پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
وزیر خارجه آمریکا از دولت میانمار خواست تا خشونت علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخین را متوقف کند.

شعارسال:به نقل از رویترز، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در سخنانی تأکید کرد: میانمار با لحظه‌ای معین و مشخص روبه‌رو است و باید خشونت علیه جمعیت روهینگیا را متوقف کند.

میانمار مسلمانان روهینگیا را مهاجران غیرقانونی می‌داند که از کشور بنگلادش وارد این کشور شده‌اند و حاضر نیست به آنها شهروندی اعطا کند. در درگیری‌های اخیر بیش از 400 نفر کشته شده‌اند.

با آغاز موج جدید خشونت‌ها در استان راخین میانمار، بیش از 6800 خانه مسکونی مسلمانان تخریب شده و حدود 400 هزار مسلمان آواره شده و به بنگلادش گریخته‌اند.

میچ مک‌کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا نیز در سخنانی تأکید کرد: با آنگ سان سوچی رهبر میانمار صحبت کردم و وی گفت در حال تلاش برای رساندن کمک به مسلمانان روهینگیا است که از خشونت‌های اخیر آسیب دیده‌اند.

وی افزود: سوچی موافق لزوم دستیابی سریع و فوری به مناطق آسیب‌دیده از خشونت‌های اخیر و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه بوده است.

مک‌کانل پیش از این تأکید کرد: من از قطعنامه‌ای که آنگ سان سوچی رهبر میانمار را هدف قرار می‌دهد، حمایت نخواهم کرد، قطعنامه‌ای که علیه رهبر میانمار به‌خاطر بدرفتاری با مسلمانان روهینگیا بوده است.

وی افزود: تصور می‌کنم او بزرگترین امیدی است که ما داریم تا میانمار از وضعیتی که داشته است، تغییر کند، از یک دیکتاتوری نظامی به‌سوی جایی که من امیدوارم به آن برسد.

جان مک‌کین سناتور جمهوری‌خواه و ریچارد دوربین سناتور دموکرات هفته گذشته قطعنامه‌ای را منتشر کردند که در آن خشونت‌های میانمار محکوم شده و از آنگ سان سوچی خواسته بود تا برای پایان دادن به این خشونت‌ها اقدام کند.

دولت میانمار مدعی است که نیروهای امنیتی این کشور در حال مبارزه با شبه‌نظامیان روهینگیا هستند. ولی مسلمانان روهینگیا که به بنگلادش فرار کرده‌اند، از آتش‌سوزی و کشتار وسیع مسلمانان توسط نیروهای امنیتی میانمار خبر می‌دهند که هدف اصلی از این اقدامات مجبور کردن مسلمانان برای ترک استان راخین بوده است.

شعارسال،با اندکی تلخیص واضافات برگرفته ازسایت تابناک ، تاریخ انتشار24شهریور96،کدخبر: 730318، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین