پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۵۸۳
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
مجمع عمومی سازمان ملل متحد رفتار میانمار با مسلمانان روهینگیا را محکوم کرد.

شعار سال: به نقل از الجزیره، روز جمعه، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با رای قاطعی سیاست میانمار علیه مسلمانان روهینگیا و دیگر اقلیت‌های این کشور را محکوم کرد. ۱۳۴ رای مثبت، ۹ رای منفی و ۲۸ رای ممتنع حاصل جلسه روز جمعه بود که در آن میانمار به خاطر شکنجه، اخراج غیرقانونی، هتک حرمت و کشتار اقلیت‌ها به ویژه مسلمانان روهینگیایی محکوم شد. مجمع عمومی سازمان ملل در یک قطعنامه نیز از دولت میانمار خواست هرچه زودتر زمینه بازگشت آوارگان روهینگیا و همچنین اصلاح رفتار با دیگر اقلیت‌های خود را فراهم کند. آرای مجمع عمومی سازمان ملل غیرالزام‌آور است اما نشاندهنده نوع تفکر کشورهای جهان می‌باشد.

گفتنی است از اواسط تابستان سال ۲۰۱۷ ارتش و بوداییان افراطی میانمار به استان راخین حمله کرده و با آتش زدن روستاها و مزارع مسلمانان جمع زیادی از آنان را کشتند. مسلمانان نیز در دسته‌های چند هزار نفری مجبور به فرار از میانمار و ورود به بنگلادش شدند و اکنون در این کشور در بدترین شرایط روزگار می‌گذرانند به طوریکه یونیسف اعلام کرده یک نسل کامل از مسلمانان روهینگیا در حال از دست دادن فرصت آموزشی است.

خبر اصلی را در الجزیره ببینید

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت شفقنا، تاریخ 7 دی  98، کد مطلب: 859742: www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین