پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۷۵۱
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
کشورهای کامبوج، لائوس، ویتنام، فیلیپین به عنوان کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن با حمایت از میانمار به قطعنامه‌ی مجمع عمومی سازمان ملل علیه این کشور رأی مخالف دادند، تا به این ترتیب زمینه تداوم خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا را در میانمار هموارتر سازند.

شعار سالسنگاپور و تایلند دو کشور دیگر از اعضای این اتحادیه از رأی دادن خودداری کردند تا با این حساب کشورهای با اکثریتِ مسلمانِ مالزی، اندونزی و برونئی تنها کشورهای آ.سه.آن باشند که به این قطعنامه در حمایت از مسلمانان روهینگیا رأی موافق دهند.

سازمان همکاری اسلامی قطعنا‌مه‌ای درباره وضعیت مسلمانان روهینگیا ارائه کرده بود که روز یکشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل با 122 رأی موافق در مقابل 10 رأی مخالف و 24 رأی ممتنع به تصویب رسید. چین و روسیه نیز از مخالفان این قطعنامه‌ بودند.
این قطعنامه از دولت میانمار می‌خواهد تا اجازه دهد گروههای امدادی به مناطق بحران زده دسترسی داشته باشند و بازگشت همه آوارگان به محل زندگی خود را تضمین کرده و به روهینگیاها حق شهروندی اعطا کنند.
از ماه اوت سال جاری که عملیات ارتش میانمار در استان راخین آغاز شد بیش از 655 هزار مسلمان روهینگیایی با هدف نجات جان خود به بنگلادش پناه بردند.
دولت میانمار حقوق شهروندی مسلمانان روهینگیا که در استان راخین این کشور زندگی می کنند، را انکار کرده و برغم فشارهای بین المللی به خشونت هایی که از طرف ارتش، نیروهای امنیتی و افراط گرایان بودایی علیه این گروه نژادی انجام می شود پایان نداده است.
تحقیقات برخی سازمان های بین المللی از جمله 'پزشکان بدون مرز' درمورد آوارگان روهینگیایی نشان می دهد که از ماه اوت سال جاری(شهریور96) که خشونت ها در این کشور افزایش یافته، بیش از 6 هزار و 700 نفر کشته شده اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 4دی 96، کدمطلب:82774446، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین