پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۱۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳
جیتندرا سینگ مشاور وزیر کشور هند روز یکشنبه اعلام کرد که مسلمانان روهینگیا در جامو و کشمیر تحت پوشش اصلاحات قانون شهروندی هند قرار نمی گیرند و به هیچ وجه تابعیت هند را دریافت نخواهند کرد. آنها از هند اخراج خواهند شد.
شعارسال: جیتندرا سینگ مشاور وزیر کشور هند روز یکشنبه اعلام کرد که مسلمانان روهینگیا در جامو و کشمیر تحت پوشش اصلاحات قانون شهروندی هند قرار نمی گیرند و به هیچ وجه تابعیت هند را دریافت نخواهند کرد. آنها از هند اخراج خواهند شد.
 
نشریه "هندوستان تایمز" روز یکشنبه نوشت: سینگ در جریان سخنرانی خود در جامو اعلام کرد که بدون شک اصلاحات جدید قانون شهروندی در جامو اجرایی خواهند شد و اولین حوزه فعالیت آن در زمینه جمعیت بزرگ مسلمانان روهینگیا است که در جامو و کشمیر زندگی می کنند.
 
بر اساس گزارش دولت هند حدود ۵ هزار و ۷۰۰ مهاجر روهینگیا در جامو و کشمیر زندگی می کنند اما سازمان ملل در گزارش خود که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، این جمعیت را  حدود هفت هزار نفر برآورد کرده است.
 
مشاور وزیر کشور هند افزود: نحوه اخراج این افراد توسط دولت مرکزی هند بررسی خواهد شد. لیست کاملی از مشخصات آنها در حال تهیه است. این افراد به هیچ یک از سه کشور مطرح شده  در اصلاح قانون شهروندی تعلق ندارند و از میانمار به هند مهاجرت کرده اند. آنها از هیچ طریقی نخواهند توانست حقوق شهروندی هند را به دست آورند.
 
اصلاح قانون شهروندی هند که ماه گذشته به تصویب  دو مجلس این کشور  رسید، حقوق شهروندی به مهاجران غیر قانونی متعلق به شش مذهب اقلیت (هندو، بودایی، جین، مسیحی، زرتشتی و سیک) از کشورهای بنگلادش، افغانستان و پاکستان اعطا می کند. این قانون مربوط به مهاجرانی است که پیش از سال ۲۰۱۵ وارد هند شده اند.
 
این قانون شامل مسلمانان روهینگیا نمی شود. در اوایل ماه گذشته میلادی، آمیت شاه وزیر کشور هند در پارلمان این کشور اعلام کرد که " مسلمانان روهینگیا هیچگاه به عنوان شهروند هند پذیرفته نخواهند شد".
 
بزرگ ترین جمعیت پناهجویان روهینگیا در هند در شهر جامو حضور دارند.
 
هند تاکنون چندین مهاجر روهینگیایی را به مقامات میانماری تحویل داده است.
 
هند که کنوانسیون مهاجرت سازمان ملل را امضا نکرده است در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۳۰ پناهجوی روهینگیا را بازداشت کرد.
 
تعداد کل مهاجران روهینگیا در سرتاسر هند 40 هزار نفر تخمین زده شده است.
 
اگرچه حدود 14 هزار روهینگیا مورد حمایت سازمان ملل متحد هستند، با این حال دولت هند آنها را به عنوان پناهنده به رسمیت نمی شناسد.
 
بسیاری از مردم میانمار روهینگیایی‌ها را مهاجرینی غیرقانونی می‌دانند و لذا این مردمان از تبعیض‌هایی که علیه‌شان روا می‌رود در رنج هستند. دولت میانمار با روهینگیایی‌ها همانند مردمانی فاقد ملّیت و بی‌خانمان برخورد می‌کند و به آنها تابعیت نمی‌دهد. روهینگیایی‌ها با محدودیت‌های سفت و سختی مواجه هستند؛ از جمله محدودیت در جابجایی، دسترسی به امکانات پزشکی و آموزشی.l

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری    ایرنا  ،تاریخ انتشار:  15 دی   1398،کدخبر:   83621570 ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
0
0
ظلم برای مسلمانان همیشه بوده متاسفانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین