پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۲۸
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
در طول فعالیت 3 ساله دولت تدبیر و امید، ده‌ها اثر تاریخی و باستانی در استان قزوین مرمت و بازسازی شده که نشانگر توجه دولت یازدهم به مقوله میراث فرهنگی و گذشته تاریخی این منطقه است.
شعارسال: مرمت 25 بنای تاریخی، انجام کاوش‌های باستان شناسی و ثبت 95 پرونده از آثار تاریخی از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود. از طرفی، در این مدت تلاش‌های گسترده‌ای برای معرفی استان در قالب برگزاری همایش‌ها، جلسات، تورهای گردشگری و جشن‌های مناسبتی انجام شده است.

«محمدعلی حضرتی‌ها» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در گفت‌و‌گو با «ایران» با اشاره به اینکه این استان به‌دلیل داشتن آثار باستانی فراوان به «بهشت باستان شناسان» معروف است، گفت: قزوین از جمله شهرهایی است که به دلیل فراوانی آثار تاریخی و باستانی وکم بودن فاصله آثار از هم، طرفداران

زیادی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اظهار داشت: بیش از 2 هزار محوطه تاریخی مربوط به پیش از اسلام در تپه «سگزآباد» دشت قزوین منطقه بوئین زهرا وجود دارد که از 50 سال پیش کاوش از سوی کاوشگران دانشگاه‌های مختلف بویژه دانشگاه تهران دراین منطقه در حال انجام است. در این تپه باستانی که قدمت آن به اواخر هزاره دهم پیش از میلاد تا دوره هخامنشی بازمی‌گردد، قدیمی‌ترین سلاح‌های دست ساز کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 220 رشته قنات در این استان شناسایی شده و یکی از آنها نیز مراحل ثبت جهانی را طی می‌کند، تصریح کرد: قزوین در دوران اسلامی از مراکزشکوفایی فرهنگی ایران بوده و به همین جهت، رجال دینی و سیاسی برجسته از این آب وخاک رشد کرده و در خدمت مردم بوده‌اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 19، تاریخ انتشار: یکشنبه 7 شهریور 1395، شماره: 6297 .

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین