پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۷۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
کسانی که داعش و جبهه‌النصره را معارضان میانه‌رو می‌دانند، قطعا بوداییان تندرو و افراطی میانمار را نیز در لباس یک قدیس می‌بینند.

شعارسال: مسلمانان میانمار در سکوت جوامع بین‌المللی كشته می‌شوند. مسلمانانی که با تیر تفاوت دیدگاه و دین، جان خود را از دست می‌دهند. تصاویر دلخراش مسلمانان میانمار که این روزها آواره از خانه و شهر خود در میان مرزهای جغرافیایی هستند، عمق فاجعه را به خوبی نشان می‌دهد، مسلمانانی که با کوچ اجباری از ترس سوزانده شدن و مرگ، سفر بی مقصد خود را آغاز کرده‌اند.

89 درصد از مردم میانمار بودایی هستند و شورش‌های داخلی میانمار همه بر سر اختلافات بودایی‌ها با مسلمانان است، مسلمانان میانماری چندین سال است که توسط بودایی ها کشته و سوزانده می شوند در حالی که رهبر میانمار آنگ سان سو چی که مانند باراک اوباما و شیمون پرز رئیس رژیم‌صهیونیستی! جایزه صلح نوبل را دریافت کرده است در مقابل این جنایات مسلمانان سکوت اختیار کرده است. جهان و بسیاری از مردم مسلمان انتظار داشتند وی در برابر آزار و اذیت و کشتار مسلمانان بی تفاوت نباشد. 

آ‌ل‌سعود و آل‌صهیون؛ رهبران پشت پرده کشتار مسلمانان روهینگیا

از سال 2012، روهینگیا گرفتار کشتارهای دسته جمعی بوده است. روستاها، مدارس و مساجد هدف حمله و آتش سوزی به دست توده‌های  افراطی بودایی قرار گرفته است، که غالبا نیروهای امنیتی یاریگر بودایی ها بوده اند. صدها نفر از اعضای روهینگیا کشته شده اند، و نزدیک به 140هزار نفر از آنها – بیش از یک دهم جمعیت روهینگیا- بی خانمان شده اند. در گزارشی از سوی سازمان مستقل پروژه دیده بان برای جلوگیری از نسل کشی منتشر شد، آمده است که خشونت های اخیر از قتل عام صرف فراتر و به سمت پاکسازی قومی در تمام مناطق پیش رفته است.

رفتار امروز سازمان‌های بین‌المللی در مواجهه با کشتار مردم مظلوم میانمار تزویر و تناقض این سازمان‌ها را برملا کرده است. سازمان‌هایی که برای مرگ یک حیوان عزا می‌گیرند و در قبال کشتار مسلمانان مظلوم در کشوری این‌گونه سکوت مرگبار در پیش گرفته‌اند.

آ‌ل‌سعود و آل‌صهیون؛ رهبران پشت پرده کشتار مسلمانان روهینگیا

حمایت یک عالم پشت سر مسلمانان میانمار

رهبران چندین کشور اکثرا مسلمان از جمله ترکیه، اندونزی، جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در مورد خشونت علیه اقلیت مسلمان میانمار واکنش نشان داده اند.

خواجه محمد آصف، وزیر امور خارجه پاکستان با «اسفناک» خواندن خشنونت ها علیه مسلمانان روهینگیا، «خشم عمیق» خود را نسبت به این اتفاقات ابراز کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز کشتار مسلمانان روهینگیا را نسل کشی خواند و نگرانی خود از وضعیت مسلمانان و پناهجویان میانمار را با آنگ سان سوچی در میان گذاشت. اردوغان با دبیر کل سازمان ملل نیز درباره این موضوع گفتگو کرده است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز دولت میانمار را به جلوگیری از «جنایات وحشیانه علیه مسلمانان» دعوت کرد و از دولت‌های همسایه مسلمان این کشور خواست تا به «مردم آواره میانمار» کمک کند.

آ‌ل‌سعود و آل‌صهیون؛ رهبران پشت پرده کشتار مسلمانان روهینگیا

 علمای بحرین از کشورهای اسلامی خواستند با تشکیل «ائتلاف اسلامی دفاع از مسلمانان روهینگیا» هرچه سریعتر به یاری آنها بشتابند. روحانیون بحرینی با محکوم کردن ظلم و جنایت ارتش میانمار ضد مسلمانان این کشور اعلام کردند: بر همه ملت های مسلمان واجب است که در دفاع از مسلمانان مستعضف میانمار، هر چه در توان دارند بکار گیرند. در این بیانیه آمده است: ملت‌های مسلمان باید در برابر ظلم و ستم به مسلمانان روهینگیا ساکت ننشسته و از دولت های خود بخواهند در تحقق این خواسته انسانی با آنها همراه شوند.

کریستیانا فریلند وزیر امور خارجه کانادا با ابراز نگرانی از اوضاع بسیار خطرناک مسلمانان روهینگیا و پیامدهای گسترده آن بر کشور بنگلادش، از آنگ سان سوچی مشاور ارشد رئیس جمهوری و مسئولان نظامی میانمار خواست به مسئولیت خود در قبال بحران انسانی در این کشور عمل کنند. وزیر امورخارجه کانادا تاکید کرد، خشونت ضد مسلمانان روهینگیا باید متوقف و حقوق آنان به رسمیت شناخته شود.

 صدها فلسطینی ساکن نوار غزه با برگزاری تجمعاتی مقابل مساجد شهدا در جنوب این شهر نسل کشی مسلمانان روهینگیا را محکوم کردند. شرکت کنندگان در این تجمعات با در دست گرفتن پلاکاردهایی بر ضرورت توقف هرچه سریع تر جنایات علیه مسلمانان میانمار تاکید کردند. همچنین زکریا زین الدین یکی از رهبران حماس هم در پیامی تصریح کرد: مردم غزه به رغم محاصره بودن، در کنار مسلمانان روهینگیا هستند.

آ‌ل‌سعود و آل‌صهیون؛ رهبران پشت پرده کشتار مسلمانان روهینگیا

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز در بیانیه‌ای با محکومیت جنایات ضد مسلمانان میانمار، رساندن فریاد مظلومیت مسلمانان روهینگیایی به جهانیان را رسالت خطیر امت اسلامی و نهادهای مؤثر بین‌المللی دانست. این بیانیه می‌افزاید: واکنش‌های بی‌تأثیر جهانی به نسل‌کشی مسلمانان روهینگیایی و سکوت مرگ‌بار مجامع بین‌المللی حقوق بشری و نبود اجماع و جبهه‌ای مقتدر برای برخورد با عاملان اینگونه جنایات، بحران عظیم بشریت به شمار می‌رود.

ماجرایی که جالب‌تر می‌شود

 نکته جالب ماجرا آنجاست که در میان تمامی دفاعیات مردم دنیا از مسلمانان میانمار؛ کشورهایی مثل عربستان سعودی و اسرائیل  سکوت اختیار کرده اند که شاید علامت رضایت آنها باشد، زیرا رابطه تنگاتنگی با دولت میانمار دارند. رژیم صهیونیستی به ارتش میانمار سلاح و تجهیزات می‌فروشد و علیرغم تحریم بین‌المللی فروش سلاح به این کشور، به این اقدام خود ادامه می‌دهد. گزارشات مستند جراید و رسانه‌ها، پیوسته حاکی از این حقیقت بوده اما دوستداران اسراییل پیوسته آن را انکار می‌کردند؛ تا اینکه روزنامه هاآرتص پرده از حقیقت برداشت و مستنداتی را در مورد همکاری وسیع اسراییل با ارتش جنایتکار میانمار ارائه داد.

هاآرتص نوشت: آگوست ۲۰۱۶ بود که شرکت نظامی اسرائیلی «تار آیدیل کانسپتس» (TAR Ideal Concepts) که متخصص آموزش نظامی و فروش سلاح به به کشورهای دیگر است، تصاویری را از سلاح اسراییلی نیروهای ارتش میانمار بر روی وبسایت خود قرار داد. در بخش بالایی تصاویر قید شده بود: «کرنر شات (نوعی مسلسل اسراییلی) در خدمت نیروهای عملیات ویژه میانمار». 

آ‌ل‌سعود و آل‌صهیون؛ رهبران پشت پرده کشتار مسلمانان روهینگیا

 وبسایت سیتیزن هند هم در بررسی رفتار رژیم صهیونیستی در قبال کشتار میانمار نوشت: در حالی که کشورهای غربی فروش هر گونه سلاح به ارتش جنایتکار میانمار را ممنوع و تحریم کرده‌اند، اسرائیل در حال فروش سلاح به آن است. این امر هم بسیار مشکوک است و می‌تواند در هماهنگی با آمریکا صورت گرفته باشد و هم گزارشات، خیلی چیزها را ثابت می‌کند.

در گزارش ۲ هزار صفحه‌ای نشریه انگلیسی جین اینتلیجنس ریویو، به حمایت همه‌جانبه تسلیحاتی اسراییل از ارتش میانمار به طور کامل پرداخته شده است. اسراییل، از دهه ۱۹۹۰ با فروش مسلسل یوزی ۹ میلیمتری و ضد هوایی ۱۵۵ میلیمتری هاویتزر سری سولتام، کار را با میانمار آغاز کرد. بعدها، جت جنگنده اف-۷ هم در اختیار میانمار قرار گرفت. سال ۲۰۰۵ نیز ۱۵۰ عراده خودروی زره‌پوش شناسایی ساخت برزیل موسوم به «کاسکاول ئی‌ئی-۹» از سوی اسراییل به میانمار فروخته شد. نکته حائز اهمیت این است که این حمایت تسلیحاتی از سال ۱۹۹۳ که جنگ داخلی میانمار شکل گرفت، آغاز شد و تا سال ۲۰۰۵ یعنی پایان این جنگ داخلی ادامه داشت؛ جنگی که ۳۰۰ هزار کشته بر جای گذاشت. 

آ‌ل‌سعود و آل‌صهیون؛ رهبران پشت پرده کشتار مسلمانان روهینگیا

روزنامه انگلیسی ایندپندنت نیز، علت حمایت نکردن عربستان سعودی از مسلمانان روهینگیا به طرح ها و منافع تجاری عربستان از راه فروش نفت از طریق میانمار به چین بر می ‌گردد و در نتیجه وجود چنین طرح های عربستان سبب تشدید فشار و ظلم بر مسلمانان میانمار شده است. سکوت عربستان در برابر کشتار و پاک سازی نژادی مسلمانان روهینگیا در میانمار توسط دولت و ارتش میانمار به دلیل منافع مشترکی است که عربستان سعودی را به میانمار مرتبط می کند.

این روزنامه در ادامه نوشت:ریاض ترجیح داده است که عملیات پاک سازی نژادی در میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را نادیده بگیرد تا خط لوله نفتی اش که از میانمار عبور می کند و به چین می رسد حفظ شود.

بر اساس گزارش این روزنامه، ریاض منافع اقتصادی با رژیم نظامی میانمار دارد و برای انتقال نفت از راه خطوط انتقال نفت از خاک میانمار نیازمند به همکاری و حمایت رژیم میانمار دارد و از این روست که نمی تواند قاطعانه کشتار و قتل مسلمانان میانمار را محکوم کند.

از طرفی دیگر یک رسانه سعودی در ادعایی مضحک تأکید کرد که مسلمانان میانمار خواستار جدایی هستند و نباید از آنان حمایت کرد!!!

آ‌ل‌سعود و آل‌صهیون؛ رهبران پشت پرده کشتار مسلمانان روهینگیا

 دنیا نباید تعجب کند که اسرائیل و آل‌سعود، حتی با وجود مشاهده جنایات وحشیانه ارتش میانمار، باز هم از آن حمایت می‌کنند. رژیم‌هایی که در غزه و یمن کودک‌کشی کرده و می‌کنند، یک رژیم ضعیف‌کش و کودک‌کش دیگر را به خوبی درک می‌کنند. اگر غیر از این باشد، باید تعجب کرد. کسانی که داعش و جبهه‌النصره را معترضان میانه‌رو می‌دانند، قطعا بوداییان تندرو و افراطی میانمار را نیز در لباس یک قدیس می‌بینند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 9 آبان 96، کدخبر:6298920 ، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کمیل
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
از بوداییان میانمار گرفته تا به ظاهر مسلمانان داعشی.از مسیحیان امریکایی گرفته که در خیابان اقدام به تیراندازی می کنند تا یهودیان صهیونیست که کودکان بی گناه فلسطینی را به خون می کشانند.همه و همه قربانی یک پدیده اند.((جهل))...مسئله ای که گویا قرار نیس چاره ای برای آن بیاندیشیم.الف م
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین