پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۷۷
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
سخنگوی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان گفت: متاسفانه با نزدیک شدن به انتخابات حجم فشارهای حقوقی دولت یازدهم بر رسانه‌های منتقد ‌آهنگ تندتری به خود گرفته و تعدادی از رسانه‌ها به بهانه‌های مختلف هدف شکایت دولتی‌ها قرار گرفته‌ و توقیف می‌شوند.

شعارسال: مهدی شکیبایی، درباره افزایش شکایت دولت یازدهم از رسانه‌ها و توقیف آنها گفت: انتظار ما این است که دولت همانگونه که در ابتدا گفته بود از انتقادات استقبال می‌کند به قول خود پایبند باشد نه اینکه کمر به بستن دهان منتقدان ببندد.

وی افزود: مرز بین نقد و تخریب کاملا مشخص است و قطعا هیچ کسی از تخریب حمایت نمی‌کند اما باید اجازه داده شود انتقاد سازنده از سوی کارشناسان امر در یک فضای مناسب و با رعایت مصالح کشور صورت گیرد.

شکیبایی اظهار داشت: متاسفانه با نزدیک شدن به موسم انتخابات رفته رفته حجم فشارهای حقوقی دولت یازدهم بر رسانه‌های منتقد ‌آهنگ تندتری به خود گرفته و تعداد زیادی از رسانه‌ها عمدتاً به بهانه‌های جناحی و سیاسی هدف شکایت دولتی‌ها قرار گرفته‌ و توقیف می‌شوند.

سخنگوی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید، حمایت از نقد و انتقاد سازنده را از اولویت‌های اساسی خود در تعامل با رسانه‌ها به عنوان رابط بین مردم و مسئولین عنوان کرده و صراحتاً اعلام داشته از طرح دیدگاه‌های نخبگان در حوزه عملکرد دولت استقبال می‌کند ولی شکایت گسترده از رسانه‌ها منتقد گویای موضوع دیگری است.

وی افزود: آنگونه که مطلع هستیم توقیف رسانه‌هایی که اخیر در پی شکایت سازمان‌های دولتی صورت گرفته عمدتا به دلیل نقد و انتقادی بوده که نسبت به عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف داشته‌اند در حالی که نقد و بویژه نقد سازنده از الزامات یک جامعه پویا و فعال است.

شکیبایی گفت: سازمان‌هایی که مورد انتقاد سازنده قرار می‌گیرند می‌بایست از نقدها استقبال کنند چرا که انتقادات می‌‌تواند فرصت‌هایی را در اختیار آنها قرار دهد که بتوانند ضمن شناسایی آسیب‌ها و ضعف‌های خود، استراتژی‌های معینی را برای رفع نقاط ضعف طراحی کنند.

سخنگوی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان تصریح کرد:‌ تاب نیاوردن در برابر انتقاد با مشی اعتدالی و ادعایی دولت یازدهم همخوانی ندارد خاصه اینکه دولت محترم و سازمان‌های تابعه از راهبرد اعتدال در سیاست‌های اعلامی سخن می‌گویند ضمن اینکه انتظار از شعارهای اعتدالی دولت تا اندازه‌ای است که حتی نسبت به آنهایی که به دنبال تخریب هستند هم با سعه صدر برخورد شود چه رسد به انتقاد.

شکیبایی در پایان افزود:‌ متاسفانه رسانه‌های غیردولتی از داشتن یک متولی بی طرف که از حقوق آنها در قبال شکایات و برخوردهای سازمانهای دولتی حمایت کند و یا دست کم نقش هماهنگ کننده امورات آنها داشته باشد بی بهره‌اند و نماینده مدیران و مسئولان مطبوعات کشور هم به دلیل انتصاب در دولت از حمایت واقعی رسانه‌ها در برابر دولت ناتوان است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 3مهر1395، کدخبر: 13950631001545: www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین