پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۸۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
سفیر آکردیته جمهوری اسلامی ایران در میانمار در دیدار با وزیر همکاری های بین المللی این کشور آمادگی ایران برای کمک به حل بحران روهینگیای ایالت راخین میانمار را اعلام کرد.

شعارسال: سفیر آکردیته جمهوری اسلامی ایران در میانمار در دیدار با وزیر همکاری های بین المللی این کشور آمادگی ایران برای کمک به حل بحران روهینگیای ایالت راخین میانمار را اعلام کرد.

در دیدار «محسن محمدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و اکردیته در میانمار با وزیر همکاری های بین المللی این کشور که روز گذشته انجام شد، دو طرف درباره مسائلی همچون تبادل هیات‌های سیاسی عالی رتبه، برگزاری نشست مشترک سیاسی و تحولات مربوط به بحران روهینگیا به تبادل نظر پرداختند.

محمدی دراین دیدار عنوان کرد که تداوم بحران درایالات راخین درسالهای اخیر یکی از نگرانی‌ها ودغدغه‌های کشورهای اسلامی و ازجمله جمهوری اسلامی ایران بوده است و ما از ابتدای شروع این بحران آمادگی خود را برای کمک به حل و فصل اصولی و ریشه ای این بحران دیرینه اعلام کرده ایم.

وی افزود:جمهوری اسلامی ایران بحران روهینگیا را به هیچ وجه منازعه ای صرفا با ریشه های دینی بین مسلمانان و بودایی ها نمی داند و معتقد است برای حل بحران باید به ریشه های اصلی شروع و تداوم بحران توجه کرد.

یو خیاو تین، وزیر همکاری‌های بین‌المللی میانمار ضمن تشکر از دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در خصوص این بحران اعلام کرد که شرایط در ایالت راخین بسیار پیچیده است و با تقلیل گرایی نمی‌توان ابعاد این پیچیدگی را درک کرد.

وی افزود: فقر و عدم توسعه در کنار مشکلات فرهنگی یکی از عوامل اصلی تشدیدکننده بحران ایالت راخین است.

سفیر ایران نیز با اشاره به آوارگی بیش از هفتصد هزار روهینگیایی و مهاجرت آنها به بنگلادش و با اشاره به خشونت ها و رفتارهای غیر انسانی با این آوارگان گفت ما شرایط پیچیده و محدودیت های شما را درک می‌کنیم اما معتقدیم اگر این بحران و همچنین موضوع بازگشت آوارگان به سرزمین های خود به شیوه اصولی حل و فصل نگردد قطعاً در آینده ی نه چندان دور مجددا شاهد بازگشت مجدد خشونت ها و تداوم آن و همچنین خطر رشد افراط گرایی در میانمار و حتی کل منطقه خواهیم بود که می تواند صلح و امنیت منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: در همین ارتباط ما آماده همکاری با شما و سایر اعضای آسه آن برای کمک به حل این بحران هستیم.

وزیرهمکاری های بین المللی میانمار نیز با قبول پیشنهاد ایران گفت:در حال حاضر بازگشت آوارگان موضوع اصلی ما در بحران روهینگیا است ما در همین ارتباط موافقتنامه هایی را با بنگلادش و سازمان ملل امضا کرده ایم اما متاسفانه برخی کارشکنی ها مانع از اجرای آن شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به ابتکار کشورمان در برگزاری سه دور نشست بین المللی گفتگوی اسلام و بودیسم افزود: تلاش برای نزدیکی جوامع فرهنگی مختلف در ایالت راخین، پیگیری فعالیت های فرهنگی در کنار توسعه اقتصادی منطقه و بازگشت ایمن و داوطلبانه آوارگان می‌تواند به حل و فصل بحران کمک کند و ما در این زمینه آماده هرگونه کمک و همکاری با دولت و ملت میانمار هستیم.

وی درعین حال با گلایه از عدم همکاری میانمار در ارسال کمک های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران به آوارگان میانماری که موجب ارسال این کمک ها به بنگلادش شد، بر آمادگی برخی سمن های ایرانی برای حضور و امداد رسانی به آسیب دیدگان در میانمار تاکید کرد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران، تاریخ انتشار : 17اسفند 97، کد خبر:657401 www.asriran.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
0
0
فقط منتظر کمک به مردم کشورهای دیگه هستیم مردم خودمون رو نمیبینم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین