پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۶۸۴
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
وزیر خارجه چین در دیدار خود با مقام های میانمار از تصمیم آنها برای تنش زدایی در این کشور و تلاش برای بهبود شرایط مسلمانان در راخین خبر داد.

شعار سال: وزیر خارجه چین از تلاش دولت میانمار برای تنش زدایی و بهبود وضعیت مسلمانان استان راخین در میانمار استقبال کرد.

بنا بر متن بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه چین، «وانگ ئی» این سخنان خود را در جریان دیدار خود با مقام های دولت میانمار که در حاشیه برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد عنوان کرده است.

گفتنی است تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار تن از شهروندان راخین برای حفاظت از جان خود در برابر ارتش و بودائیان نژادپرست این کشور به خاک بنگلادش گریخته اند.

سازمان ملل متحد، خشونت های فجیع اعمال شده علیه مسلمانان میانمار را پاکسازی قومی خوانده است.

این درحالیست که شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ما خواهان اعزام یک هیات از سوی سازمان ملل به میانمار و ایجاد مناطق امن در این کشور با نظارت این سازمان هستیم تا مسلمانان روهینگیا بتوانند به کشور خود بازگردند.

وی در ادامه افزود: ما مین گذاری مناطق مرزی میان میانمار و بنگلادش را برای ممانعت از بازگشت مسلمانان روهینگیا که از غرب میانمار به بنگلادش گریخته اند محکوم می کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 31 شهریور 1396، کد مطلب:4094366 : www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین