‌های حمل و نقلی بهترین گزینه برای ایجاد رقابت و توانمندسازی این بخش باشد.

وی ادامه داد: بخش حمل و نقل استان تلاش دارد با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود و ساماندهی شرکت‌ها و رانندگان در این بخش از تمام توان خود در ارائه خدمات مناسب و سالم بهره گیرد.

صادقیان در مورد عملکرد این اداره کل خاطرنشان کرد: انتظار می رود بتوانیم در سال جاری ضمن ساماندهی و مکانیزه کردن وضعیت سالن اعلام بار پایانه یزد و کنترل مناسب حمل در جاده‌ها و همچنین علی‌رغم جهت دهی حمل بارهای حجیم، معادن به خصوص معدن چادرملو به‌ سمت ریل، شاهد رشد مناسبی در جابجایی کالا و بار در استان باشیم.

بیشترین بار حمل شده مربوط به اردکان و یزد

وی رشد ۱۶ درصدی تناژ حمل را یکی از دستاوردهای این اداره کل در سال جاری دانست و بیان کرد: حمل بار در یزد از لحاظ تناژ حمل استان در سه ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

صادقیان ادامه داد: در حوزه حمل و نقل بار بیشترین تناژ حمل شده، مربوط به شهرستان‌های اردکان، یزد، بافق، میبد و صدوق است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد همچنین با اشاره به رشد ۲۵ درصدی درآمد این اداره کل، خاطرنشان کرد: بیشترین درآمدها مربوط به شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، صدوق، ابرکوه و مهریز بوده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 12 شهریور 96، کد مطلب: 4077373 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین