پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۵۸۰
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
سرپرست سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی اعلام کرد: با تأیید سازمان انرژی اتمی نتایج اندازه‌گیری دوره‌ای تشعشعات پرتوهای رادیویی در کشور کمتر از حد پرتوگیری مطابق با استاندارد ملی است.

شعار سال: حسین فلاح جوشقانی درباره گزارش تشعشعات پرتوهای رادیویی که به تازگی مخابره شده اظهار کرد: علاوه بر مواردی که به درخواست و با شکایت کاربران اندازه‌گیری تشعشعی انجام می‌شود، رگولاتوری به صورت دوره‌ای در کلانشهرهای کشور میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی را بررسی می‌کند.

وی تصریح کرد: در تیرماه سال جاری نتایج اندازه‌گیری دوره‌ای رگولاتوری در 10 نقطه از شهرهای اهواز، تهران، کرج، شیراز، اصفهان، قم، تبریز و مشهد برای بررسی به سازمان انرژی اتمی ایران ارسال شد.

سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: نتایج بررسی این سازمان نشان می‌دهد میزان تعشعشات پرتوهای رادیویی از حد پرتوگیری مطابق با استاندارد ملی کمتر است.

فلاح با اشاره به اینکه سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عضو کمیته حفاظت در برابر اشعه هستند، گفت: در این کمیته رگولاتوری وظیفه اندازه‌گیری میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی را به عهده دارد و نتایج به دست آمده را برای سازمان انرژی اتمی ارسال می‌کند تا با استانداردهای ملی پرتوگیری تطبیق داده شود.

هم‌زمان با روی کار آمدن دولت یازدهم و اتخاذ رویکردهایی برای احقاق حقوق مشترکان ارتباطی، وزیر ارتباطات سابق وعده‌هایی برای برخورد با خاطیان در این فضا و کسانیکه به دنبال سوء‌استفاده از فضای باز ارتباطی هستند، داد و لذا پیگیری‌هایی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای بررسی سطح استاندارد تشعشعات و امواج رادیویی انجام شد که نهایتا هیچ گزارش منفی و خارج از سطح استانداردی مخابره و نشد به بیان دیگر کلیه تشعشعات مخابراتی در فضای سالم گزارش شد.

حال با گذشت زمان، بار دیگر هر دو سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و انرژی اتمی نظر مشابهی را در ارتباط با گزارش‌های دوره‌ای این بخش ارائه کرده‌اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری 598، تاریخ انتشار: 25 شهریور 1396، کدخبر: ۴۳۰۷۰۴ ، www.598.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین