پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۸۸۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
دادستان قوچان تاکید کرد: «این سالن بسیار قدیمی بود و کیفیت سالن صرفا برای استفاده ورزشی بود و به‌دلیل اینکه تنها یک خروجی داشت، حتی برای آن سکوی تماشاچی پیش بینی نشده بود و اگر در آن سالن اتفاقی مانند نزاع رخ می‌داد، هیچ راه خروجی وجود نداشت.»

شعارسال: جنجال لغو کنسرت شهرام و حافظ ناظری در قوچان ادامه دارد. دادستانی قوچان  در توضیحاتی اعلام کرده است دلیل لغو کنسرت نامناسب بودن محل برگزاری بوده است. بنا به گفته دادستان قوچان مسئولان برگزاری به مردم و ناظری ها خیانت کرده اند. این در حالی است که حافظ ناظری روایت دیگری دارد.

حاشیه‌های لغو کنسرت ناظری‌ها

کنسرت موسیقی سنتی شهرام و حافظ ناظری که قرار بود روز جمعه در شهر قوچان در استان خراسان رضوی برگزار شود، به دستور دادستان این شهر لغو و محل برگزاری کنسرت نیز پلمب شد.

پس از آن خبرگزاری‌ها اعلام کردند که شهرام ناظری "به علت فشار و خستگی" در بیمارستان بستری شده است.

با توجه به اینکه برگزاری کنسرت در استان خراسان رضوی با حساسیت های ویژه ای همراه است لغو کنسرت ناظری ها هم در راستای همان حساسیت ها تفسیر شد.

اما رمضانعلی آذری دادستان قوچان امروز روایتی تازه از دلایل لغو کنسرت شهرام و حافظ ناظری به رسانه ها ارائه کرد.

او پس از انتقادات شدید رسانه ها و برخی نمایندگان مجلس با بیان این که "دادستانی روز 31 تیرماه طی ابلاغیه ای به کنسرت گذار 8 ایراد اساسی به محل سالن برگزاری کنسرت وارد کرد."

دادستان قوچان تاکید کرد: «این سالن بسیار قدیمی بود و کیفیت سالن صرفا برای استفاده ورزشی بود و به‌دلیل اینکه تنها یک خروجی داشت، حتی برای آن سکوی تماشاچی پیش بینی نشده بود و اگر در آن سالن اتفاقی مانند نزاع رخ می‌داد، هیچ راه خروجی وجود نداشت.»

او برگزار کنندگان کنسرت را به سوداگری متهم کرد و گفت: «به نظر من برگزارکنندگان اجرا در پی این موضوع بودند که بی احتیاطی و بی مسئولیتی خود را با حساسیت‌های به وجود آمده در کنسرت‌های سال‌های اخیر که با حاشیه همراه بوده یکی و از این حساسیت به نفع خود استفاده کنند، در صورتی که این کنسرت به جز نفع عمومی چیزی در نظر گرفته نشد.»

آذری گفت: "در این هنر فروشی تا توانستند به مردم دروغ گفتند و تا توانستند به خواننده کشوری ما دروغ گفتند."

دادستان قوچان گفته است که مراتب اعتراض به مدیران دولتی نسبت به امنیت سالن اعلام شده بود. او گفت: «جلسه حضورا و شخصا با ریاست ارشاد داشتیم که تاکید کردیم بحث امنیت آن مکان با حضور 2000 نفر جمعیت امکان پذیر نیست و موارد مشکل‌دار هم رفع نشده است و تاکید کردم با این مشکلات این برنامه حتما اجرا نخواهد شد.»

او با بیان اینکه "دست اندرکاران کنسرت نه تنها به مردم بلکه به استاد هم خیانت کردند" گفت: «اولین پیشنهاد به برگزارکنندگان این برنامه سالن تشریفات بود، به عنوان مثال کنسرت آقای همایون شجریان سال گذشته در همین سالن و بدون هیچ مشکلی برگزار شد اما متأسفانه آنان نتوانستند از درآمدی که کسب کرده بودند صرف‌نظر کنند، چرا که اجرا در آن سالن هم هزینه بیشتری در پی داشت و هم افرادی کمتری می‌توانستند در سالن حضور پیدا کنند.»

اما حافظ ناظری پسر شهرام ناظری در سخنانی روایتی دیگری مطرح کرده است. او گفت: «دو روز پیش از اجرای این کنسرت اعلام کردند سالن معلم برای این اجرا مناسب نیست و سالن کارگران را انتخاب کردند»

حافظ ناظری تاکید کرد که "دو ساعت به برگزاری کنسرت نیز از سوی دادستانی نامه رسمی مبنی بر ممنوعیت کنسرت اعلام نشده بود حتی به مردمی که با عشق و علاقه در جلوی سالن به صف ایستاده بودند این نوید را دادند که ساعت اجرا به 22 موکول شده است."

حافظ ناظری اظهار کرد: «من و استاد ناظری به همراه گروه از ساعت 15:50 دقیقه در ساختمان ارشاد حضور داشتیم تا این مسأله پیگیری شود اما هیچ اتفاقی نیفتاد تا آنکه ساعت 19 دادستان شهرستان قوچان با من تماس گرفتند و اظهار داشتند که این سالن مناسب اجرا نبوده و جان ما و اعضای گروه در خطر است و بعد گوشی را قطع کردند.»

او با اشاره به ماجرای بستری شدن شهرام ناظری گفت:"فشار و استرس‌های این موضوع سبب شد حال استاد ناظری بد شود و متأسفانه به درمانگاه منتقل شدند. این در حالی است مسئولانی که مانع اجرای این کنسرت شدند ادعای نگرانی از جان استاد را داشتند."

اما از روز گذشته موجی از انتقادات به لغو کنسرت شهرام ناظری صورت گرفت. این موج فقط به رسانه های اصلاح طلب و نمایندگان این جریان محدود نشد بلکه اصولگرایان نیز به لغو کنسرت ناظری ها به شدت انتقاد کردند.

پروانه سلحشوری نماینده تهران ضمن انتقاد از دخالت "نابجای" دادستان‌ها در لغو کنسرت‌ها گفت که بر اساس قانون، جایگاهی برای ورود دادستانی‌ به موضوع کنسرت‌ها تعریف نشده است.

این عضو فراکسیون امید مجلس اضافه کرد: «متأسفانه مصاحبه‌ها و موضع‌گیری‌ها در این خصوص نیز کارکرد خود را از دست داده‌ است و ما هرچه بگوییم فایده‌ای ندارد». او تأکید کرد: «اینکه کنسرت در برخی از مناطق کشور برگزار می‌شود و در برخی مناطق دیگر با دخالت‌های بی‌مورد لغو می‌شود، قابل درک نیست».

در همین حال عباس سلیمی نمین، از چهره‌های اصولگرا، در یادداشتی این پرسش را مطرح کرد که «آیا دادستان در ارتباط با تشخیص این‌که محل برگزاری یک فعالیت هنری مناسب با شأن هنرمندان و مردم است یا خیر، مسئولیتی دارد؟».

او با اشاره به سابقه لغو کنسرت‌ها در استان خراسان رضوی افزود: «بر مسئولان محترم قضائیه فرض است که در این زمینه تحقیق کنند که آیا مورد اخیر نیز در ارتباط با برداشت شخصی یکی از مقام‌های این استان است که حریم امام هشتم را کل استان می‌داند یا خیر؟».

آیت الله احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد سالهاست با برگزاری کنسرت در این استان مخالف است او معتقد است که کنسرت موسیقی در "حریم امام رضا" نباید برگزار شود. البته علم الهدی روز ۳۰ فروردین گفته بود که با برگزاری کنسرت در سراسر کشور مخالف است.

تاکنون کنسرت های فراوانی در استان خراسان رضوی به خواست امام جمعه مشهد و اقدام دادستانی خراسان لغو شده است. حتی دادستانی اجلازه برگزاری کنسرت در نیشابور را هم نمی دهد. قوچان تنها شهری بود که پیش از این کنسرت در ان برگزار می شد.

در همین حال خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران نیز به لغو کنسرت ناظری ها اعتراض کرده است. این خبرگزاری در مطلبی نوشته است: «اگر سالن برگزاری، استانداردهای امنیتی و ترافیکیِ لازم را نداشته، چرا دادستان قوچان زودتر وارد عمل نشده و در روزهای قبل برگزاری این کنسرت را لغو نکرده است.»

این خبرگزاری در ادامه تاکید کرده است: «لغو کنسرت شهرام ناظری بی‌شک آب به آسیاب دشمنان ریختن است. این کار بهانه دادن به دست کسانی است که خوراکشان همین اتفاق‌هاست تا با دست‌مایه قرار دادن این اتفاق‌ها سعی در تیره کردن چهره بین‌المللی ایران داشته باشند.»

سایت رجانیوز نزدیک به جبهه پایداری نیز از لغو این کنسرت انتقاد کرده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار: 8مرداد1396، کدخبر: 324128: www.fararu.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین