پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۹۲۱
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
رئیس مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کرد.

شعار سال: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای کشتار مسلمانان در میانمار، را محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

حوادث دردناک و کشتار، سرکوب و کوچ اجباری ده ها هزار تن از مسلمانان روهینگیا، روح هر انسان آزاده‌ای را به شدت متالم می‌سازد. مشاهده تصاویر هولناک کشتار روزانه و سازمان یافته زنان، مردان، کودکان و سالخوردگان بی‌پناه و بی‌دفاع، نشان از یک فاجعه جدید عظیم انسانی در عصر حاضر دارد.

از آن فاجعه بارتر، سکوت مدعیان حقوق بشر و برخی دولت ها و سازمان‌های بین‌المللی است که با بی‌تفاوتی نظاره گر این وقایع هولناک، نقض حقوق بشر و نسل‌کشی مسلمانان در میانمار می‌باشند.

اینجانب کشتار و اخراج مسلمانان مظلوم میانمار را شدیداً محکوم نموده و بر مسئولیت دولت میانمار در قبال حوادث اخیر و ضرورت حمایت از اقلیت مسلمان این کشور تأکید می نمایم.

مؤکدا خواستار ورود هیأت حقیقت یاب سازمان ملل برای بررسی اوضاع و ارسال کمک‌های انسان دوستانه و رسیدگی فوری به وضعیت موجود می‌باشم.

براساس منشور ملل متحد و قطعنامه‌های بین‌المللی با تأکید بر ضرورت اجتناب از رفتارهای مبتنی بر استاندارد دوگانه در موضوع حقوق‌بشر، بر مسئولیت همه دولت ها، پارلمان‌ها، نهادها و سازمان‌های بین المللی و منطقه ای بویژه سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی برای ایجاد امنیت و آرامش در منطقه و حمایت از مردم مسلمان روهینگیا تاکید می نمایم.

بار دیگر ضمن محکوم کردن این قتل عام فاجعه ‌بار سازمان یافته، با تکیه بر وظایف و اختیارات قانونی خود کمیته ویژه‌ای را با مسئولیت رئیس محترم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تشکیل می‌دهم تا اقدامات پارلمانی لازم را برای توقف فوری این جنایت و ارسال کمک‌های بشردوستانه به عمل آورد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 16 شهریور 96، کدمطلب: 4080821 ،www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین