پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۱۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶
آیت‌الله علم‌الهدی که در مرداد سال 1391 گفته بود «اگر مرغ در دسترس نيست، مردم آن را با يك ماده پروتئيني ديگر جايگزين كنند»، این روزها با انتقاد از دولت، از ضرورت زندگی بهتر مردم سخن می‌گوید.

شعار سال: روزنامه «جمهوری اسلامی» به قلم غلامرضا بنی‌اسدی آورده است: زمان دولت گذشته، رشد اقتصادی منفی بود و انگار ساعت بر عکس می‌چرخید و بردارها رو به قبل در حرکت بود، لذا سران قوم هم می‌فرمودند در روز به جای سه وعده، دو وعده غذا بخورید و یک وعده غذا نخورید و دیگری در اوایل مرداد 91 در مشهد فرمود: «اگر مرغ در دسترس نیست آن را با یک ماده پروتئینی دیگر جایگزین کنید».

ایشان به یاد مردم آوردند که: «مشهدی‌ها مگر اشکنه پیاز داغ را یادتان رفته و آن زندگی را فراموش کرده‌اید؟ مگر قرار است برنامه همان باشد که قبلاً ‌بوده است؟ ... بله، مگر پدران و پدربزرگ‌های ما چه می‌خوردند؟ و ...»، اما حالا همان بزرگواران، از ضرورت توجه به مردم برای رفع مشکلات و در نتیجه زندگی بهتر می‌گویند.

برخی‌ها با شنیدن این خطابه‌ها و خطبه‌های دیروز و امروز، می‌خواهند این بزرگواران را به حمایت از دولت قبل و انتقاد از دولت حاضر متهم کنند؛ من اما چنین نگاهی ندارم بلکه معتقدم حضرات دقیقاً بر اساس حرکت بردار‌ها سخن می‌گویند. دولت قبل، با شتاب به سوی گذشته می‌رفت و کاهش وعده‌های غذایی و اشکنه به یاد می‌آمد و ضروری می‌نمود اما الان که مسیر به سمت آینده بهتر، اصلاح شده است، حضرات به ترسیم شرایط بهتر همت می‌فرمایند و این نشان باور کردن مسیر دولت و اعتماد و اعتقاد به توانایی دولتمردان است که می‌توانند «زندگی بهتر» را برای مردم بسازند پس باید مدام و هفته به هفته به یادشان آورد شرایط امروز را، تا برای فردا، بیشتر تلاش کنند.

من هم با احترام به نظر بزرگان و خطیبان و خطبه‌خوانان گرامی معتقدم و باور دارم دولت باید تلاش کند که سطح زندگی مردم بالا و بالاتر برود و توسعه و پیشرفت، توأمان حاصل شود. حالا که از چاه رشد منفی اقتصاد بیرون آمده‌ایم و به تپه ماهور‌های رشد اقتصادی رسیده‌ایم نباید پا سست کنیم بلکه باید به قله برسیم و مردم هم در همه شئون زندگی، این پیشرفت را حس کنند.

من هم معتقدم مردم که نباید فقط تورم افسارگسیخته دوران دولت قبل را با گوشت و پوست و استخوان، لمس کنند. حق مسلمشان است در فضای آرام امروز، بر سر سفره رنگین‌تر و گرم‌تر بنشینند. حقشان است بهتر زندگی کنند تا بزرگان هم راضی شوند.

بگذریم. شاید دولت‌های نهم و دهم را اگر دلار‌های نفتی از 700 میلیارد هم افزون بود، توانی نبود که برای زندگی بهتر از دولتمردان آن مطالبه شود و الا طلب می‌فرمودند محترمین اما امروز، شرایط بهتر یک مطالبه جدی است از دولت یازدهم چون می‌تواند. هم بزرگان این مطالبه را از تریبون‌های مختلف، ابراز می‌کنند و هم مردمان عادی مثل من این طلب را یادآور می‌شوند. پس برای زندگی بهتر ما تلاش کنید آقای روحانی.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 22 اسفند 1395، کد مطلب: 95122213874، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین