پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۷۸۵
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
سخنگوی وزارت امور خارجه از ادامه رایزنی های رئیس دستگاه دیپلماسی برای توقف خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیایی خبر داد و گفت: محمد جواد ظریف ضمن رایزنی با وزیران خارجه ترکیه، مالزی و اندونزی قرار است در این زمینه در روزهای آینده با تعداد دیگری از همتایان خود در کشورهای اسلامی گفت و گو کند.

شعارسال:بهرام قاسمی با تاکید بر تلاش های وزارت امور خارجه برای دفاع از مسلمانان روهینگیایی اظهارکرد: دستگاه دیپلماسی همواره توجه ویژه ای به وضعیت مسلمانان در سراسر جهان داشته و پیگیری و تلاش برای حل مشکلات مسلمانان مظلوم میانمار هم در برنامه های این وزارتخانه است.

وی افزود: دکتر ظریف دی ماه 1395 با ارسال نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به وخامت فزآینده اوضاع مسلمانان روهینگیا در میانمار ابراز نگرانی کرد و از آنتونیو گوترش خواست فعالانه و در تعامل با دولت میانمار گام های اساسی برای پایان دادن به نگرانی های جدی جامعه بین المللی درباره وضعیت مسلمانان روهینگیا بردارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: دستگاه دیپلماسی ایران تلاش کرده مساله مسلمانان میانمار در مجامع بین المللی و به ویژه سازمان ملل مطرح شود و حساسیت در خصوص شرایط آنها از سطح مسلمانان فراتر رفته و حساسیت تمام مردم جهان و سایر دولت ها را نسبت به آن جلب کند.

قاسمی همچنین گفت: وزیر امور خارجه سال گذشته در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در کوالالامپور با اشاره به تبعیض سیستماتیک، خشونت و نفرت گسترده علیه آنان، خواستار اتحاد جهان اسلام در حمایت از مسلمانان روهینگیا به عنوان وظیفه جمعی کشورهای مسلمان شد.

وی به رایزنی های ظریف با وزیران امورخارجه ترکیه، مالزی و اندونزی در خصوص اقدامات لازم برای متوقف کردن خشونت ها علیه مسلمانان اشاره و اظهار کرد: قرار است این گفت و گوها با وزیران خارجه دیگر کشورهای اسلامی ادامه یابد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر باید تداوم تضییع حقوق مسلمانان میانمار و اقدامات غیرانسانی وخشونت آمیزعلیه آنان که کشتار و مهاجرت اجباری تعداد بسیاری از آنان را در پی داشته است را محکوم کنند و از جامعه بین الملل و بویژه سازمان بین الملل بخواهند که بطورعملی از ادامه این کشتار سازمان یافته جلوگیری کنند.

قاسمی خاطرنشان کرد:جمهوری اسلامی ایران نسبت به ادامه تضییع حقوق مسلمانان میانمار که منجر به کشته شدن و همچنین مهاجرت اجباری تعداد بسیاری از آنان شده است، قویا ابراز نگرانی کرده و ناخرسندی خود را از ادامه این وضعیت اسفبار و کشتار و آوارگی مسلمانان میانمار اعلام کرده است.

قاسمی در ادامه از دولت میانمار خواست با تدبیر و بکارگیری سیاستی واقع گرایانه در راستای برقراری صلح و همزیستی مسالمت آمیز حرکت کند و مانع از تداوم نقض حقوق مسلمانان و نهادینه شدن آن شود.

وی اتحاد جهان اسلام و اقدامات عملی در حمایت از مسلمانان روهینگیا را از راهکارهای پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حقوق مسلمانان روهینگیایی عنوان کرد و گفت: در صورتی که کشورهای مسلمان به صورت یکپارچه در مقابل این نسل کشی ایستادگی کنند بانیان این اقدامات خشونت بار مجبور به عقب نشینی می شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار15شهریور96،کدخبر: 82656777 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین