پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۰۶۹
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
چین و روسیه مانور دریایی خود را در نزدیکی کره شمالی آغاز کردند

شعارسال:به نقل از رویترز، با ادامه تنش ها بر سر برنامه هسته ای کره شمالی و در آستانه برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که بحران شمالی در آن احتمالا جایگاهی محوری خواهد داشت، چین و روسیه رزمایش دریایی خود در نزدیکی این کشور را آغاز کردند.

خبرگزاری شینهوا گفت این تمرین نظامی مشترک میان خلیج پتر کبیر، در نزدیکی بندر ولادیوستوک، و بخش جنوبی دریای اوخوتسک انجام می شد.

پس از تمرین مشترک دو کشور در دریای بالتیک در ماه ژوئیه، این دومین رزمایش مشترک دریایی چین و روسیه در سال جاری است.

در گزارش مربوط به این رزمایش اشاره ای به ارتباط آن با تنش های کنونی کره شمالی نشده است، اما پکن و مسکو بارها خواهان دستیابی به راه حلی صلح آمیز و گفتگو برای حل موضوع شده اند.

این در حالی است که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، در یادداشت روز یک شنبه خود برای نیویورک تایمز نوشت جامعه بین المللی باید متحد بماند و کره شمالی را تحریم کند.

آبه آزمایش های موشکی کره شمالی را که نشان می دهند این کشور می تواند ایالات متحده و اروپا را هدف قرار دهد، نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد می داند.

نخست وزیر ژاپن متذکر شده است که دیپلماسی و گفتگو با کره شمالی کاربردی ندارند و فشار متمرکز توسط جامعه بین المللی بای مقابله با تهدیدهای این کشور ضروری است.

روز گذشته همچنین نیکی هیلی، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد، اعلام کرد که شورای امنیت گزینه دیگری برای برخورد با برنامه هسته ای کره شمالی ندارد و ایالات متحده ممکن است مسئله را به وزارت دفاع ارجاع دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت پارسینه، تاریخ انتشار27شهریور96،کدخبر: 380867، www.parsine.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین