پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۸۵۲
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تحرک کشورها اسلامی برای مقابله با جنایت در میانمار انتقاد کرد.

شعارسال: علاالدین بروجردی با اشاره به فرمایشات امروز صبح (سه شنبه، 21 شهریورماه) رهبر انقلاب در خصوص جنایت میانمار در کلاس خارج از فقه اظهار داشت: با وجود تعطیلات تابستانی مجلس، به لحاظ اهمیت موضوع، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی فردا صبح جلسه فوق العاده ای برای بررسی ابعاد جنایت در میانمار تشکیل خواهد داد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اهدا جایزه صلح نوبل به رئیس دولت میانمار، گفت: تاسف بارتر از جنایتی که توسط دولت میانمار در حال انجام است، اهدا جایزه صلح نوبل به رئیس این دولت است که نشان می دهد این جایزه با هدف تشویق اسلام ستیزی و به عنوان یک معیار اهدا می شود.

جایزه صلح نوبل از رئیس جمهور میانمار پس گرفته شود

وی تاکید کرد: انتظار می رود که اولین گام در راستای پایان دادن به جنایت دولت میانمار، لغو جایزه صلح نوبل باشد و تشکیلات جایزه صلح نوبل عدم رضایت خود را اعلام و موضع گیری کنند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه سازمان ملل نمره کامل مردودی در این نسل کشی وحشیانه را دریافت کرده است، عنوان کرد: شورای امنیت برای احتمال به کارگیری سلاح هسته ای توسط کره شمالی جلسات متعدد برگزار  و قطعنامه های مکرر صادر کرد و شاهد اعمال سخت ترین تحریم ها علیه این کشور بودیم.

بروجردی ادامه داد: اما سوال این است که شورای امنیت سازمان ملل چگونه در برابر کشتار واقعی و آوارگی صدها هزار مسلمان سکوت می کند، آیا سلاح هسته ای چیزی جز کشتار انسان های بی گناه است، پس چطور در مقابل کشتار بی رحمانه سکوت می کند.

وی با بیان اینکه دبیرکل سازمان تنها به محکومیت جنایت در میانمار بسنده می کند، بیان داشت: این رفتارها نشان دهنده آن است که سیاست های دولت میانمار هماهنگ با قدرت های بزرگ صورت میگیرد و هدف اصلی آن اسلام ستیزی است ولی بدانند نه فقط به نتیجه نمی رسند بلکه هر کودک میانماری که وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار می گیرد و در این حملات بی رحمانه به شهادت می رسد و صدها هزار انسان بیگناه آواره می شود عامل مهم پاسخگویی به جنایت های امروز ساختار سیاسی حاکم جهان است.

جهان اسلام تحرک بیشتری داشته باشد

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه وظیفه سازمان ملل تامین امنیت جهان است، افزود: سکوت مجامع رسمی بین المللی پذیرفته نیست و نباید تنها به محکومیت بسنده کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تحرکات جهان اسلامی در حوادث فاجعه آمیز میانمار انتقاد کرد و اظهار داشت: جهان اسلامی تحرک لازم را ندارد، با وجود اینکه جلسه ویژه در اجلاس سران برگزار شد اما اقدام های جدی تر ضروری است و باید وزارت امور خارجه  تماس های مکرر با کشورهای اسلامی برای افزایش فشار به دولت میانمار و سازمان ملل داشته باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 21 شهریور96، کد مطلب: 348029، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین