پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۹۸۰
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
رفتار فاجعه آمیز ارتش میانمار نسبت به مسلمانان منطقه روهینگیا موجب شده تا بسیاری از علما و مسئولان ایران نسبت به آن واکنش نشان داده و علاوه بر محکوم کردن این اقدام جنون آمیز دولت میانمار، خواستار اقدامی عاجل برای پایان دادن آن با کمک مجامع بین المللی و کشورهای اسلامی شدند.

شعار سال: رفتار فاجعه آمیز ارتش میانمار نسبت به مسلمانان منطقه روهینگیا شدت گرفته و تصاویر ماهواره‌ای سازمان ملل متحد گویای این است که ۶۰۰ هزار نفر از مسلمانان ایالت «راخین» پس از آتش زده‌ شدن منازلشان و کشتار وسیع، متواری و بی‌پناه شده‌اند. همین موضوع موجب شده تا بسیاری از علما و مسئولان ایران نسبت به آن واکنش نشان داده و علاوه بر محکومیت این اقدام جنون آمیز دولت میانمار خواستار اقدامی عاجل برای پایان دادن آن با کمک مجامع بین المللی و کشورهای اسلامی شدند.

* علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان: کشورهای اسلامی سکوت مرگبار خود را بشکنند/ جهان اسلام اکنون به وحدت و برادری نیاز دارد

جمعی از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان ضمن انتقاد از بی‌عملی مدعیان حقوق‌بشر در قبال فجایع میانمار گفتند: مدعیان دروغین حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل، در برابر قتل عام مسلمانان میانمار سکوت کرده و چشمان خود را بر جنایت در میانمار فرو بسته اند.

مولوی جان داد نارویی امام جمعه اهل سنت نصرت آباد ضمن انتقاد از سکوت و بی‌عملی مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر در خصوص حوادث فاجعه‌آمیز میانمار و محکوم کردن این جنایت ها اظهار داشت: اختصاص جایزه صلح نوبل به دولتی که در راس آن زنی بی رحم قرار دارد عقلانی نیست زیرا اینها حقوق بشر را ضایع کرده به گونه ای که کشتار مسلمانان میانمار سندی بر ابطال و به منزله مرگ جایزه صلح نوبل است که نشان می دهد این افراد لایق دریافت این جایزه نیستند.

وی با بیان اینکه کشتار مردم میانمار یک قضیه سیاسی است، افزود: همه جوامع بشری باید نسبت به این فاجعه اسفناک و هولناک اقدام به اعلام انزجار و همچنین وارد کردن فشارهای سیاسی، اقتصادی و تجاری بر دولت میانمار کنند و علیه این جنایات در مجامع جهانی فریاد سر دهند.

مولوی نارویی خاطر نشان کرد: دفاع صریح و شجاعانه جمهوری اسلامی ایران یک افتخار برای ملت و کشور است زیرا در هرکجای عالم ظلمی بر علیه کسی رخ دهد ملت ایران به پشتوانه ولایت فقیه مقابل آن واکنش نشان داده است و اعلام موضع کند.

امام جمعه شهرستان هیرمند نیز خاطرنشان کرد: دشمن در کشورهای سوریه و عراق امروز شکست سنگینی را ازسوی سپاهیان اسلام متحمل شده است، و یکی از دلایل کشتار مسلمانان در میانمار نیز همین موضوع است.

حجت الاسلام ابراهیم گزمه امام جمعه شهرستان هیرمند در گفت و گو با ندای هیرمند بیان داشت: امروزه مسلمانان در سراسر جهان مظلوم واقع شده اند، دشمنان اسلام به طوری اسلام را در جهان معرفی کرده اند که خون مسلمانان برای آنها بی ارزش شده است در صورتی که بالاترین ارزش را در میان انسان ها خون فرد مسلمان دارد.

وی افزود: میانمار کشوری با دو میلیون مسلمان است که بودائیان این کشور به بی رحمانه ترین شکل ممکن در حال نسل کشی مسلمانان هستند؛ این عمل فاجعه بار قطعا دستورات تاکتیکی سران کشورهای بزرگترشان است.

حجت الاسلام گزمه خاطرنشان کرد: آنچه که امروز می تواند قوت قلبی برای مسلمانان کشور میانمار باشد، اتحاد و حمایت سراسر مسلمانان جهان از این افراد است، مسلمانانی که توسط بودائیان با بدترین شکنجه ها از دنیا می روند .

امام جمعه شهرستان هیرمند خاطرنشان کرد: دشمن در کشورهای سوریه و عراق امروز شکست سنگینی را ازسوی سپاهیان اسلام متحمل شده است، و یکی از دلایل کشتار مسلمانان در میانمار نیز همین موضوع است.

حجت الاسلام حسن خدری امام جمعه شهرستان زهک نیز در این خصوص گفت: در حالی جایزه صلح نوبل را رئیس جمهور کشور میانمار دریافت می کند که در گوشه ای از این کشور کشتار بی رحمانه ای از سوی همان افراد دارد صورت می گیرد.

وی افزود : دراین بین سکوت مدعیان حقوق بشر نیز بسیار جای تاسف دارد؛ کسانی که دم از حقوق بشر می زنند در برابر ریخته شدن خون مسلمان سکوت می کنند؛ اما باید دانست که ریختن خون مسلمان بی پاسخ نمی ماند.

امام جمعه شهرستان زهک تصریح کرد: برای از بین بردن دشمن باید همه ی کشورهای اسلامی دست در دست هم بدهند و با اتحاد و همدلی این افراد را که به مسلمانان بی دفاع و مظلوم حمله می کنند را نابود سازند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون هم در این باره عنوان کرد: با توجه به قتل عام مسلمانان بیگناه میانمار انتظار می رود کشورهای مسلمان سکوت مرگبار خود را بشکنند.

مولوی عبدالله حسن زهی در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا ابراز کرد: تاکنون هزاران مسلمان بیگناه اعم از زن، مرد، کودک، پیر و جوان توسط دولت میانمار به خاک و خون کشیده شده اند اما با این حال کشورهای اسلامی و کشورهای به ظاهر مدافع حقوق بشر سکوت اختیار کرده اند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار مسلمان میانماری آواره و ۵۲ هزار نفر نیز کشته شده اند، اظهار کرد: چگونه است که برای حفظ حقوق حیوانات بیانیه های فروان صادر می شود اما اینکه هزاران مسلمان کشته و آواره شده اند هیچ ارزشی ندارد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون خاطرنشان کرد: متاسفانه مسلمانان میانمار در آتش سکوت کشورهای مسلمان می سوزند در حالی که اگر مسلمانان دست از تفرقه افکنی برداشته و با یکدیگر اتحاد داشته باشند هیچ گاه دولت هایی از قبیل میانمار جرات کشتن مسلمانان را نداشتند.

مولوی حسن زهی اضافه کرد: دولت میانمار با حمایت آمریکا و اسرائیل به چنین نسل کشی دست زده است اما متاسفانه هیچ کدام از کشورهای عربی در مقابل این جنایت واکنشی نشان نمی دهند.

وی اضافه کرد: خانم سوچی لیاقت دریافت نشان صلح نوبل را ندارد چرا که این جنایات در جلوی چشمان او رخ می دهد اما گویا این کشتار بی رحمانه را نمی بیند و خود را به خواب زده است.

مولوی حسن زهی اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل با حمایت از این جنایت به دنبال فروش تسلیحات خود و در عین حال سلطه بیشتر به میانمار است که در این راستا به هدف خود نیز رسیده اند.

امام جمعه اهل سنت چاه علی شهرستان دلگان هم گفت: حکام میانمار با حمایت دنیای استکبار و در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی بر علیه مسلمانان جنایت انجام می دهد.

مولوی عبدالبصیرشاهوزهی امام جمعه اهل سنت چاه علی شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار دلگان پرس با اشاره به جنایت های بوداییان و پلیس و همچنین ارتش میانمار بر علیه مسلمانان این کشور، اظهار کرد: از سال ها قبل مسلمانان میانمار مورد ظلم و ستم واقع شده اند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا از حاکمان میانمار به صورت مستقیم حمایت می کنند، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی حمایت خود را از رژیم ظالم میانمار به صورت علنی و آشکار اعلام کرده است.

امام جمعه اهل سنت چاه علی شهرستان دلگان ادامه داد: جایزه صلح نوبل به کسی داده شده است که بیشترین جنایت ها را بر علیه بشریت انجام داده است.

مولوی عبدالبصیرشاهوزهی اضافه کرد: مسلمانان باید با وحدت و همدلی و با اقدام عملی از این جنایت های رژیم میانمار بر علیه مسلمانان این کشور جلوگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه تفرقه بلای جان جهان اسلام و مسلمین است، گفت: اکنون جهان اسلام بیشتر از هر زمان دیگر به وحدت و برادری نیاز دارد.

امام جمعه اهل سنت چاه علی شهرستان دلگان خاطرنشان کرد: مسلمانان باید فریادهای خود را بر علیه دنیای استکبار و در راس آن آمریکا و اسرائیل خونخوار خالی کنند.

کارشناس علوم دینی اهل سنت شهرستان میرجاوه گفت: حقوق بشر غربی و آمریکایی آنقدر بی معناست که جایزه صلح نوبل به شخصی داده شده که در مقابل کشتار زنان و مردان و کودکان بی دفاع میانمارسکوت کرده است.

مولوی ضیاء الدین ریگی در گفت و گو با خبرنگار لادیز اظهار کرد: مدعیان حقوق بشر علی الرقم همه ادعاهای پوچ حقوق بشری خود در قبال کشتار مسلمانان میانمار سکوت کرده اند و آمریکا و اسراییل با فروش اسلحه به دولت میانمار دستشان به خون مسلمانان میانمار آلوده است.

وی افزود: خانم سوچی لیاقت جایزه صلح نوبل را ندارد حقوق بشر غربی و آمریکایی آنقدر بیمعناست که جایزه صلح نوبل به شخصی داده شده که در مقابل کشتار زنان و مردان و کودکان بی دفاع میانمارسکوت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا و اسراییل پشت پرده نسل کشی میانمار هستند، آنها با فروش تسلیحات به کشورهایی مانند میانمار به دنبال منافع اقتصادی خود هستند چراکه با فروش اسلحه هم جیب خود را پر می کنند و هم دشمنی دیرینه خود با مسلمانان را آشکارا نشان می دهند.

وی مولوی ضیاء الدین ریگی تاکید کرد: سکوت سران کشورهای اسلامی در قبال نسل کشی مسلمانان میانمار تاسف بار است کسی که فریاد کمک خواهی مسلمانی را بشنود و پاسخ ندهد مسلمان نیست و بر تمام مسلمانان واجب است به فریاد برادران و خواهران خود در میانمار بشتابند و در مقابل این جنایات سکوت نکنند.

مدیر انجمن اهل قلم بلوچ چابهار گفت: دشمنان امروز با اسلام مشکل دارند و اسلام ستیزی خود را به شکل اعلا نشان می دهند چه در عراق و سوریه و چه در میانمار با کشتار و رفتارهای فیزیکی به اسلام ضربه می زنند.

مولوی سید محمد درتکیده در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: یقینا جامعه اسلامی و بشری چنین رفتاری را نمی پذیرد و حکومت میانمار باید بداند چنین رفتارهایی در آخر به نابودی کشورش انجامیده خواهد شد و این حوادث انسانی شروع ناامنی در کشورش خواهد بود.

وی افزود: سازمان ها و نهاد های ملل با اهدای جایزه صلح نوبل به حاکم کشور میانمار اعتراض کنند و کسانی که به این کشتارها و جنایات بی تفاوتند مسلما دستی در قضیه داشته و یا موافق اسلام کشی و مسلمان کشی می باشند.

مولوی درتکیده با اشاره به رابطه مستقیم میان رژیم صهیونیستی و دولت میانمار بیان کرد: آمریکا و اسرائیل با فروش اسلحه به میانمار علاوه بر سود اقتصادی به اهداف خود نزدیک شده و قصد ضربه زدن به اسلام و مسلمین را در هرجای دنیا دارند.

وی ادامه داد: دشمن با کشتن مسلمانان می خواهد اسلام گرایی را نابود کند ولی نمی‌داند که این رفتارها دنیا را به سمت اسلام سوق داده و زشتی ادیان واهی را به خوبی آشکار می کند.

مدیر انجمن اهل قلم بلوچ چابهار خاطر نشان کرد: در بدترین ادیان کودک کشی و زن کشی و زنده و مرده سوزاندن قید نشده است حتی حیوانات هم به چنین کاری دست نمی زنند و این رفتار شیطانی و شیطان صفتی از افکار بودائیان و آمریکا و اسرائیل نشئت می گیرد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: مدعیان دروغین حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل، در برابر قتل عام مسلمانان میانمار سکوت کرده اند و چشمان خود را بر جنایت در میانمار فرو بسته اند.

مولوی محمدعلی شهنوازی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با اشاره به کشتار مسلمانان بی دفاع و مظلوم میانمار توسط رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: متاسفانه امروز بیشتر از همه باید به عملکرد سازمان کنفرانس اسلامی تاسف خورد که در برابر این جنایات دردناک و غم انکیز سکوت کرده اند.

وی بیان کرد: این سکوت مرگ بار نهادها و مجامع بین المللی در برابر جنایات دولت میانمار بر علیه مسلمانان برخلاف ادعاهای بشردوستانه آن ها است و این کشتارها در حالی انجام می شود که همین سازمان های مثلا حمایتی زمانی از ظلم به یک حیوان که کار درستی نیست، فریادشان بلند می‌شود، اما در برابر کشتار این همه انسان سکوت کرده‌اند.

مولوی شهنوازی با بیان اینکه کشتار زنان و کودکان میانماری غیرقابل تحمل است، گفت: آمریکا و اسرائیل در مسئله کشتار مردم مظلوم و میانمار نقش دارند و این نشان از خاری و ذلت این کشورهای استکباری است که هر کجا که می خواهند مردم بی گناه را به خاک و خون می کشانند.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جلسه خارج از فقه، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این جلسه فرمودند:" مجری این جنایات، دولت میانمار است و در رأس آن دولت نیز زنی بی‌رحم قرار دارد که برنده جایزه صلح نوبل بوده و با این اتفاقات، در واقع، مرگ جایزه صلح نوبل رقم خورد" و لذا مدعیان دروغین حقوق بشر و برنده جایزه نوبل صلح ( خانم سوچی رئیس جمهور کشور میانمار ) چشمان خود را بر این جنایت وحشتناک فرو بسته اند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش بیان کرد: انسان های مدعی حقوق بشر و رهبران کشورهای مسلمانان و خادمان حرمین شریفین نیز ساکت هستند که باید این رویه را عوض کرده و در دفاع از مظلومان تلاش کنند و از خواب غفلت بیدار شوند و از خود در برابر کشتار مسلمانان بی گناه و مظلوم در میانمار عکس العملی نشان دهند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال نسل‌کشی مسلمانان در جای‌جای جهان هستند تا به آرزوهای پلید خود دست یابند، افزود: باید ضمن محکومیت این جنایت، وحدت و همدلی مسلمانان بیش از پیش حفظ شود و برای پیروزی مسلمانان و صلح میان ملت ها دعا کرد.

مولوی شهنوازی با بیان اینکه قتل عام میانمار با هیچ یک از اصول انسانی سازگار نیست، اذعان کرد: باید همه آزادی خواهان جهان و کشورهای مسلمان، فریاد و ندای مظلومیت و بی گناهی مسلمانان میانمار را سر دهند.

وی با بیان اینکه باید جمهوری اسلامی ایران نیز در مقابل جنایات میانمار واکنش جدی نشان دهد، اظهار کرد: به زودی خون هزاران زن و مرد و پیر و جوان مظلوم و گناه میانمار دامن تروریست ها و این جانیان و جاهلان را خواهد گرفت و آنان به زباله دان تاریخ انداخته خواهند شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز گفت: استکبار جهانی برای ایجاد یک تنش جهانی به دنبال روبه روی هم قرار دادن اقوام مختلف جهان است تا به این صورت در کنار فروش سلاح بیشتر، رقبای اقتصادی و سیاسی خود را روبه روی هم قرار دهد.

حجت الاسلام علی بامری در گفت و گو با خبرنگار پاپایا با محکوم کردن جنایت بزرگ میانمار، اظهار داشت: کشتار بیرحمانه مسلمانان بیگناه میانمار را باید اوج حقوق بشر غربی در شرق آسیا دانست.

وی افزود: استکبار جهانی سالهاست به دنبال ایجاد جنگ امت ها و روبه روی هم قرار دادن ادیان است و این موضع در سال های اخیر رنگ و بوی جدی تری به خود گرفته است به صورتی که ابتدا با تشکیل داعش و حمایت از کشتار مسلمانان یمن و بحرین و حال نیز با حمایت از نسل کشی بزرگ میانمار، پرده های نمایش شوم غرب برای رویارویی اقوام یکی پس از دیگری به نمایش در می آید.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز با تاکید بر اینکه آمریکا و اسرائیل طراحان اصلی همه حوادث چندسال اخیر هستند، بیان کرد: در واقع این جنگهای داخلی و حملات خونین به کشورهای دیگر همه و همه نقشه های استکبار جهانی برای در امان ماندن اسرائیل از نگاه جهانیان و فروش سلاح های بیشتر به قاتلین مردم بیگناه است.

وی ادامه داد: آمریکا به عنوان بزرگترین حامی تروریسم در جهان بازیگر اصلی نسل کشی های سوریه، عراق، یمن، افغانستان، میانمار و فلسطین است اما متاسفانه سازمان های بین المللی به خاطر نفوذ این کشور و فساد مالی چشم خود را بر روی تمامی این جنایات بسته اند.

بامری با اشاره به اینکه وعده خدا برای پیروزی حق بر باطل بی شک محقق خواهد شد، تصریح کرد: هیچ گاه ظلم پایدار نخواهد بود و آمریکا، آل سعود و دیگر کشورها و حکومت های ظالم به زودی زود در آتشی که خود افروخته اند سوخته و نابود خواهند شد.

مدیر حوزه علیمه تعلیم القرآن اهل سنت روستای هوشک گفت: سوجی رهبر میانمار که جایزه صلح نوبل را از مجامع بین المللی دریافت کرده است، بزرگترین جنایت کار جنگی محسوب می شود چرا که زنان بی گناه و کودکان را زنده در آتش می سوزاند.

مولوی عبدالوهاب حسین بر مدیر حوزه علمیه تعلیم القرآن اهل سنت روستای هوشک شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون ضمن محکوم کردن جنایات هولناک علیه مسلمانان میانمار توسط دولت این کشور، اظهار داشت: کشتار و سوزاندن مسلمانان در میانمار توسط بودایی های تندرو قلب مسلمانان جهان به ویژه کشور ایران را به درد آورده است.

وی با بیان اینکه انسان از حیث انسانیت دارای حق و حقوقی است که باید رعایت شود، افزود: به حقوق مسلمانان میانماری ظلم و تعدی های بی شماری شده است که باید بلادهای اسلامی و مجامع بین المللی علیه این اقدامات هولناک ودردآور اقدامات مناسبی را انجام دهند.

مدیر حوزه علمیه تعلیم القرآن اهل سنت روستای هوشک شهرستان سراوان با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری، خاطر نشان کرد: مجامع بین اللمل و سازمان حقوق بشر اگر نمی توانند اقدامات عملی انجام ندهند، حداقل به مردم آسیب دیده میانمار کمک های اقتصادی وامدادی انجام دهند.

مولوی حسین بر با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی با اتحاد و همدلی اقدام مناسبی را علیه بودایی های تندرو میانمار که تجاوز های زیادی را علیه مسلمانان این کشور روا داشته اند، انجام دهند، گفت: خانم سوچی رهبر میانمار که جایزه صلح نوبل را از مجامع بین المللی دریافت کرده است، بزرگترین جنایتکار جنگی محسوب می شود چراکه زنان بی گناه و کودکان را زنده در آتش می سوزاند.

وی تصریح کرد: در کشور جمهوری اسلامی ایران مذاهب و اقلیت های متفاوتی زندگی می کنند که در ایران به حقوق اقلیت ها بسیار ارزش قائل است که دیگر کشورها باید دراین باره از ایران الگو پذیرند.

مدیر حوزه علیمه تعلیم القرآن اهل سنت روستای هوشک شهرستان سراوان ادامه داد: سازمان حقوق بشر که اعای دفاع از حقوق بشر را دارد، اگر اتفاقی برای یک یهودی و مسیحی رخ دهد جنجال و هیاهو به پا می کند اما چرا علیه اقدامات دردآوری که نسبت به مسلمانان در حال رخ دادن است، سکوت کرده است.

* نماینده کلیمیان ایران در مجلس: به نسل کشی مسلمانان در میانمار پاسخ قاطع داده شود

سیامک مره صدق نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به نسل کشی مسلمانان در میانمار ضمن انتقاد از سکوت مجامع بین المللی اظهار داشت: سازمان های بین المللی معمولا به نسل کشی ها پاسخ مناسبی نمی دهند که این عدم پاسخگویی ها و این نحوه رفتار مجامع بین المللی به یک نحوی جنایتکاران را تشویق می کند تا این جنایات را همچنان تکرار کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر به رفتارهای غیر انسانی و نسل کشی که توسط دیکتاتورهای و ستمگران در طول تاریخ صورت گرفته شده بود پاسخ مناسبی داده می شد شانس تکرار این جنایات کمتر می شد.

مره صدق تصریح کرد: پیش از این بارها اتفاقات مشابهی مثل نسل کشی مسلمانان در میانمار در طول تاریخ رخ داده بود که پاسخ مناسب و عملی به این جنایت ها داده نشد و نه تنها توسط جهانیان یکپارچه محکوم نشد بلکه رفتارهایی در توجیه این نسل کشی ها داشتند.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی افزود: نمونه ای از سکوت جهان در برابر نسل کشی رخ داد جنایت چند سال پیش در یکی از قبایل آفریقا رخ داد بود است و یا حرکت های سازمان یافته ای که علیه مسلمانان در اروپا در حال رخ دادن است، یا حمله هایی که به گروه های دینی در آمریکا و کشورهای دیگر رخ می دهد است و متاسفانه این جنایات هرگز توسط مجامع بین المللی محکوم نمی شود و پاسخ عملی و محکم داده نمی شود که در نهایت باعث می شود جنایتکاران و نژاد پرستان در رفتار خود جری تر بشوند.

مره صدق بیان داشت: گاهی نژاد پرستان و جنایتکاران نسل کش نه تنها تنبیه نمی شوند بلکه پاداش غیر مستقیم هم دریافت می کنند، این که رهبر کشوری که جنایت و نسل کشی در آن رخ میدهد جایزه صلح نوبل دریافت می کند نشان می دهد به هیچ وجه نمی توان به سازمان های بین المللی و نهاد های به اصطلاح حقوق بشری اعتماد کرد و برای جلوگیری از تکرار و مقابله با این جنایت ها امید داشت.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش ملت ها در مقابله با نسل کشی ها تاکید کرد: تنها راه مقابله با نسل کشی ها این است که همه ملت های دنیا یکپارچه این نسل کشی ها را به صورت عملی محکوم کنند، حداقل کاری که می توان از ملت های آزاده انتظار داشت تحریم کامل اقتصادی کشوری است که این جنایت ها در چهارچوب مرزهایش رخ می دهد و مسئولان آن کشور واکنش مناسب هم برای جلوگیری از این جنایت نه تنها انجام نمی دهد بلکه ارتش آن کشور در این نسل کشی علیه مسلمانان شراکت هم می کند.

وی با اشاره به حفظ کرامت انسانی در ادیان مختلف توحیدی تصریح کرد: از آنجایی که حفظ کرامت همه انسانها فارغ از نژاد، دین، جنسیت، زبان و ملیت جزء وظایف همه پیروان ادیان توحیدی است همه مردم دنیا یک صدا و همراه هم باید اعتراضات خود را به صورت عملی با تحریم کامل اقتصادی و عدم خرید کالاهای مربوط به کشوری که نسل کشی در آنها رخ می دهد انجام بدهند تا شاهد این مسئله باشیم که درس عبرتی باشد برای جنایتکاران و هم در آینده شاهد تکرار این نسل کشی ها نباشیم.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس در پاسخ به این سوال که وظیفه دولتمردان سیاسی کشورهای آزاده از جمله ایران در برابر این نسل کشی چه باید باشد؟ تاکید کرد: تعداد محدود کشورهای آزاد اندیش که در جهان وجود دارند باید حتما رابطه اقتصادی خود را به یک کشور نژاد پرست و جنایتکاری که دست به نسل کشی می زند کاملا قطع کنند .

مره صدق تاکید کرد: در سطح روابط سیاسی و بین المللی مسئولان و دولتمردان باید حتی روابط سیاسی را به پایین تر سطح ممکن کاهش دهند و کشوری که چنین جنایتکارانه در برابر انسان ها عمل می کند کاملا در انزوای سیاسی و اقتصادی قرار دهند تا از رفتار خودش پشیمان شود و درس بگیرد و به فکر تکرار این جنایت ها نباشد.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از رفتار سازمان های بین المللی و حقوق بشری در برابر نسل کشی مسلمانان در میانمار بیان داشت: محکوم کردن صرف هیچ مشکلی را حل نمی کند، اعتراض کردن و محکوم کردن و صدور قطعنامه که در سازمان ملل انجام می شود یعنی محکومیت لفظی بدون هیچ ضمانت عملی که در واقع فقط یک لبخند از سوی جنایتکاران است.

مره صدق در پایان افزود: به نظر باید سازمان های مدعی حقوق بشر کاری کنند که جنایتکاران نسل کش در میانمار شاهد جنایت های خود باشند و نتیجه این جنایت ها را عملا مشاهده کنند در حالی که رفتار سازمان ملل هرگز این را نشان نمی دهد.

* حجت الاسلام ذالنور: حاکمان میانمار باید به‌عنوان جنایتکاران جنگی مجازات شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور هم در رابطه با تحولات اخیر میانمار و سکوت جوامع بین‌الملل در خصوص کشتار مسلمانان اظهار داشت: فجایع میانمار یک واقعه تلخ و پرده‌ای از انواع پرده‌های جنایات سازمان‌یافته نظام سلطه علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع دنیا است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند حوادثی که در میانمار رخ می‌دهد مرگ جایزه نوبل را رقم زد، افزود: با توجه به این‌که حوادث و جنایات میانمار زیر نظر خانم جنایتکاری اتفاق می‌افتد که در رأس رژیم حاکم در میانمار قرار دارد و این فرد دریافت‌کننده جایزه صلح نوبل هم بوده است، مجامع بین‌المللی نیز با سکوت معنادار خود و چشم بستن روی این حوادث تلخ در حقیقت کشتار مسلمانان در میانمار را پشتیبانی می‌کنند.

رئیس فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس افزود: اگر یک کشور کوچک و رژیم متزلزلی مثل میانمار نگرانی از واکنش مجامع بین‌المللی داشته باشد بدون شک دست به چنین جنایاتی نمی‌زند ولی متأسفانه مجامع بین‌الملل چشم خود را بسته‌اند تا این نسل‌کشی در مسلمانان اتفاق بیفتد و از طرفی رژیم میانمار یقین دارد که می‌تواند با امنیت کامل نسل‌کشی مسلمانان را انجام دهد.

وی بابیان این‌که نظام سلطه و آمریکا ترکیبی از دو راهبرد را در مقابل مسلمانان تعقیب می‌کنند، گفت: جریان‌های تکفیری با جنگ درون تمدنی یک بال جغد شوم نظام سلطه و آمریکا در مسلمان کشی هستند و بال دیگر این جغد شوم جنگ برون تمدنی است و امروزه شاهد هستیم که جنگ تمدن‌ها دست جنایتکاران و افراطی‌های میانماری را در نسل‌کشی و قتل مسلمان‌ها باز گذاشته‌اند.

ذوالنور با اشاره به انتقاد شدید رهبر انقلاب از سکوت مدعیان حقوق بشر درباره فجایع میانمار بیان داشت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به روش‌های برخورد با حوادث میانمار اشاره داشته‌اند و فرمودند که باید جهان اسلام به این موضوعات بپردازد.

وی افزود: متأسفانه با جنگ درون تمدنی فضایی را تشکیل داده‌اند که در آن مسلمان‌ها را به جان هم انداخته‌اند تا از صهیونیست‌ها و جریاناتی مثل جریان میانمار غافل و بی‌توجه بشوند و در این میان عربستان سعودی بازیگر آمریکا و نظام سلطه است و ائتلاف نظامی برای کشتار مسلمانان یمن و جاهای دیگر را تشکیل می‌دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر این‌که جهان اسلام باید به خود بیاید و از چند طریق در خصوص میانمار اقدام کنند، اولین راه مقابله با جنایات میانمار را عملیات روانی، تبلیغاتی، فرهنگی و رسانه‌ای مطرح کرد و افزود: با توجه به اینکه نظام سلطه، مجامع حقوق بشر و مجامع بین‌المللی که زیر نظر نظام سلطه و آمریکا عمل می‌کنند در مقابل این نسل‌کشی اقدامی انجام نمی‌دهند باید افکار بشریت را تحریک و چشم آن‌ها را به روی این جنایات باز کرد تا یک فضای رسانه‌ای در دنیا ایجاد شود و به دنبال آن مجامع بین‌المللی تحت تأثیر این کار عمومی دنیا در جلوگیری از نسل‌کشی مسلمانان اقدام کنند.

وی راهکار دوم در برخورد با جنایات میانمار را اقتصادی دانست و افزود: جهان اسلام باید رژیم میانمار را در فشار و تنگنای اقتصادی قرار دهند به‌گونه‌ای که هزینه این جنایت را به‌اندازه‌ای بالا ببرند تا آن‌ها از این جنایت دست‌بردارند.

ذوالنور تصریح کرد: کار سوم در مقابله با جنایات میانمار حقوقی است و باید پارلمان‌های جهان اسلام، دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی و حقوقدان‌های جهان اسلام در این راستا بسیج بشوند و آن چنان فشار بر مجامع بین‌المللی و سازمان بین‌الملل بیاورند تا جنایتکاران میانماری را به عنوان جنایتکاران جنگی مجازات کنند.

وی با ابراز تأسف از هم‌زمانی تعطیلی مجلس در روزهای اخیر و شرایط بحرانی جنایات میانمار گفت: تاکنون نشستی در خصوص فجایع میانمار در کمیسیون امنیت ملی برگزار نشده و علی‌رغم پیگیری‌ها و تماس‌های صورت گرفته با توجه به اینکه برخی از نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی در حوزه‌های انتخابیه و یا مسافرت هستند تعداد اعضا برای تشکیل جلسه تا به امروز به حدنصاب نرسیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه از وجود کمیته دیگری به نام کمیته حقوق بشر اسلامی در کمیسیون امنیت ملی خبر داد و افزود: لازم است کمیته حقوق بشر اسلامی فعال شود و در خصوص واکنش به این حوادث تلخ میانمار اقدامات لازم را انجام دهند.

* آیت الله کعبی: تحولات میانمار یک هولوکاست اسلامی است/ نسل کشی مردم مسلمان میانمار لکه ننگی بر دامان بشریت

آیت الله عباس کعبی نیز با اشاره به قتل عام مردم مسلمان میانمار، اظهار داشت: آنچه که در میانمار در حال رخ دادن است یک هولوکاست اسلامی در قرن ادعای حقوق بشر و ادعای مداخلات بشر دوستانه است.

وی ادامه داد: تراژدی غم بار نسل کشی مردم مسلمان و بی گناه میانمار لکه ننگی بر دامان بشریت و سازمان های مدعی صلح و امنیت بین المللی نظیر شورای امنیت، سازمان ملل، یونسکو و شوراهای وابسته به سازمان ملل است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به توطئه دشمنان اسلام، گفت: کشتار بی رحمانه کودکان و سربریدن آنها و سوزاندن زنده زنده انسان ها و تکه تکه کردن بدن های آنها صرفا به جرم مسلمان بودن و در مقابل سکوت بین المللی و منطقه ای، همه نشان دهنده یک توطئه پیچیده آمریکایی صهیونیستی است.

وی بیان داشت: به نظر می آید که آمریکا و صهیونیست بعد از اینکه از رهبران مقاومت اسلامی شکست خوردند برای درگیری در آسیای شرقی و یک جنگ تمام عیار دینی این فاجعه غم بار انسانی را به راه انداخته اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه اضافه کرد: آمریکا و صهیونیست با یک توافق رسانه ای و دیپلماسی و یک سری توافقات پشت پرده در واقع مهر سکوت بر این جنایت زده اند و هیچ حرکت جدی را انجام نمی دهند؛ سکوت در مقابل این همه جنایات پیچیده خلاف انسانیت، دین و وجدان بشری است.

وی با اشاره به اینکه نباید در مقابل این جنایت سکوت کرد، خاطرنشان شد: رسانه ها باید جنایت کاران جنگی بین المللی دنیای معاصر و دست های پشت پرده را افشا کنند و همچنین اقدامات سریع بازدارنده نسبت به جلوگیری از کشتار این مسلمانان بی گناه باید انجام گیرد.

آیت الله کعبی با اشاره به همسایگان این کشور، افزود: همسایگان میانمار یعنی مالزی، اندونزی، تایلند ، بنگلادش و حتی چین باید این مهاجران را بپذیرند.

وی ادامه داد: این کشتار از سال 2013 به بعد پیچیده تر شده است و تاکنون بیش از 200 هزار نفر کشته و 140هزار نفر آواره شده اند و روز به روز این کشتارها بیشتر می شود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه یک ششم اینها مسلمان قوم روهینگیا هستند، گفت: هشت میلیون مسلمان اقلیت در میانمار هستند که همه آنها نسبت به نابودی تهدید می شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: باید اقدامات بازدارنده انسانی سریع انجام شود از جمله این اقدامات بر اساس حقوق بین الملل مداخله بشر دوستانه می باشد؛ چگونه است که آمریکایی ها که به عنوان اقدامات بشر دوستان در سومالی و منطقه آزاد عراق وارد می شوند و یا به عربستان سعودی برای حمله به یمن چراغ سبز نشان می دهد اما در برابر این جنایات در میانمار هیچ حرکتی را انجام نمی دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه باید نیروهای واکنش سریع سازمان ملل در قالب فصل ششم و هفتم سازمان ملل ورود کنند، افزود: حکومت میانمار، نظامیان، شبه نظامیان و بودایی های افراطی باید محکوم شوند و به عنوان جنایتکار جنگی معرفی شوند.

وی در ادامه تصریح کرذ: سازمان کنفرانس های اسلامی باید جلسه فوق العاده تشکیل دهد؛ کشورهای عربی و اسلامی باید در دفاع از مردم مظلوم میانمار متحد شوند.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه این نسل کشی به میانمار خلاصه نمی شود، خاطرنشان شد: این فاجعه انسانی و این نسل کشی تهدیدی بر علیه صلح و امنیت بین المللی است.

وی در ادامه بیان داشت: آمریکایی ها در حال طراحی انتقال رهبران شکست خورده داعش درعراق و سوریه به آسیای شرقی می باشند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: آمریکایی ها به بهانه مسئله میانمار می خواهند فتنه دینی و مذهبی پیچیده ای را در آسیای شرقی بر علیه اسلام راه بیندازند، امت اسلامی باید متحد و هوشیار شوند.

وی افزود: صهیونیست ها با صلاح هایی که به حکومت میانمار می دهند در حال دامن زدن به این کشتار فجیع مردم میانمار هستند تا مسئله فلسطین فراموش شود.

آیت الله کعبی در خاتمه تصریح کرد: مراجع تقلید، اساتید حوزه های علمیه ، جامعه مدرسین و همه طلاب از این فاجعه میانمار ناراحت هستند و این مسلمان کشی را محکوم می کنند و از قوای سه گانه و مسئولین سیاست خارجه خواهان رسیدگی جدی برای پیشگیری از کشتار مسلمانان در میانمار هستند.

* محکومیت جنایات نسل کشی در میانمار توسط طلاب اصفهان

هیئت‌رئیسه شورای طلاب حوزه علمیه استان اصفهان نیز در محکومیت جنایت نسل‌کشی مسلمان مظلوم کشور میانمار بیانیه‌ای را صادر کردند.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الذین أخرجوا من دیارِهم بغیرِ حقٍ إلا أن یَقولوا ربُنا الله و لَولا دَفعُ الله الناسَ بعضَهُم بِبَعضٍ لَهُدِّمت صوامعُ وَ بیعٌ و صلواتٌ و مساجدُ یُذکَر فیها اسمُ اللهِ کثیراً ولینصُرَنّ اللهُ مَن ینصرهُ إنّ الله لقویٌ عزیز (حج/ آیه 40)

همان‌ها که به‌ناحق از خانه و کاشانه خود بدون هیچ دلیلی اخراج شدند، جز اینکه می‌گفتند پروردگار ما «الله» است و اگر خداوند بعضی از آن‌ها را به‌وسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیرها و صومعه‌ها و معابد یهود و نصاری و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده می‌شود ویران می‌شود و خداوند کسانی را که او را یاری کنند، یاری می‌کند. خداوند قوی و شکست‌ناپذیر است.

حوادث دردناک و کشتار، سرکوب و کوچ اجباری ده‌ها هزار تن از مسلمانان روهینگیا، روح هر انسان آزاده‌ای را به‌شدت متألم می‌سازد. مشاهده تصاویر هولناک کشتار روزانه و سازمان‌یافته زنان، مردان، کودکان و سالخوردگان بی‌پناه و بی‌دفاع، نشان از یک فاجعه جدید عظیم انسانی در عصر حاضر دارد.

از آن فاجعه‌بارتر، سکوت مدعیان حقوق بشر و برخی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی است که با بی‌تفاوتی نظاره‌گر این وقایع هولناک، نقض حقوق بشر و نسل‌کشی مسلمانان در میانمار هستند.

شورای طلاب استان اصفهان به‌عنوان جزئی از آحاد ملت انقلابی ایران و به تأسی از امام خمینی (ره)، حمایت از مظلومان در سراسر جهان را وظیفه خود می‌داند و اقدامات رخ‌داده در میانمار را محکوم کرده و از دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهد که هر چه سریع‌تر صدای اعتراض ملت ایران را به گوش دیگر کشورها و نهادهای بین‌المللی که باید حامی حقوق بشر باشند، برساند. همان‌طور که امام خامنه‌ای نیز خطاب به قوه قضائیه فرمودند قوه‌ی قضائیه باید در موضوعاتی همچون حمایت از مسلمانان میانمار از جایگاه حقوقی وارد شود و حمایت خود را قاطعانه اعلام کند تا در دنیا منعکس شود. ۱۳۹۶/۴/۱۲ انتظار طلاب انقلابی و مردم ایران، از مسئولان محترم قوه قضائیه این است که به‌عنوان دستگاه قضائی اُم‌ُالْقُرایِ جهان اسلام، پیشتاز دفاع از مردم مظلوم میانمار و کشورهای دیگری چون یمن و بحرین باشد.

همچنین انتظار می‌رود ملت‌های مسلمان منطقه و علمای جهان اسلام نسبت به این جنایت‌ها در حق مسلمانان سکوت نکرده و وظیفه خود را به‌درستی برای احقاق حقوق آن‌ها انجام دهند، چراکه آموزه‌های دینی و سرنوشت تاریخی ملت‌ها به ما ثابت می‌کند که سکوت در برابر ظلم، ساکتین را گرفتار ظلم خواهد کرد.

در پایان اعضای شورا طلاب استان اصفهان آمادگی خود جهت حضور در منطقه میانمار روهینگیا و هرگونه خدمت به مردم مسلمان و مظلوم آن منطقه را اعلام می‌دارد.

* نماینده مردم رشت در مجلس: سازمان‌های بین‌الملل با سکوت‌ در مقابل کشتار مسلمانان میانمار روزبه‌روز خود را مفتضح‌تر می‌کنند

محمدصادق حسنی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هم نسبت به کشتار وقیحانه مردم میانمار واکنش نشان داد و اظهار داشت: من نمی‌دانم حقوق بشر آمریکایی دقیقاً در کجا است که باید خود را نشان دهد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان‌های نظارتی نظیر سازمان ملل متحد و شورای امنیت باید در مقابل کشتار بی‌رحمانه مسلمانان و هم نوعان واکنش نشان دهند، افزود: سازمان‌های بین‌الملل با سکوت‌های مکرر در مقابل ظلم‌های فاحش بین‌المللی روزبه‌روز خود را مفتضح‌تر می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن جنایات دولت و ارتش میانمار در مقابل اقلیت مسلمان در آن کشور گفت: دولت مستکبر میانمار دست‌نشانده‌های آمریکا است و روزبه‌روز جنایات آن‌ها نمایان می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به داعش پروری از سوی آمریکا و هم‌پیمانانشان خاطرنشان کرد: استکبار جهانی داعش را به وجود آورد و اکنون دست‌نشانده‌های خودشان دامانشان را گرفته است.

حسنی با اذعان به اینکه خداوند مکر دشمنان را به خودشان باز می‌گرداند، افزود: در هیچ جا ظلم باقی نخواهد ماند و روزی صدای مظلوم دامن مستکبران و مظالمان جهانی را به آتش خواهد کشید.

* تجمع مردم و مسئولان کرمان در اعتراض به اقدام وحشیانه دولت میانمار

حجت الاسلام و المسلمین حسین الله وردی مدیر حوزه های علمیه استان کرمان در تجمع اعتراض آمیز به اقدامات وحشیانه دولت میانمار اظهار کرد : اسلام در میانمار از قرن اول هجری توسط دریانوردان عرب و ایران شکل گرفت و کم کم به وسیله تجار مسلمان عرب و ایرانی که از مسیر میانمار به چین عزیمت می کردند رشد بهتری پیدا کرد .

وی گفت : اما با توجه به این مسلمانان در میانمار از جمله اقلیت قومی و مذهبی بودند و پیوسته مورد توهین ، آزار و اذیت و ایجاد محدودیت های مختلف از ناحیه حکومت قرار می گرفتند .

مدیر حوزه های علمیه استان کرمان خاطر نشان کرد : در میانمار برای مسلمانان کارت هویت صادر نمی‌کردند لذا تردید مسلمانان در کشور خودشان به سختی صورت می گیرد و اگر کسی بخواهد از شهری به شهری برود می‌بایست در برابر پرداخت پول و مالیات این مجوز را از دولت بگیرد .

به این که مسلمانان میانمار به دلیل صادر نکردن گذرنامه امکان مسافرت به خارج از کشور را نداشتند ، افزود : این مسلمانان حتی در کشور خود از تحصیل در دانشگاه و مالکیت در زمین های خود محروم بودند و برای دریافت مجوز ازدواج می بایست به دولت مالیات دهند و متعهد شوند که بیش از دو فرزند نیاورند.

وی ادامه داد : هر خانواده میانماری مسلمان باید هر سال یک عکس از خانواده خود بگیرد و تحویل دولت دهد تا در مقایسه با کم و زیاد شدن اعضای خانواده اش به دولت جوابگو باشد و مبلغی را پرداخت کند .

مدیر حوزه های علمیه استان کرمان خاطر نشان کرد : اکنون در میانمار ۴۰ هزار کودک که فرزند سوم و چهارم هستند شناسنامه ندارند و اگر کسی از مسلمانان میانمار بخواهد کار اقتصادی شروع کند می بایست از شریک بودایی استفاده می کرد تا بودایی ها از سود سرمایه گذاری مسلمانان بهره‌مند شوند .

الله وردی با بیان این که این موارد از جمله محدودیت های مسلمانان انقلابی بود ، تشریح کرد : اما این وضعیت از چند ماه پیش وضعیت جدیدی پیدا کرد به طوری که مسلمانان در کشور میانمار در سرزمین خود از هیچ آرامش برخوردار نبودند و به گزارش سازمان ملل تاکنون 200 هزار مسلمان میانماری آواره و 52 هزار نفر کشته و ۵۰ روستا و ۲۶ مسجد مسلمانان به آتش کشیده و ویران شده اند .

وی بیان کرد : این مردم در حوادث اخیر ناگزیرند به کشورهای همجوار مهاجرت کنند ضمن این که در مرزها دولت مین گذاری کرده است و همچنین کشورهای همسایه هم راه را بر آنها بسته اند و این مسلمانان مظلوم میانمار یا در دریا غرق می‌شوند و یا دچار بیماری می شوند و سرانجام خیلی ها از گرسنگی جان می‌دهند.

مدیر حوزه های علمیه استان کرمان با بیان این سوال که چه اتفاقی افتاده که از این اتفاقات در این منطقه مسلمان‌نشین در حال رخ دادن است ، گفت : چندی پیش کلینتون در سفر به میانمار با دولت قرار گذاشته است که به دلیل منابع طبیعی حاصلخیز در آن جا سرمایه گذاری کنند و بعد از این سفر این خشونت بر علیه مسلمانان تشدید شده است .

الله وردی عنوان کرد : یکی از سنت های بدون تغییر خداوند منان دفاع از مظلوم و مستضعفان است و در دعای عهد هم امام زمان (عج) به عنوان پناهگاه مظلوم قرار داده شده است.

وی ابراز داشت : اقشار مختلفی که در این تجمع شرکت کرده اند قبل از این که خداوند منان این حمایت از مستضعفان را به امام زمان (عج) واگذار کند ما مسلمانان باید صدای خود را در دفاع از مظلومان به گوش جهانیان برسانیم.

مدیر حوزه های علمیه استان کرمان گفت : من و شما با افتخار در این تجمع هستیم و از مسلمانانی که سابقه مسلمانی آنها به 1300 سال پیش برمی‌گردد دفاع می‌کنیم ، اما در مقابل سازمان‌هایی همچون سازمان بین‌المللی اکنون سکوت کرده اند و این مسئله بدیهی است .

الله وردی اظهار داشت : ما در آستانه ظهور برای این که آماده پذیرش منجی عالم امام عصر (عج) شویم باید این اتفاقات بیفتد تا مردم احساس کنند که تنها منجی و فریادرس و حامی مظلومان امام زمان (عج) است .

وی در پایان گفت : ما امروز می بینیم که دنیا ، سازمان ملل و شورای امنیت سکوت کرده اند و بیشتر در جهت منافع استکباری خود کار می‌کنند و من و شما باید برای دفاع از مظلومان در همه لحظه ها وظیفه خود را انجام دهیم.

* علمای اهل سنت هرمزگان: حکام جهان اسلام فکری به حال مسلمانان میانمار کنند/ دستگاه های دیپلماسی دولت جنایتکار میانمار را سرجایش بنشانند

علمای اهل سنت هرمزگان در واکنش به کشتار بی رحمانه مسلمانان مظلوم و بی دفاع میانمار اظهار کردند: قتل و عام مسلمانان در میانمار حقیقتا یک نوع نسل کشی و جنایت علیه بشریت است لذا بزرگان جهان اسلام باید به در قبال این گونه حوادث تلخ و دردناک که موجب به خاک و خون کشیده شدن هزاران مسلمان می شوند عکس العمل نشان دهند.

شیخ احمد عالی زاده،عضو شورای روحانیت این شهرستان بندرعباس با اشاره به وضعیت تلخ و اسف بار مسلمانان میانمار ضمن محکومیت سیاست های نادرست سران و رهبران ممالک اسلامی و عربی گفت:دشمن در میانمار جری شده و بدون محابا به خود اجازه می دهدمسلمانان بی دفاع را به آتش بکشاند و یا آواره از وطن کند.

وی اظهار کرد:رهبران کشورهای استعمارگر و در راس همه آنها استکبار جهانی به زعامت و رهبری ترامپ به منافع مادی خود و سیاست های سلطه گرانه شان می اندیشند.

شیخ بهجت امام جمعه اهل سنت بندرلنگه با اشاره به حوادث تلخ و غم انگیر در میانمار و آواره شدن مسلمانان گفت: حرکت ننگین بودایی ها در به شهادت رساندن فجیع مسلمانان محکوم است و همه باید در برابر ظلم بایستند.

وی با بیان اینکه حکام جهان اسلام باید فکری به حال مسلمانان در میانمار کنند،افزود: از مجامع بین المللی می خواهیم که مظلومان را دریابند.

امام‌جمعه اهل سنت بندرلنگه اظهار کرد:آنچه در میانمار اتفاق می افتد نسل کشی است لذا همه باید برای متوقف کردن این حرکت شرورانه به پا خیزند و نگذارند مسلمانان بیشتری کشته شوند.

وی گفت: قطعا پشت پرده این حرکات پلید استکبار جهانی به سردمداری اسرائیل غاصب است و سکوت مسلمانان میتواند آنها را برای رسیدن به هدف پلیدشان امیدوار تر کند.

شیخ حسین بازماندگان امام‌جمعه اهل‌سنت بندرپل با بیان اینکه جنایت دولت ددمنشانه دولت میانمار علیه مسلمانان دل هر انسان آزاده ای را به درد می‌آورد ،گفت: رییس حکومت میانمار خصلت شیطانی وحیوانی دارد و ظلم بسیار بزرگی را علیه مسلمانان بی دفاع روا داشته که به ارتش خود دستور قتل عام مسلمانان مظلوم و بی دفاع این کشور زده است.

عضو شورای روحانیت شهرستان بندرخمیر افزود : قتل مسلمانان در میانمار حقیقتا یک نوع نسل کشی و جنایت علیه بشریت است و فکرش هم قلب انسان را به درد می آورد.

وی با بیان اینکه دنیا شاهد یکنوع وحشیگری است تصریح کرد: اینکه یک دولت فقط بخاطر اعتقاد و تفاوت دینی دست به قتل عام گروهی از ملتش بزند و سه هزار نفر انسان در طول سه شبانه روز قتل عام بشوند جای بسی تعجب است

بازماندگان با بیان اینکه مسلمانان دنیا باید از خواب غفلت و بی تفاوتی بیدار بشوند و دولت میانمار را تحریم نموده وعلیه این دولت نسل کش صف آرایی بنمایند گفت: تمامی کشورهای اسلامی باید در اعتراض به نسل کشی مسلمانان در میانمار تمامی نمایندگی خود را در میانمار تعطیل و سفرای خودشان را فرا بخوانند.

وی تصریح کرد: سازمان ملل و شورای امنیت و سازمان حقوق بشر باید علیه دولت میانمار اقدامات عملی انجام دهند تا این ظالمان از خدا بی‌خبر از ظلم و جنایت علیه مسلمانان دست بکشند.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرپل با بیان اینکه همه مسلمانان باید از این عمل زشت و پلید بودایی ها برائت بجویند و محکوم کنند،گفت: پشت پرده این اقدامات نابخردانه و ددمنشانه استکبار جهانی به سردمداری اسرائیل و آمریکای خبیث است.

شیخ محمد عقیل رضوانی، عضو شورای روحانیت بندرلنگه با اشاره به حوادث تلخ میانمار تصریح کرد: کشتار بی رحمانه مسلمانان میانمار موجب به درد آمدن قلب جهان اسلام شده است.

وی با بیان اینکه بودایی ها به بدترین شکل ممکن در حال به قتل رساندن مسلمانان هستند،گفت: جایگاه حاکمیتی همه حاکمان و مجامع بین المللی و خصوصا مجامع اسلامی مشخص است و با ورود به این قضیه،موضوع را تمام کنند.

رضوانی با بیان اینکه مسلمان باید حق زیستن داشته باشد گفت:مسلمانان باید به خود بیای و یک دولت اسلامی میتواند آنها را سر جایشان بنشاند.

امام جمعه اهل سنت بندرکنگ با تاکید بر اینکه دستگاه های دیپلماسی کشورهای اسلامی خصوصا کشور ما ایران باید دست به کار شوند اظهار کرد: همه ما نگران وضعیت مسلمانان در میانمار هستیم چراکه گرفتار دشمنانی سنگدل و بی رحم شده اند و برایشان دعا میکنیم.

وی گفت: امروز مجمع اسلامی و جهانی و دستگاه های دیپلماسی کشورها در راس اثرگذاری قرار دارند و باید قویا این اقدامات را محکوم کنند و دولت جنایتکار میانمار را سرجایشان بنشانند.

رضوانی آنچه در میانمار اتفاق می‌افتد را نوعی نسل کشی علیه مسلمانان دانست و افزود: بودایی ها با کشتن صدها و یا بلکه هزاران مسلمان اوج ذلت و خاری خود را نشان دادند.

شیخ ابراهیم ابراهیمی امام‌جمعه اهل سنت کنارسیاه قشم با بیان اینکه اگر مسلمانان همه ید واحدگردند قطعا نه تنها میانمار و این زن شیطان صفت بلکه هیچ کشوری جرات ظلم و تعدی به مسلمانان پیدا نخواهند کرد گفت: با ابراز همدردی و همبستگی با مسلمانان میانمار اعلام میدارم این حرکت وحشیانه و بدور از انسانیت را با پیروی از مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظه الله شدیدا محکوم می نمایم.

وی اظهار کرد: حکومت ظالم میانمار منتظر خشم امت اسلامی باشند همچنین ما ملت ایران گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستیم اگر ایشان حکم جهاد دهند ما آماده هر نوع جانفشانی هستیم.

امام‌جمعه اهل سنت کنارسیاه قشم با بیان اینکه آنچه در میانمار اتفاق می افتد یک نسل کشی اشکار است گفت: ملت های مسلمان نباید نسبت به این اتفاقات سکوت کنند چرا که برای دشمنان اسلام ملیت فرق چندانی ندارد و اگر ماه هم در دسترسشان بودیم به ما هم رحم نمی کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام به سردمداری اسرائیل و آمریکا به دنبال حذف اسلام در جهان هستند گفت: دشمنان ما تا به امروز تبلیغات رسانه های و غیر مستقیم می کردند و اکنون با به قتل رساندن مسلمانان تصمیم به حذف فیزیکی می کنند و این یک خطر بزرگ برای جهان اسلام است.

شیخ ابراهیمی با فرا خواندن بزرگان جهان اسلام برای محکوم کردن این وقایع تلخ گفت: امروز باید همه سازمان ها، مراکز و مجامع بین المللی و اسلامی دست به کار شوند و در عکس العمل های قاطع و بازدارنده در قبال اینگونه حوادث در نظر بگیرند.

شیخ سید احمد پوازی، امام‌جمعه اهل سنت لافت قشم با اشاره به وقایع تلخ در میانمار و کشته شدن مسلمانان در این کشور اظهار کرد: بدون شک دوری از خداوند و قرآن مجید موجب شده تا مسلمانان در کشورهایی مثل میانمار که در اقلیت هستند غریب باشند و غریبانه به شهادت برسند و متاسفانه هیچکدام از مجامع بین المللی هم به فریادشان نمی رسد.

وی با بیان اینکه اختلاف و تفرقه سم مهلکی برای هر جامعه ای است گفت: امروز دشمن از تفرقه های میان مسلمانان سو استفاده کرده و بهترین بهره را برای خود برده است از این رو تلاش می کند تا ریشه اسلام و مسلمانان را با همین اختلاف ها بزند.

شیخ پوازی با بیان اینکه اختلاف موجب تضعیف اسلام و قدرت استکبار می شود،گفت: یکی از علت هایی که بودایی ها به خود جرات داده اند تا مسلمانان را به خاک و خون بکشند تفرقه است و جهان اسلام باید به جد از این تفرقه ها دوری کند و نگذارد دشمن به چنین حدی از جرات برسد.

وی با بیان اینکه امروز دنیای اسلام در فشار است گفت: دشمن در همه زمینه ها پیشروی می کند و سعی دارد تا هویت اسلام را از زمین بردارد و اینکار را با کشتار مسلمانان در کشورهای غیر اسلامی شروع کرده است.

امام جمعه اهل سنت بندرلافت با بیان اینکه تنها راه مقابله با چنین وقایع خونین و تاسف باری وحدت و یکدلی است گفت: امروز اگر وحدت به بهترین شکل در میان مسلمان می بود دیگر شاهد چنین وضعی نبودیم که در کشور میانمار دولت بیاید و هزاران مسلمان را در روز روشن به قتل برساند و مسلمانان بشینند و دست روی دست بگذارند.

وی با بیان اینکه امروز هر وقت دیگری بیشتر به وحدت و اتحاد نیاز داریم گفت: همه ما باید به سنت طیبه پیامبر اسلام(ص) و قرآن کریم برگردیم و اتحاد خود را هرچه بیشتر در برابر دشمنان حفظ کنیم و تنها راه رسیدن به شکوه اسلام و معنویت و موفقیت در همه امور دنیا و آخرت همین است.

شیخ علی صالحی، امام‌جمعه اهل سنت منصور آباد قشم ضمن محکوم کردن حوادث تلخی که به مسلمانان مظلوم میانمار گذشت اظهار کرد: امروز جهان اسلام باید بیش از هر روزی به اهمیت اتحاد و وحدت پی ببرد.

وی با اشاره به صحنه های دلخراش از کشته شدن زن و بچه های مسلمان در میانمار گفت: قلب انسان با دیدن این صحنه ها به درد می آید و همه ما مسلمانان باید در هر اندازه و درجه ای که هستیم این اقدام ددمنشانه را محکوم کند.

صالحی با تشبیه کشتار بودایی ها با کشتار کفار در زمان جاهلیت بیان کرد: کفار پیش از اسلام فرزندان بی گناه را زنده به گور می کردند و امروز متاسفانه مسلمانان فقط نظاره گر هستند و عکس العمل در حد و اندازه نشان نمی دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه مجامع بین المللی توجهی به کشتار هزاران انسان بی گناه ندارد گفت: متاسفانه حقوق بشر تا زمانی مهم است که به نفع آمریکا و هم پیمانانش باشد و کشته شدن هزاران مسلمان بی گناه اصلا برای استکبار جهانی مهم نیست.

شیخ محمد محبت نیا ،امام‌جمعه اهل سنت لشتغان با اشاره به فجایع تلخ در کشور میانمار اظهار کرد: قتل عام،شکنجه‌ها، آتش زدن روستاها، مساجد، زنده سوزاندن و تجاوز به زنان مسلمان و تمام این جنایت‌ها و خشونت‌ها که توسط شبه نظامیان تندرو بودایی موسوم به ماگ و ارتش میانمار صورت می‌گیرد فاجعه انسانی جنایتی علیه بشریت و نسل کشی آشکار است.

وی با بیان اینکه مسلمانان میانماری از حقوق شهروندی مثل حق مالکیت، حق داشتن تحصیلات دانشگاهی،حق داشتن بیش از دو فرزند و غیره محروم هستند اظهار کرد: سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری درمورد این جنایت های بشری درسایه سکوت اکثرکشورهای اسلامی سکوت کردند.

محبت نیا با بیان اینکه رسانه های تاثیرگذار جهانی امثال بی بی سی و... اخبار این جنایات رامخابره نمی‌کنند وبایکوت کردند، تصریح کرد: خانم سوچی برنده جایزه صلح نوبل و وزیر امورخارجه و مشاور دولت کنونی میانمار هیج موضعگیری و اظهار نظری درباره جنایت‌های هم کیش خود نکرده وحتی اعلام کرده که این مسلمانان میانماری نیستند درحالیکه سابقه اسلام آوردن مسلمانان در میانمار به قرن اول هجری بر می‌گردد که به دست تجار و دریانوردان عرب و ایرانی و ترک مسلمان شدند و به همین خاطر زبان آنان ترکیبی از زبان عربی فارسی وترکی است.

وی تاکید کرد:سازمان‌های اسلامی و مسلمانان جهان باید به داد مسلمانان فراموش شده و مظلوم و بی‌دفاع در میانمار برسند و از آنان حمایت بکنند لذا بزرگان جهان اسلام باید به در قبال این گونه حوادث تلخ و دردناک که موجب به خاک و خون کشیده شدن هزاران مسلمان می شوند عکس العمل نشان دهند.

امام‌جمعه اهل سنت لشتغان با بیان اینکه جهان اسلام بیشتر از هر زمان دیگر نیازمند وحدت و اتحاد است،تصریح کرد: حکام جهان اسلام باید دست از تفرقه و اختلاف بردارند و راه رسیدن به وحدت تکیه بر آیات قرآن و کریم و سنت نبی مکرم اسلام است.

*حجت الاسلام سلیمی: سازمان کنفرانس اسلامی هرچه سریعتر درباره اقدامات وحشیانه میانمار تشکیل جلسه دهد

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس نیز به تحولات اخیر میانمار و سکوت جوامع بین المللی اشاره کرد و اظهار داشت: این نسل کشی بی سابقه مسلمانان در میانمار واقعاً آزاردهنده است.

وی ادامه داد: امروز در روزگاری هستیم که اگر حیوانی در کشوری کشته شود مردم فریاد می زنند اما با کشتار مسلمانان میانمار همان کشورها سکوت معنا داری را اتخاذ کرده اند که واقعاً بهت آور است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اینکه چگونه جوامع حقوق بشری به وظایف خود عمل نمی کنند، گفت: سازمان ملل و نیروهای تحت امرش چرا امنیت مسلمانان را فراهم نکرده اند.

وی اضافه کرد: سازمان ملل و شورای امنیت برای کوچک‌ترین مسئله ای جلسه تشکیل می دهد اما در این قضیه متأسفانه کم‌کاری معناداری را مشاهده می کنیم.

سلیمی با اشاره به اینکه دل هر مسلمانی از این فاجعه خون است، بیان داشت: امیدوارم که مردم میانمار هرچه سریع‌تر نجات پیدا کنند.

وی عنوان داشت: کشورهای اسلامی باید بدانند که تکیه بر قدرت های پوشالی جز در ایجاد ضرب و شتم برای آن‌ها هیچ فایده ای ندارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در خاتمه خاطرنشان شد: انتظار است که سازمان کنفرانس اسلامی هرچه سریعتر تشکیل جلسه دهد و به وظایف خود عمل کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 22 شهریور 1396، کدخبر: 1192227 ،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین