پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۰۵۷
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
رییس جمهور انتظار داشت لایحه پیشنهادی دولت یازدهم در خصوص تعیین تکلیف تفکیک چهار وزارتخانه و همچنین تفکیک سازمان ملی جوانان از وزارت ورزش پیش از معرفی کابینه دوازدهم رخ دهد اما عدم رسیدگی به این لایحه به دلیل رای نیاوردن قید فوریت آن در مجلس شورای اسلامی مانع از آن شد که دولت با تکلیف روشن کابینه دوازدهم را به مجلس معرفی نماید.

شعار سال :در حالی که هنوز کابینه دوازدهم بدون حضور دو وزیر، یعنی وزیر نیرو و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل جلسه می دهد، خبرهای رسیده بر ترمیم کابینه در ماه های اتی دلالت دارد.

دو وزیر در انتظار ورود به کابینه

نام عیسی کلانتری، به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت نیرو در شرایطی مطرح شده است که وی به عنوان رییس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شده و رییس پیشین سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار، در سمت معاونت امور زنان ایفای نقش می کند.

به این ترتیب در صورت قوت گرفتن انتصاب عیسی کلانتری در سمت وزیر نیرو، این اتفاق به نوعی ترمیم کابینه تلقی می شود چرا که رییس جمهور لازم است فردی دیگر را در سمت معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب نماید.

این اما تنها تغییری نیست که شمارش معکوس برای آن آغاز شده است. پیش از این دولت یازدهم با ارائه لایحه ای به مجلس تفکیک وزارتخانه های صنایع و معادن از بازرگانی و راه و ترابری از مسکن وشهرسازی را خواستار شده بود.

رییس جمهور در مصاحبه اخیر خود بر این نکته تاکید کرد که انتظار دارد که مجلس هر چه سریعتر تکلیف این لایحه را روشن کند. به این ترتیب در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی با مفاد این لایحه، دو وزیر تازه نفس نیز به جمع مردان حاضر در کابینه خواهند پیوست و در این صورت کابینه دوازدهم زودتر از آنچه انتظار می رود، ترمیم را از سر خواهد گذراند.

دو وزیر در انتظار ورود به کابینه

رییس جمهور انتظار داشت لایحه پیشنهادی دولت یازدهم در خصوص تعیین تکلیف تفکیک چهار وزارتخانه و همچنین تفکیک سازمان ملی جوانان از وزارت ورزش پیش از معرفی کابینه دوازدهم رخ دهد اما عدم رسیدگی به این لایحه به دلیل رای نیاوردن قید فوریت آن در مجلس شورای اسلامی مانع از آن شد که دولت با تکلیف روشن کابینه دوازدهم را به مجلس معرفی نماید. خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که هنوز اجماعی بر سر تفکیک دوباره وزارتخانه هایی که در سال 1390 در یکدیگر ادغام شدند، در مجلس شورای اسلامی، حاصل نشده است.

بر اساس این گزارش، در صورتی که مجلس شورای اسلامی در هفته های پیش رو این لایحه را در دستور کار قرار دهد و پیش از لایحه بودجه سال 1397 نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام نماید، این انتظار می رود که سال جاری تیم دوازدهم تکمیل شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری و تحلیلی بولتن نیوز، تاریخ انتشار: 22 شهریور 1396، کدخبر: ۵۲۲۶۰۷ ، www.bultannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین