پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۰۳۶
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به ارسال ۱۶۰ تُن کمک‌ به مردم میانمار، گفت: سکوت مجامع بین‌المللی با فعالیت رسانه‌های جهان اسلام باید شکسته شود.

شعار سال: مجتبی ذوالنوری در توضیح جلسه کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه در خصوص فاجعه نسل کشی آشکار مسلمانان در میانمار، گفت: جلسه‌ای با معاونت آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه برگزار شد که برخی مسئولان دیگر هم حضور داشتند لذا به بررسی وضعیت میانمار، اقدامات انجام شده دستگاه دیپلماسی ما و راهکارهای عملی برای کمک به مردم مظلوم و آسیب دیده میانمار پرداخته شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در حوزه بررسی وضعیت میانمار و اقدامات انجام شده دستگاه دیپلماسی ایران گزارش‌هایی ارایه شد و راهکارهای ممکن از وزارت امور خارجه جهت پیگیری و اجرا به عنوان خواسته کمیسیون امنیت ملی مطالبات مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از راهکارها به وزارت خارجه مربوط و برخی باید توسط وزارت امور خارجه منتقل شود، افزود: رئیس‌جمهور در فرصت‌های پیش رو مانند حضور در اجلاسیه‌های مختلف یا به صورت مکاتبه‌ای و تلفنی باید نسبت به تشجیع آنها جهت توجه و حمایت از مسلمانان میانمار اقدام کند تا اقدامات عملی را در دستور قرار دهند.

ذوالنوری ادامه داد: تشکیل اجلاس وزرای امور خارجه سازمان کنفرانس اسلامی نیز درخواست کمیسیون از وزارت امور خارجه بود تا به زودی عملیاتی شود. همچنین از وزارت امور خارجه درخواست شد تا رایزنی‌ها در سطح کشورهای مختلف به ویژه اسلامی به صورت تلفنی، مکاتبه‌ای یا اعزام هیات‌هایی را انجام دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: مقرر شد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اسلامی دیگر برای کمک به میانمار و بهبود وضعیت اردوگاه میانماری‌ها در بنگلادش اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه باید با صلیب سرخ جهانی هماهنگی کنند تا گزارشی از وضعیت مردم مظلوم میانمار تهیه کنند و از مسئولان میانماری درخواست کنند تا زمینه کمک‌ها فراهم شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با توجه و حساسیت ستاد کل نیروهای مسلح در حوزه ترابری 160 تُن کمک‌های دولت و مردم را به بنگلادش ارسال کرده است. ستاد کل نیروهای مسلح در ارسال و نصب و راه اندازی بیمارستان‌های صحرایی هم جهت کمک به مجروحین و نیازمندان میانماری در بنگلادش اقدام خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم با محوریت وزارت امور خارجه اقدام جامعی انجام گیرد، گفت: فضای رسانه‌های جهان اسلام نیز باید فعال شوند، متاسفانه مجامع بین‌المللی با سکوت خود دست جنایت کاران میانماری را باز گذاشتند لذا با فضاسازی رسانه‌‍‌ای مسئولین در فضای منفعل دست به اقداماتی خواهند زد که مانع نسل کشی در میانمار شود.

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 27 شهریور 1396، کد مطلب:348651 : icana.irwww.


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین