پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۶۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد که نقد رئیس جمهور و دولت موجب افتخار است.

شعارسال: حسن روحانی در دیدار علما، ایثارگران و برگزیدگان استان کهگیلویه و بویراحمد، با تأکید بر اینکه شکاف و تفرقه ما را از دستیابی به اهداف بلندمان دور خواهد کرد، گفت: وجود اختلاف نظر، سلیقه و نقد از دولت در کشور هیچ ایراد و اشکالی ندارد. جرات انتقاد لازم و جرات اتهام و دروغ، به دلیل آنکه زیر پا گذاشتن فرمان خدا و کاری غیراخلاقی است، قابل قبول و مورد پسند نیست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات دولت یازدهم این است که همواره نقد از دولت و شخص رئیس‌جمهور با آزادی و گاهی فراتر از مرز اعتدال و ملاحظات اخلاقی انجام می‌شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه صداقت و سخن به حق گفتن راه نجات است، گفت: نباید به گونه‌ای سخن بگوییم که تلاش ها و اقدامات کارگزاران نظام که با زحمت فراوان در بخش‌های مختلف لشکری و کشوری انجام می‌شود، نادیده گرفته شود.

روحانی افزود: ممکن است در برخی اقدامات نقص و اشکال وجود داشته باشد اما در عین حال قدرشناسی از تلاش خدمتگزاران در واقع تجلیل از میلیون‌ها نفر از مردم در بدنه دولت است و این بدان معنا نیست که اگر خلاء‌ و شکاف قانونی و سوء استفاده‌ای از مقررات وجود دارد، نباید با آن برخورد کرد.

وی با اشاره به موضوع حقوق‌های نامتعارف و غیرمنصفانه، گفت: ما از آغاز سال جاری که آیین‌نامه‌های بودجه را در دولت تصویب می‌کردیم، این بحث را دنبال کردیم که برخی از برداشت‌ها ناعادلانه و غیرمنصفانه است و پیش از آنکه بخواهد در جامعه مطرح شود، ما به دنبال آن بوده‌ایم.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه نباید هیچ‌گاه از نقد مردم متأثر باشیم، چرا که این حق آنها به عنوان صاحبان کشور است، گفت: اتهام‌زنی و حرمت‌شکنی خروج از اخلاق و اعتدال و در شأن یک ایرانی مسلمان و پیرو ائمه (ع) نیست.

روحانی با بیان اینکه امام رضا (ع) راه اعتدال و سخن گفتن علمی و منطقی را به همه ما آموخته است، گفت: باید امروز از شرایطی که در آن قرار داریم به خوبی استفاده کنیم و کشور را مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در هر استانی نقاط قوت، نعمات ویژه‌ و انسان‌های فرهیخته و شایسته‌ای در کنار نقاط ضعف و اشکال وجود دارد، اظهار کرد: یکی از آثار سفرهای استانی این است که مسئولان اجرایی کشور در رده‌های مختلف، نظرات و سخنان درباره بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های هر منطقه را از اقشار گوناگون استماع می‌کنند.

روحانی با اشاره به ایثارگری و رشادت‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس، گفت: امروز استقلال و تمامیت ارضی ما بخاطر ایثار ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس، است و همه ما مدیون فداکاری ایثارگران هستیم.

وی وجود 1800 شهید و بیش از 9 هزار جانباز در استان کهگیلویه و بویر احمد را نشان از وجود غیورمردان و زنانی در این استان دانست که همواره به وظیفه تاریخی خود عمل کردند و اظهارداشت: ایستادگی، مقاومت و صبوری ایثارگران کاری بزرگ و عظیم بوده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به مقایسه شرایط بوجود آمده در کشور، طی سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: در مجموع فضای خوبی امروز در کشور حاکم است و تلاش‌های مثبتی انجام شده، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

روحانی تصمیم دولت مبنی بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سه استان کشور با محوریت وزیر کشور را موفق ارزیابی کرد و گفت: با تصمیم دولت، وزرا مسئول نظارت بر اجرای اقتصاد مقاومتی در استان‌ها خواهند شد.

وی با اشاره به شرایط و مشکلات اقتصادی در کشورهای صادر کننده نفت به واسطه کاهش بهای آن گفت: اقتصاد مقاومتی موجب ایستادگی و اعتماد مردم و دولت به طور متقابل به یکدیگر خواهد شد.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: اعتماد متقابل دولت و مردم بزرگترین سرمایه کشور است.

روحانی با بیان آمار رشد اقتصادی در کشور طی سال گذشته و سه ماهه اول سال جاری خاطر نشان کرد: برجام کار بزرگ مردم ما بود، نه طرف‌های مذاکره‌کننده و فروش نفت به میزان و طرف دلخواه، حق ملت و از نتایج برجام است. مردم شرایطی را که برای ایران بوجود آمده بود بر هم زدند و اجازه ندادند تحریم‌های غلط و تحمیلی ادامه پیدا کند.

وی افزود: صبر، ‌ایستادگی و کمک مردم، رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش بخش اقتصادی و سیاسی دولت دست به دست هم داد تا امروز شرایط ما با سال گذشته متفاوت باشد.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: یکی از افتخارات ملت در سال گذشته، افزایش محسوس صادرات بر واردات غیرنفتی بوده است و این افتخار تنها متعلق به ملت است و به حزب و گروهی خاص تعلق ندارد.

روحانی افزود: صادرات غیرنفتی کشور در چهارماهه نخست امسال 3.4 میلیارد دلار بیش از واردات بوده و این اقدامی بسیار عظیم است.

وی همچنین با اشاره به موفقیت‌های وزنه‌برداران ایرانی در رقابت‌های المپیک این پیروزی‌ها و کسب مدال‌ها را متعلق به ملت ایران دانست و گفت: اینکه در المپیک هم رستم و سهراب طلا کسب کردند، افتخارش برای ایران و مردم ایران است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در افتخارات و گشایش‌های ملی همه باید شاد و مفتخر باشیم و تلاش کنیم تا از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

روحانی با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت، یکپارچگی و اتحاد در کشور، اظهار کرد: باید حزب‌گرایی و جناح‌گرایی را کنار گذاشته و برای توسعه کشور و اشتغال جوانان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه باید از همه فرصت‌های استان کهگیلویه و بویر احمد به خوبی و با برنامه‌ریزی استفاده کرده و زمینه و فضای لازم را برای بهره‌برداری از این فرصت‌ها مهیا کنیم، گفت: استان کهگیلویه و بویر احمد پتانسیل‌های فراوانی در بخش‌های گوناگون از جمله کشاورزی، نفت و گاز، آب و گردشگری دارد که باید از این موهبت‌ها در راستای توسعه و آبادانی استان بهره ببریم.

رئیس‌جمهور هدف سفرهای استانی را کاهش و برطرف کردن مشکلات دانست و افزود: باید قدم به قدم با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از نظرات دانشگاه‌ها، مراکز علمی، نخبگان و هنرمندان برای رسیدن به اهداف استفاده کرده و در این راستا تلاش کنیم.

روحانی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا (ع)، هجرت امام هشتم از مدینه به مرو را فخر بزرگ تاریخی و سرچشمه تعالی برای ایران دانست و با اشاره به مباحثات و جلسات گوناگون امام رضا (ع) با اندیشمندان و علمای گوناگون گفت: امام هشتم بحق کرسی‌های آزاداندیشی را بنا نهاد و ما مردم ایران تربیت شده مکتب و راه امام رضا (ع) هستیم.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور چند تن از برگزیدگان استان به بیان نقطه‌نظرات و دغدغه‌های خود پیرامون مسائل گوناگون پرداختند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 24مرداد1395، کدخبر: 95050115273: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین