پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۳۳۹
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
خانواده و اعضای مؤسسه امام موسی صدر ، با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

شعارسال: در این دیدار که بعد از ظهر روز گذشته و در آستانه سی و نهمین سالگرد ربایش امام موسی صدر انجام شد ، خانواده امام موسی صدر اخبار و اطلاعات مربوط به حیات امام را که بعد از سقوط معمر قذافی، دیکتاتور لیبی به دست آمده است، ارائه کرد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، حورا صدر، فرزند امام موسی صدر بعد از این توضیحات با تأکید بر این نکته که موضع خانواده بر اساس احساسات نیست و بر پایه اسناد و اطلاعات است، اظهار داشت: این بار آمده‌ایم از شما سؤال کنیم که چه باید کرد و شما چه اقدامی برای این قضیه انجام می‌دهید. آیا صبر بیش از این رواست؟ صبر و سکوت درباره شخصیتی که حضورشان در ایران، لبنان و منطقه می‌توانست تأثیرگذار باشد.

علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون با تجلیل از شخصیت و فعالیت‌های امام موسی صدر گفت: معتقدیم این مرد بزرگ به عنوان چهره برجسته مقاومت لبنان و منطقه در قید حیات هستند و مطالبه آزادی ایشان نه تنها مطالبه به حق خانواده است بلکه مطالبه و وظیفه‌ای ملی و اسلامی و انقلابی است.

وی ادامه داد: نام این بزرگمرد باید زنده بماند و مطالبۀ رسمی از دولت لیبی باید استمرار پیدا کند.

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز بیان کرد: تنها کمیته ثابت و پیگیر در این قضیه خانواده امام بوده‌اند که شبانه‌روز برای آن تلاش کرده‌اند. به عنوان عضوی از مجلس که در دوره قبل نیز پیگیر این قضیه بوده‌ام امروز اعتراف می‌کنم که جمهوری اسلامی در خور شأن این اتفاق، توان کافی به کار نبرده است.

وی ادامه داد: وقتی چنین شخصیت‌هایی دچار چنین سرنوشت‌هایی می‌شوند، دولت‌های متبوع به طور دائم پیگیر آزادی آنان هستند.‌ این موضوع نیز باید به مطالبه‌ای بین‌المللی تبدیل شود.

حجت‌الإسلام مجتبی ذوالنوری از دیگر اعضای کمیسیون امنیت ملی در این جلسه گفت: مقاومت مرهون شخصیت امام موسی صدر است و هیچ دلیلی مبنی بر شهادت ایشان نداریم و هیچ حجت شرعی برای اینکه جستجو را رها کنیم. مجموعه دولت در سال‌های گذشته وظیفۀ خود را در این قضیه انجام نداده است. بعد از سقوط قذافی زمان مساعدی برای پیگیری بود و زمینۀ فعالیت بیشتر فراهم بود که متأسفانه استفاده نشد.

وی تصریح کرد: پیگیری نباید بر دوش خانواده باشد. آنان درد هجران و دوری را تحمل می‌کنند و نباید فشار بیشتری بر دوششان باشد. اگر مشابه این اتفاق برای تبعه کشور دیگری اتفاق افتاده بود بارها از این موضوع برای اعمال فشار استفاده می‌کردند.

وی در پایان گفت: نظام جمهوری اسلامی به امام موسی صدر مدیون است و باید برای آزادی ایشان هزینه کند و دنیا را در مقابل این قضیه قرار دهد.

در ادامه این دیدار پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای در این کمیسیون با حضور نماینده خانوادۀ امام موسی صدر مطرح شد تا با کمیته پیگیری رسمی در لبنان همکاری و تبادل اطلاعات داشته باشد.

خانواده امام عنوان کردند چنین کمیته‌ای می‌تواند از اجرای تفاهمنامه امضا شده میان لبنان و لیبی در مورد قضیه ربودن امام موسی صدر حمایت کند و شرایط اجرای هرچه سریع‌تر آن را فراهم سازد.

در پایان این دیدار تصویری از امام موسی صدر به حورا صدر، دختر امام تقدیم شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 7شهریور1396، کدخبر: 96060704085: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین