پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۳۲
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
امامان جمعه سراسر کشور روز جمعه پنجم شهریور همزمان با چهارمین روز از هفته دولت محور خطبه های خود را به دستاوردهای دولت در ابعاد گوناگون اختصاص دادند و گفتند:دولت یازدهم در سه سال از فعالیت خود در راستای اعتلای نظام گام برداشته و در تحقق شعار امسال' اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' جهادگونه عمل کرده است.

شعار سال: از دیگر محورهای سخنان امامان جمعه در استانها تاکید بر بیان دستاوردها ، تلاش دشمن برای تغییر ذائقه مردم ،نقد منصفانه و پرهیز از سیاه نمایی و بی انصافی ، ارتقای سلامت و بهداشت جامعه، ثبات در فضای اقتصادی، کاهش سود بانکی، توجه و هوشیاری از نفوذ دشمن، تاکید بر اجرای بانکداری اسلامی بود.
**
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: دولت یازدهم با اتخاذ سیاست ها و رویکرد صحیح، وسیع و منطبق با ثبات جامعه توانست در راستای اعتلای نظام جمهوری اسلامی کشور گام بردارد.
آیت الله محمدرضا ناصری همچنین اظهار کرد:رویکردهای دولت یازدهم را در چند بخش از جمله اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی می توان مورد توجه قرار داد به طوری که از ابتدای امسال با توجه به نامگذاری آن به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل دولتمردان، وزارتخانه ها و دستگاههای مختلف اجرایی استان ها در این زمینه جهاد گونه بوده است.
وی همچنین به تلاش دشمن برای تغییر ذائقه مردم اشاره کرد و گفت: دشمنان با تشکیل اتاق های فکر و برنامه ریزی بلند مدت در تلاش برای تغییر ذائفه مردم هستند و باید هوشیار باشیم.
**
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امام جمعه موقت زاهدان گفت: تلاش های دولت یازدهم در بخش های مختلف به ویژه اقصاد مقاومتی، سلامت، امنیت و دیپلماسی بین المللی قابل تقدیراست.
وی افزود: دولت در زمینه بهداشت و درمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت گام های ارزنده و چشمگیری برداشته و در ایجاد امنیت نیز تلاش جهاد گونه داشته به طوری که با توجه به وجود نا امنی در منطقه، ایران اسلامی به جزیره امن تبدیل شده است.
**
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک نیز گفت: تمرکز بر خدمت صادقانه و تلاش گسترده برای گشایش مشکلات و رونق اقتصادی در برهه کنونی مهمترین رسالت بدنه اجرایی کشور است.
آیت الله زین العابدین قربانی امام جمعه اراک افزود: وقتی مردم کار درخشان و موثری از دولت ببینند به دولت امیدوار می شوند بنابراین دولت باید در فرصت باقی تنها بر تلاش در امور تمرکز کند.
**
نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت به بیان پیشرفت های جمهوری اسلامی در بخش پزشکی ، بهداشت و درمان پرداخت و گفت: بیماران بسیاری از کشورها، ایران را برای معالجه برمی گزینند که این امر نشان از قدرت بالای کشورمان در علم پزشکی دارد.
**
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین نیز گفت: بانکداری اسلامی و قانون عملیات بانکی بدون ربا در کشور باید محقق شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی همچنین به تشریح وظایف دولت اسلامی پرداخت و گفت: برقراری و اقامه قسط و عدل، رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم و کاهش فقر و از میان بردن فاصله طبقاتی، ایجاد امنیت و ثبات، حفاظت از حقوق مردم و بیت المال و حمایت از مظلوم در برابر ظالم از جمله وظایف دولت اسلامی به شمار می رود
**
حجت الاسلام شمس الله سراج امام جمعه موقت ایلام گفت: هفته دولت فرصت مغتمی است و این امکان را فراهم می کند تا دولتمردان خدمات نظام اسلامی را بطور شفاف به مردم اطلاع رسانی کنند.
**
امام جمعه موقت بوشهر نیز گفت: شهید رجایی و باهنر الگوی مدیریتی شاخص برای دولت های بعد از انقلاب بوده و نظام جمهوری اسلامی همواره به آنان افتخار می کند.
حجت الاسلام حسین دشتی همچنین افزود: تسهیلات پرداختی بانک ها نیز نیازمند نظارت جدی است زیرا محل هزینه برخی تسهیلات پرداختی به دلیل نبود نظارت صحیح گاهی قابل تشخیص نیست.
**
امام جمعه مشهد هم گفت: فعالیت، تلاش و زحمات دولت در عرصه مذاکرات هسته ای و به سرانجام رسیدن برجام، خالصانه، با اخلاق و قابل توجه بود.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: دولت در اجرای طرح جامع سلامت نیز موفق عمل کرده و نتایج آن برای مردم به ویژه اقشار محروم جامعه بسیار مطلوب بوده است در عین آنکه در اجرا مشکلاتی نیز داشته است. .
وی اظهار کرد: برخی عدم موفقیت ها نیز مربوط به دولت نبوده است زیرا کارگزاران نظام و مسئولان دولت تلاش و زحمت خود را در این بخش ها انجام داده اند اما عدم موفقیت ناشی از عوارض و مسائل خارج از اختیار آنها بوده است. .
وی همچنین گفت: دولت باید در مدت باقیمانده با فعالیت های ارزشمند فرهنگی در احیای حدود الهی و ارزش های دینی اقدام گسترده تری انجام دهد.
**
آیت الله نو الله طبرسی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ساری نیز نقد پذیری را از ویژگی های دولت های جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: انتقادات باید منصفانه، عادلانه و با ادبیات محترمانه صورت پذیرد.
**
نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: مذاکرات انجام شده منتهی به تصویب برجام علاوه بر ارتقای جایگاه ایران در دنیا، اقتصاد کشورمان را در مسیر شکوفایی هر چه بیشتر و رونق روز افزون بخش های گوناگون قرار داد.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی افزود: اما عده ای با بی انصافی تلاش می کنند دستاوردها را نادیده بگیرند و به بهانه های گوناگون از دولت انتقاد می کنند.
امام جمعه گرگان اظهار کرد: پیش از دولت تدبیر و امید شرایط طوری بود که قیمت انواع محصولات به دلیل بی ثباتی فراوان هر لحظه افزایش می یافت اما دولت با برنامه ریزی صحیح و دقیق این تورم افسار گسیخته را مهار کرد.
**
نماینده ولی فقیه درهرمزگان وامام جمعه بندرعباس گفت: توسعه و پیشرفت ایران در همه عرصه ها مدیون تلاش تمام دولت ها بوده و برای اینکه این جایگاه حفظ شود باید همه دولتمردان تلاش کنند.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی افزود: دولت، خیرخواه مردم و مردم خیر خواه دولت هستند و باید در کنار هم از فرامین رهبری پیروی کنند
**
امام جمعه موقت یاسوج هم تاکید کرد که عملکرد و خدمات دولت باید به طور مستمر برای مردم تشریح و این امر نباید تنها در هفته دولت باشد.
حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم همچنین گفت: دلیل ماندگاری یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در اذهان ملت ایران خدمات صادقانه و خالصانه آنان به مردم بوده است.
**
آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد نیز به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی با کار متعارف و روزانه به جایی نمی رسد؛ از این رو باید فعالیت بیشتری صورت گیرد.
**
حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به فعالیت دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت از اقدامات شاخص و ماندگار است.
**
حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرزهم به دهم شهریور ماه روز بانکداری اسلامی بدون ربا، اشاره کرد و گفت: ربا؛ کار، فعالیت اقتصادی و خیر و برکت در زندگی ما و اقتصاد کشور را از بین می برد و بانکداری ما باید در عمل اسلامی شود نه بر روی کاغذ.
وی تاکید کرد: اگر گرد و غبار ربا در جامعه اسلامی ما بنشیند جامعه از بین می رود که ما نباید اجازه این کار را بدهیم.
**
امام جمعه موقت کرمانشاه با تاکید براینکه باید قدر امنیت کشورمان را بدانیم گفت: اکنون ایران در میان آتش واقع شده و همه کشورهای همسایه آن با جنگ و آتش درگیرند و با این وجود ما در میان چنین آتشی دارای امنیت و آرامش هستیم.
**
آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه مشی و منش شهیدان رجایی و باهنر در طول تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان اسوه و الگوی خدمتگزاران نظام شناخته شده است، افزود: دولتمردان با الگو قرار دادن این شهدا می توانند رضایت خلق و خدا را کسب کنند
**
حجت الاسلام نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد نیز به نفوذ دشمن اشاره کرد و گفت: بی بند و باری های رواج یافته و هنجارشکنی ها از نشانه های نفوذ دشمن است.
**
آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه موقت قم با تاکید بر اینکه برای اعتلا و حفظ کشور تامل در مسائلی مختلفی ضروری است، گفت: انتقادها و بیان نقطه ضعف های مسئولان نظام را به جای طرح در تریبون ها، رسانه ها و روزنامه ها باید با خود آنها در میان گذاشت و مسئولان نیز با سعه صدر پذیرای این انتقادها باشند
وی همچنین با اشاره به تحولات و پیشرفت های در حال انجام در عرصه سیاسی و نظامی یمن گفت: تشکیل شورای عالی سیاسی یمن در حقیقت یک شکست بزرگ و حیثیتی برای عربستان و عناصر مورد حمایت آن در این کشور محسوب می شود.
**.
آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون همه دولت ها در مسیر انقلاب بوده اند و دستاوردهای امروز ما ناشی از تلاش دولتمردان است
**
ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه سنندج با تبریک به مناسبت هفته دولت گفت: شایسته است در این هفته مسئولان دولتی با مردم دیدارهایی داشته باشند و در خصوص مسائل و مشکلات با آنها بحث و تبادل نظر کنند.
**
حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی امام جمعه بیرجند نیز بر نقد منصفانه تاکید کرد و گفت: اظهار نظرها در مورد عملکرد مسئولان باید منطبق با کار کارشناسی باشد و نقدها هم دلسوزانه و حساب شده، و در جای خود هم باشد .
وی همچنین از تلاش دولتمردان در اعتلای جامعه قدردانی کرد و گفت: مسئولان و مدیران برای توسعه و پیشرفت کشور خصوصا خراسان جنوبی دلسوزانه تلاش و زحمت کشیده اند.
**
آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از دولتمردان و مدیران نظام اسلامی خواست تا در تمام عرصه ها شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند.
**
آیت الله سید حسن عاملی عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه دولت در این سال ها خدمات ارزنده ای به مردم ارائه کرده است، گفت : هفته دولت فرصتی برای گزارش خدمات و قدردانی از این زحمات است.
**
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و گرامیداشت هفته دولت گفت: دشمنان انقلاب اسلامی به ما می گویند شما ایرانیان حامی تروریسم هستید و به ما تهمت می زنند در حالی که ملت ما قربانی تروریسم نه حامی ترویسم هستند.
امام جمعه سمنان همچنین تاکید کرد که انتقاد از دولت منصفانه باشد و همه دلسوزان کشور باید در نقد دولت منصفانه عمل کنند.
**
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: مهار تورم و ثبات اقتصادی و گام های موثر در ارتقای سلامت و بهداشت جامعه از دستاوردهای مهم دولت یازدهم است.
آیت الله اسدالله ایمانی افزود: حدود پنج سال قبل استعلام قیمت ها در بازار لحظه ای بود و شاهد بی ثباتی در بازار بودیم اما با تلاش های دولت یازدهم، تورم در بازار مهار شده و آرامش به فضای اقتصادی کشور بازگشته است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس از تلاش برای کاهش سود بانکی به عنوان دیگر دستاورد دولت یازدهم نام برد و گفت: در سال های گذشته، شاهد پرداخت تسهیلات بانکی با سودهایی در حد 32 درصد هم بودیم اما با وجود تلاش های صورت گرفته برای کاهش سود تسهیلات، هنوز برخی بانک های غیردولتی تسهیلات با سود بالایی عرضه می کنند.
**
حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه موقت کرمان نیز بر بیان دستاوردهای دولت به مردم تاکید کرد و گفت: رسالت اصلی حکومت و دولت ها حفظ امنیت است .

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 5 شهریور 95 ، کد مطلب: 82204484: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین