پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۷۸۸
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
رهبر میانمار ادعا کرد که اخبار منتشر شده درباره آنها جعلی هستند، اخباری که بیشتر آنها از سوی سازمان ملل مورد تایید قرار گرفته است.

شعارسال: رهبر میانمار و برنده صلح نوبل پس از افزایش فشارها، سکوتش را درباره قتل عام روهینگیا شکست و گفت که اخبار منتشر شده درباره آنها جعلی هستند، اخباری که بیشتر آنها از سوی سازمان ملل مورد تایید قرار گرفته است.

آنگ سان سوچی رهبر دوفاکتوی میانمار در ادعایی از انتشار اخبار نادرست درباره بحران اقلیت مسلمان روهینگیا در این کشور انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، سوچی در گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مدعی شد، حکومت میانمار از همه مردم این کشور و تمام ساکنان استان راخین حفاظت می‌کند.

آنگ سان سوچی گفت انتشار چنین اخباری درباره روهینگیا و چنین اطلاعات غلطی منجر به تمایلات ترویستی خواهد شد.

سوچی درحالی انتشار این اخبار را جعلی می‌خواند که سازمان ملل اخیرا طی گزارشی از کشتار مسلمانان و سوزانده شدن صدها خانه روهینگیا به دست نیروهای امنیتی میانمار خبر داد.

رهبر میانمار همچنین گفت مهمت سیمسک معاون نخست وزیر ترکیه هم قربانی اخبار نادرست درباره مردم روهینگیا شده و تصاویر نادرستی ازحوادث جاری راخین منتشر کرده است. البته این تصاویر بعد از مدتی از حساب توییتر معاون نخست وزیر ترکیه برداشته شدند.

سازمان ملل روز سه شنبه گفته بود که بیش از 120 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در دو هفته گذشته بعد از افزایش خشونت‌های دولت میانمار علیه مسلمانان از کشور خود به سمت بنگلادش فرار کرده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر هم اخیرا اعلام کرده، شواهد ماهواره‌ای نشان می‌دهد که در دستکم 10 بخش از استان راخین، آتش‌سوزی گسترده‌ای مشهود است.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت روز دوشنبه به نقل از شاهدان عینی نوشته بود سرهای کودکان روهینگیا توسط نیروهای نظامی و شبه نظامی در میانمار بریده شده و تعدادی نیز به صورت زنده سوزانده شده‌اند.

روزنامه گاردین نیز در گزارشی درباره شرایط روهینگیا گزارش داده بود که آژانس‌های امدادی سازمان ملل همچنان اجازه انتقال کمک‌های امدادی از جمله غذا، آب و دارو به روهینگیا را ندارند و امدادگران حاضر در میانمار نیز می‌گویند انبارهای حاوی ذخایر حیاتی در حال غارت شدن می‌باشد.

درگیری‌های اخیر در استان راخین در شمال غرب میانمار منجر به فرار 125 هزار مسلمان روهینگیا از این کشور شده و فشارهای بین‌المللی بر سوچی که برنده جایزه صلح نوبل است،‌ افزایش یافت. سران برخی کشورهای اسلامی از جمله بنگلادش و پاکستان از سوچی خواسته‌اند برای بهبود اوضاع کار کند و سازمان ملل نسبت به شرایط بد انسانی هشدار داده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار: 15 شهریور 1396 ، کدخبر: 364016 ، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین