پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۶۳۳
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
این صحبت‌ها البته معترضان و مخالفانی از هر دو جناح سیاسی کشور داشت. برخی از عقلای جناح اصول گرا این نگاه را بسته و غیرمنطقی می‌دانستند و جناح مقابل هم که تکلیفش روشن بود.

شعارسال: روزنامه صبح نو در بخشی از گزارش خود با کنایه ای به آیت الله علم الهدی نوشت: وقتی تصویر آگهی فروش بلیت‌های کنسرت آقای علیرضا قربانی در برخی سایت‌های فروش بلیت کنسرت دیده شد، بیشتر مردم آن را جدی نگرفتند و احتمال بالا می‌دادند که این کنسرت هم مانند قبلی‌ها در خراسان لغو خواهد شد؛ اما وقتی در ساعات پایانی روز پنج‌شنبه خبر برگزاری این کنسرت روی خروجی‌ها قرار گرفت، بسیاری را به تعجب واداشت. برخی برگزاری کنسرت چند روز قبل سالار عقیلی در شاندیز را یک اتفاق می‌دانستند و تکرار دوباره این اتفاق، مهم‌ترین رویداد هنری این روزها شده است. کنسرتی که برگزار شد و آسمان و زمینی به هم نرسیدند و بار دیگر نشان داد که اگر مدیریت خردمند و صبوری بر ماجرا حاکم بود، این حجم از حاشیه‌ها گریبان جریان انقلابی را نمی‌گرفت و هزینه‌هایی را متحمل نمی‌شدند.

داستان لغو کنسرت‌ها از آغاز دولت یازدهم بالا گرفت و اهالی موسیقی و مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی را آزرده کرد. هیچ متر و معیاری هم نداشت. از کنسرت پاپ تا کنسرت موسیقی سنتی لغو می‌شد و کسی پاسخ روشنی به چرایی ماجرا نمی‌داد؛ اما در این میان ماجرای شهر مشهد و خراسان رضویفرق داشت.

بارها و بارها آیت‌الله علم الهدی، امام جمعه مشهد به وضوح در سخنرانی‌هایش اعلام کرده بود که اجازه برگزاری هیچ کنسرتی را در مشهد نخواهد داد و گفته بود: «مشهد شهر زیارتی است، نه شهر توریستی و گردشگری که مراکز تفریحی و عیاشی درست کنند. حریم حرم امام رضا (ع) تنها ۵۰ هکتار رواق و صحن نیست. نباید برای لغو یک کنسرت در مشهد لازم باشد با مسوولان و مردم چانه بزنیم. پول آستان قدس پیش از انقلاب اسلامی در اختیار عیاشی درباریان بود. تو کنسرت می‌خواهی؟ خب برو جای دیگر زندگی کن، چرا اینجا داد و فریاد راه می‌اندازی و چانه می‌زنی؟»

این صحبت‌ها البته معترضان و مخالفانی از هر دو جناح سیاسی کشور داشت. برخی از عقلای جناح اصول گرا این نگاه را بسته و غیرمنطقی می‌دانستند و جناح مقابل هم که تکلیفش روشن بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری و تحلیلی فردانیوز، تاریخ انتشار: 25 شهریور 1396، کدخبر: ۷۲۴۵۷۳، www.fardanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین