پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
مذاکره کننده ارشد ایران در نشست آستانه ، بامداد روز پنج‌شنبه برای شرکت در نشست آستانه ۶ راهی قزاقستان شد.

شعار سال: حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه بامداد امروز برای شرکت در نشست آستانه 6 به قزاقستان سفر کرد .

براساس این گزارش ششمین نشست روند آستانه قرار است پنجشنبه و جمعه ٢٣ و ٢٤ شهریور ماه در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شود و نشست کارشناسی مقدماتی روند آستانه نیز روز چهارشنبه در همین شهر با حضور هیات‌های ایران ، روسیه و ترکیه برگزار شد .

بر اساس این گزارش جابری انصاری روز گذشته در جمع خبرنگاران در حاشیه سفر ظریف به روسیه که وی نیز حضور داشت ، با بیان اینکه برخی از مجموعه اسنادی که در سه ماه گذشته بین سه کشور ضامن روند آستانه مطرح بوده، در دو نشست کارشناسی اخیر در تهران و آنکارا نهایی شده اظهار داشت: مسئله مهمی که در دستورکار آستانه شش خواهد بود، ترتیبات امنیتی یکی از مهمترین مناطق چهارگانه کاهش تنش در سوریه، منطقه شمال و منطقه ادلب خواهد بود که در سه ماه گذشته گفتگوهای بسیار جدی و جزیی بین سه کشور ضامن در جریان بود.

وی با اشاره به دو نشست کارشناسی در آنکارا و یک نشست کارشناسی در مسکو عنوان کرد: برخی اختلافات موجود بین سه کشور باعث شد که توافق در ارتباط با جزییات ترتیبات امنیتی مناطق کاهش تنش چهارگانه و به ویژه منطقه ادلب حاصل نشود.

این دیپلمات کشورمان ادامه داد :در سفرهایی که در چند ماه گذشته به ویژه یک ماه گذشته اینجانب به مسکو، آنکارا و دمشق و همینطور برخی پایتخت‌های دیگر داشتم جزیی اساسی از گفت‌وگوهای ما مرتبط با مذاکرات آستانه و همین مسائل و مشکلاتی که در سطح کارشناسی وجود داشت، بود.

جابری انصاری تصریح کرد : بحمدالله در گفتگوهای سطح عالی که با مقامات سیاسی و امنیتی این کشورها داشتیم به ویژه روسیه، ترکیه و سوریه، امکان توافق برای حل این مشکلات فراهم شد و در نشست اخیر کارشناسی در تهران و نشستی که هفته گذشته در آنکارا برگزار شد، در تهران توافقات انجام و در آنکارا نهایی شد و پاراف اولیه آن صورت گرفت.

وی افزود : امیدواریم در نشست پنجشنبه و جمعه سطح عالی کنفرانس آستانه ششم مختصر مسائل باقیمانده‌ای که نیاز به تصمیم گیری روسای هیاتها و سطح عالی دارد نهایی شود و آستانه شش یک روند تکاملی را در مجموعه آستانه نمایندگی کند و بتوانیم در جهت تثبیت آرامش در سوریه، کاهش فجایع انسانی و کشتار و خسارتهایی که به مردم سوریه و امکانات زیربنایی این کشور وارد می شود به این سمت حرکت کنیم.

جابری انصاری گفت: بحمدالله این تحولات مثبت در آستانه با موفقیت‌های بزرگ میدانی و سیاسی در ماه‌های گذشته در سطح سوریه و بحران عراق همراه است، مجموعه این تحولات میدانی و سیاسی متضمن منافع ملت‌های منطقه و بویژه ملت سوریه خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران هم در چارچوب سیاست اصولی خود که پایان هر چه سریعتر بحران‌های جاری و جنگهای داخلی در منطقه است تلاش می‌کند برای اینکه در قالب روند آستانه و روندهای سیاسی دیگری که وجود دارد و مجموعه رایزنی هایی که بطور مستمر با کشورهای مختلف موثر در بحران وجود دارد، زمینه های پایان هر چه سریعتر این بحران را فراهم کند.

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 23 شهریور 1396، کد مطلب:96062313155 : www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین