پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۰۱۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
معاون وزیر امور خارجه گفت: قصد داریم با ارسال محموله‌ای ۱۰۰ تنی به مردم مظلوم روهینگیا کمک کنیم و امیدواریم که آخر این هفته محموله مورد نظر به مرزهای میانمار برسد.

شعارسال: ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه در جلسه امروز با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات انجام شده از سوی وزارت امور خارجه درباره جنایات رخ داده در میانمار اظهار داشت: امیدواریم محموله‌ای که قریب به ۱۰۰ تن کمک از سوی جمهوری اسلامی ایران به مردم مظلوم روهینگیا تدارک دیده شده، پنجشنبه شب یا جمعه این هفته به مرزهای میانمار وارد شود و از آنجا به دست نیازمندان برسد.

وی افزود: ما قصد داریم، بیمارستان صحرایی در آن منطقه دایر کنیم که چند پزشک هم در آنجا فعالیت خواهند داشت و همچنین چادر هلال احمر هم در آن منطقه خواهیم داشت که امیدواریم این شرایط استمرار داشته باشد.

رحیم پور با بیان اینکه دراین چند روز در بانکوک مذاکراتی را با مقامات آن کشور به عنوان آکردتیه ما در میانمار انجام داده ایم، ادامه داد: همچنین مذاکراتی را هم با کشور بنگلادش به عنوان محل استقرار مهاجرین آواره از میانمار داشته ایم و همچنان با این دو کشور در تبادل نظر هستیم.

معاون وزیر امور خارجه اضافه کرد: شش ماه پیش قرار بود که به میانمار سفری را داشته باشم، ما همچنان پیگیر پیدا کردن راهی جهت کمک به مردم روهینگیا هستیم و نگرانی و ابراز تاسف خود را به طرف میانماری ابلاغ کرده ایم، اما متاسفانه آن‌ها مدعی هستند که مردم روهینگیا شهروند میانمار محسوب نمی‌شوند که البته این دلیل مناسبی برای جنایات رخ داده نسبت به آن‌ها نیست.

رحیم پور اظهار کرد: می‌توان در حالت مقایسه، رفتار ایران را با افغانستانی هایی که در کشور ما به سر می‌برند و به کار و تحصیل مشغول هستند با رفتاری که دولت میانمار نسبت به مردم روهینگیا دارد، سنجید و مقایسه کرد که ما چگونه با کسانی که شهروند ایران محسوب نمی‌شوند رفتار می‌کنیم و آن‌ها به بهانه واهی شهروند نبودن اقلیت مسلمان در روهینگیا چه جنایت هایی را در حق آن‌ها روا داشته اند.

وی عنوان کرد: حمایت از مردم مسلمان روهینگیا که شیعه هم نیستند مصداق بارزی است در تکذیب ادعای برخی که می‌خواهند ایران را صرفا حامی شیعیان نشان دهند، ایران در این مسئله وسعت نظر دارد که این باید مورد توجه مدعیان اهل سنت قرار گیرد که ایران فارغ از مذهب مردم مظلوم روهینگیا آن‌ها را حمایت می‌کند.

معاون وزیر امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: در ملاقات امروز سفیر ما با مقامات میانمار راه برای کمک رسانی ایران به مردم مورد ظلم در میانمار باز شده و ما می‌توانیم به پایتخت این کشور و همچنین منطقه مورد نیاز برای استقرار هلال احمر و بیمارستان‌های صحرایی هیات هایی را اعزام کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: 22 شهریور 1396 ، کدخبر: 633198 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین