پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۹۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
آیت‌الله علم الهدی با اشاره به حاشیه‌های صورت گرفته درباره برگزاری کنسرت‌ موسیقی در مشهد، ماجرای گفت‌ وگویش با رئیس‌جمهور را در این زمینه تشریح کرد.

شعار سال: کیهان نوشت: آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد در آخرین برنامه سفر خود به شهرستان نیشابور و در دیدار با فعالان فرهنگی، نخبگان و جوانان این شهرستان در پاسخ به یکی از جوانان حاضر در این جلسه که گفت «مشکل امروز جوانان برگزاری کنسرت نیست»، تصریح کرد: اتفاقا مشکل اول جوانان همین مسئله است چرا که با این ترویج فجایع، دشمن می‌خواهد سفره دین را از زیر پای جوان ما بکشد تا تمام قدرت و استعداد و احساس خود را در خدمت شکم و شهوتش قرار می‌دهد و دشمن به راحتی از این جوان برای خود مزدور بسازد.

وی اشتغال، ازدواج، زندگی، خانه و درآمد را مشکل جوانان دانست و گفت: این گونه نیست که ولنگاری فرهنگی مشکل جوانان ما نباشد. ولنگاری فرهنگی در انقلابی بودن جوانان ما ایجاد رکود می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: مسئله کنسرت، مسئله موسیقی نیست؛ درباره موسیقی مراجع فتوا داده‌اند و شما بر اساس فتوای مرجع خود حلال و حرامش را تشخیص می‌دهید. مشکل کنسرت، حواشی آن است. بنده به آقای رئیس‌جمهور و آقای وزیر ارشاد هم این حرف را گفته ام.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: چندی پیش که آقای رئیس‌جمهور به مشهد آمده بود، به من گفت؛ «فکر می‌کنم شما با نقاره خانه امام رضا(ع) هم روزی مخالفت کنید»، به ایشان گفتم «اشتباه می‌کنید؛ بنده نه تنها با نقاره خانه امام رضا(ع) مخالفت ندارم بلکه با 20 آموزشگاه بزرگ موسیقی که امروز در مشهد مشغول به فعالیت هستند هم مخالفت نکرده‌ام. بعضی آموزشگاه‌های موسیقی مشهد از آموزشگاه‌های تهران هم وسیع‌تر هستند. بنده با فسق و فجوری که در حاشیه کنسرت صورت می‌گیرد و جریانی است که نسل جوان ما را به فساد می‌کشاند، مخالفم

وی یادآور شد: اینکه بنده گفتم «استان خراسان و مشهدِ امام رضا(ع) مستثنی باشد»، به این معنا نبوده که قانون خود مختار اجرا شود؛ به آقای روحانی هم گفتم خداوند در قرآن می‌فرماید ما حریم مسجدالاقصی را مبارک کردیم؛ اگر مسجدالاقصی «بارکنا حوله» است، حرم امام رضا(ع)، این گونه نیست؟ این را باید بپذیریم که بزرگ‌ترین هدف دشمن برای براندازی انقلاب و اسلام، کشیدن سفره دین از زیر پای جوانان ماست.

روز بیست و دوم مرداد ماه سال جاری، آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه مخالفت خود را با برگزاری کنسرت در مشهد مقدس، ابراز داشت. اما در حالی‌که علت این مخالفت نه تقابل با موسیقی بلکه حواشی غیر اخلاقی و غیر شرعی کنسرت‌ها و عدم سنخیت آن با قداست و حریم مذهبی و فرهنگی مشهد مقدس و بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) بود، رسانه‌های زنجیره‌ای از این اظهار نظر، به نظام ملوک الطوایفی در کشور و ... تعبیر کرده و حتی حسن روحانی در واکنش به این نظر، گفته بود: «یک جا می‌خواهد کنسرتی برگزار شود مجلس قانون‌گذاری شکل می‌گیرد در حالی که ما مجلس شورای اسلامی داریم و هرکسی که صبح بیدار می‌شود و یک تریبون پیدا می‌کند نمی‌تواند قانون‌گذاری کند و وزیر نیز نباید تبعیت کند چرا که وزیر باید تابع قانون باشد

در نهایت علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت، اعلام کرد: «ما به نظر ایشان احترام گذاشته و از ادامه اجرای کنسرت‌ها صرف نظر کردیم». همچنین نوش آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد نیز بیان داشت: «برخی ملاحظات و حساسیت‌ها و نگاه‌هایی به لحاظ دینی داریم که مطرح شده است. بارگاه مطهر امام رضا(ع) در مشهد است و حفظ این جایگاه برای همه لازم است

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ 18 بهمن 95، کد مطلب: 522048: www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
ما که نمی فهیم چی بی چیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
حاج آقااز وضعیت خونه خ.... های شهر خبر دارند؟ اون ها ترویج فساد نمی کنند؟
اگر منظورشون حواشی و اختلاط آشکاره، بله حق با ایشان است. اما سوالم این است که وقتی بنیادها رو ول کردیم و بی تفاوت هستیم. تا کی می تونیم به اصلاح ظواهر بپردازیم. بنده صمیمانه دوست دارم خوانندگان عزیز در این بحث مشارکت کنند و نظر بدهند . تا شاید به وحدت نظری برسیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین